Gsx-r 600 -98

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Är det några här som kan ge mig sitt utlåtande om denna cykel då jag funderar på och köpa en sådan. Lite fakta t.ex, era egna erfarenheter m.m

Har en själv som jag trivs mycket bra med. Positivt att säga är att så fort det börjar svänga så är den som en dröm. Transportsträckor är lika med döden.
Effektmässigt så finns det och blir över när det svänger. Visst skulle man kunna önska lite till, men det räcker om du inte bara skall köra rakt fram.
Nackdelar, som sagt den är inte för bekväm, lite motor oljud är inte farligt.
Positivt, F*rbannat rolig hoj, lätt skruvad.

Otee skrev:
Har en själv som jag trivs mycket bra med. Positivt att säga är att så fort det börjar svänga så är den som en dröm. Transportsträckor är lika med döden.
Effektmässigt så finns det och blir över när det svänger. Visst skulle man kunna önska lite till, men det räcker om du inte bara skall köra rakt fram.
Nackdelar, som sagt den är inte för bekväm, lite motor oljud är inte farligt.
Positivt, F*rbannat rolig hoj, lätt skruvad.

Jo jag var och provkörde och den kändes väldigt lätthanterlig och fin i kurvor, stabil i uppträdandet överlag tycker jag. Grymma bromsar, jag har ju i princip redan slagit till :D men ville höra om det finns några genralfel t.ex.

Kamkedjesträckare är detta som jag känner till. Denna fick återförsäljarna byta ut på 750 men jag tror inte det är gjort 600:an.

Det är en kul hoj, kommer bäst till sin rätt då det svänger mycket. Jag har min mest för bankörning iofs, lite uppgraderad med Öhlins dämpare/gaffelfjädrar, rearsets och bytt clip-on. Den har gått snart 3000mil och har haft 7 ägare, motorn går som en klocka, tyst mekaniskt och fint. Bänkad till 95hk på bakhjulet med Dynojet, KN filter och slipon. Kamkedjesträckaren kan ge upp, lyssna efter rassel (min har fortfarande std sträckare). Jag har haft lite problem med att den vakumstyrda bränsleventilen låser sig i öppet läge, annars inget annat.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd