Gsx-R 600 2002 slår av mitt i allt

radford

Äijä
Gick med
14 Jun 2009
Hoj
Suzuki Gsx-R 600 -02
Min hoj började spöka idag.
Startade upp han, inga problem. Lät han gå i typ 2 minuter innan jag körde iväg, mitt i allt så fick jag "kärringstopp" tänkte vafan och startade om hojen. Den startade bra som vanligt, gav lite mer gas och stack iväg, men efter nån minut så slog den av igen, men startade såklart själv när jag ändå körde, blev en rullande start så att säga.
Gjorde det tre-fyra gånger så vände jag och körde in den i garaget igen.

Mätaren nollställs, eller hastighetsmätaren går från noll till max och tillbaka, som vanligt när man ska starta hojen. Den går, på tomgång alltså, normalt, inga missljud eller problem med att starta.

Nån som har en aning om vad det kan vara. Svarar gärna på frågor och försöker beskriva problemet bättre.

/Markus

Garanterat ett glapp nånstans. Kolla jordningar och anslutningarna till laddregulatorn. Till å börja med iaf.... ;)

Kolla så att polerna på batteriet sitter ordentligt. Hade samma problem och då satt ena löst.

Vööörd, typ! :tummenupp

kan de inte va den brytaren vid stödet som de är glapp i? vet inte vad den heter men den som gör så man inte kan lägga i en växel när stödet e nere

ska åka och kolla på allt det ni sa imorn, hör av mig om jag hittar felet. tack för svaren!

lätt som en plätt, var glapp i anslutningen till laddgeneratorn OCH minusdelen i batteriet. nu går han lika bra som förut. tack som fan!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman