GSX-R 600 el ZX6R??

jokkali

dolphins are gay sharks
Gick med
18 May 2008
Hoj
GSXR-600 k1
Hallå där ute??

funderar på att köpa en Suzuki gsx-r 600 eller en Kawasaki zx6r..
Är det någon här som har erfarenhet av dom och lust att skriva fördelar och nackdelar, servicintervaller ,är det stor skilnad på service kostnaderna.

Tackar och:yoparty

kvalite o de kan man distkutera vid sidan om då dagens sport motorcyklar har någorlunda samma kvalite.
Prestanda behöveer man inte kolla iheller om man inte är rossi o ska mata gas för bättre varvtider.

jag är 184 o fördelarna med gsx r är att jag satt bättre på den än ninjan när jag provsatt men valde r6 efter snyggheten och hur jag satt på den, sedan tycker jag att gsxren än zx6r är snyggare men smaken är som baken. jag har ingen koll på serviceintervaller mellan dessa två hojar på min r6 är det 1000 mil, tor gsx ren har samma men inte säker.

Kan ju underlätta att veta vilka årsmodeller det rör sig om, men generellt sett skiljer det väldigt lite mellan japanska standardsporthojar.

:dummerTack för svaren..
Det är rör sig om årsmodellerna 00-05 som jag har kollat efter. Ska iväg och kolla på en GSX-R -01 nästa helg och det lutar åt det blir den om den är i bra skick.. Ska ha med mig en kompis som kan mer om mc än vad jag kan(jag kan inte mycke :va )Men finns det något särskilt som man ska kolla efter??

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back