Jonas Gardèus
Medlem
-5 i garaget i dag, är lite mekar sugen men va fan det går ju inte för fingrana är för stelat.
Nu får det bli vår så man kan sitta och pula lite med hojen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-5 i garaget i dag, är lite mekar sugen men va fan det går ju inte för fingrana är för stelat.
Snart e våren här o då blir det fart i garagen igen,jag skall behöva fixa min soppakran för det verkar som den läcker igenom,så nu är väl motorn soppafylldmen har ingen lust att köpa en pingelkran utan det blir o fixa orginalkranen.Det verkar fungera att köra med den även om man åker med RS40 fuggar
Jag väntar på min Pingel kran och Dyna spolar/kablar skall komma.
Sitter en borrad orginal kran på nu, som tyvärr inte sluter helt tätt vid off läget så därför byter jag kran.
Sen väntar jag på min ISR gaffel som är på renovering hos Acke, samt att jag hämtar ett ISR 6 kolvsok till den gaffel på tordag. Vet ej om det hamnar på denna hoj eller ett framtida projekt, vi får se för det är pengarna som styr.
Hur snabb är din hoj om man får fråga ? våra hojar är rätt likvärdiga.
Mitt bästa är 6.44 på 201m, men hojen har gått snabbare. Kör ju lansvägs utväxling nu med 15/46 mot 15/52 som satt när jag köpte den.
Hej. Jag är ute efter en GSX-R 1100 90-92 sving då den är längre än min Banditsving.. Nu undrar jag om någon vet om en sving från 93 och nyare passar bolt on..
Tacksam för svar då jag måste ha en längre till sommaren.
Hallå, jag har gått och köpt åt mig en gammal gsxr 750(-85) och funderar på hur delarna passar mellan alla modeller... Här kommer följande som jag funderar:
Jag skulle vilja ha lite bredare fälgar eftersom det sitter orginal på, vilka gsxr fälgar är bolt-on så att säga?
Fram och bakgaffel är också tänkta att bytas ut, finns det några bolt-on från de nyare modellerna i detta fall också?
Går också i tankarna att handla in en 1100 motor, är det bara att byta ut eller måste man ändra festen?
Är tacksam för alla svar![]()

Jag har som sagt ett litet projekt på g, det är en -85 gsxr 750 som ska byggas om så den påminner om min gamla 1100(den blåa). Har inhandlat r6 bakändan idag, funderar på om jag ska ha kvar orginal tanken eller ska jag köra med den nyare modellen, lika som på den blåa. Hur tror ni den nyare tanken passar på 750 ram, såg riktigt bra ut i mina ögon på 1100 ram. Den svart gula cykeln är med för att visa hur ramarna skiljer sig åt(den ser också underbar ut).
![]()
Jag har för mig att tanken från 2gen inte brukar passa så bra, brukar luta bakåt, men på den blå såg funkade det.
jäkla snygg hoj den gul/svarta, var har du hittat den?????![]()

verkar vara hopplöst att få tag på ett par fälgar som är från 88-94... Hopplöst att montera srad fälgar? Hur är det annars med bandit fälgar, verkar finnas i massvis, dock är dom lite smalare men det är väll inte hela världen...

Fy nu får vintern ta slut, är så meksuge men inget kan man göra när det är flera minusgrade i garaget![]()
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |