GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Halloj på er
Är det någon som provat att besiktiga med Db-killer i era 4-1 rör ? jag har köpt en 2" innsatts som är ca 14cm låg. Prova lite i garaget i dag och det blev stor skillnad men fågan är om det räcker, fortfarand rätt vasst ljud när man gasar på.http://www.customnet.se/cgi-bin/ibu...229 r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2

Jag besiktade precis min med Youshimura (säkert felstavat) 4-1 med en hemmabyggd decibelkiller. (en klump stålull typ) Inga problem :) Fick dock ombesiktning pga bländande lyse å då sket jag i db-killer för att den går för taskigt å det är fyra mil dit. Tänkte att jag inte skulle behöva starta den och tänkte rätt :)

Nu är den ready for action å ska säljas. Satte precis ut den på blocket för 27 men får kanske gå ner lite. Orimligt? Tycker själv det är billigt men det är ju säkert för att jag är kär i den..
gixxer01.jpg

gixxer02.jpg

1216cc, dyno. En 86:a med motor från 92 (gsxr såklart):yoparty
 
Niiice=) själv sitter man på två gammelgixxers,89or båda två. Någon här som vet vart den där gamla tråden med trimtips till dessa skönheter försvunnit?
börjar bli dags o sätta liv i denna tråden igen tkr jag!
 
Däck

Det börjar bli dags för nya däck till gammelgixxern och det ställer till problem iom dem extremt moderna 18´fälgarna.:va
I fram hade jag tänkt Pilot Road 2CT. I bak blir det värre just roaden verkar inte finnas i 18´ till :arsele

EDIT: Har hittat ett 18´bakdäck av pilot road nu. Men profilen är 160/60-18 och enligt boken skall det vara 150/70-18. Kan man använda 160-sulan eller kommer det att påverka körningen negativt?

Hur kör ni andra här inne som inte konverterat till 17´?


Jonas --- Trevliga bilder!!
WT-Rickard --- Kom med bilder.
 
Last edited:
Det börjar bli dags för nya däck till gammelgixxern och det ställer till problem iom dem extremt moderna 18´fälgarna.:va
I fram hade jag tänkt Pilot Road 2CT. I bak blir det värre just roaden verkar inte finnas i 18´ till :arsele

EDIT: Har hittat ett 18´bakdäck av pilot road nu. Men profilen är 160/60-18 och enligt boken skall det vara 150/70-18. Kan man använda 160-sulan eller kommer det att påverka körningen negativt?

Hur kör ni andra här inne som inte konverterat till 17´?


Jonas --- Trevliga bilder!!
WT-Rickard --- Kom med bilder.

Byt till 17tum, du får en ny hoj
 
Jo jag har funderat på det... Det är nog inte helt aktuellt nu rent ekonomiskt men...

Vilka hojar passar som donatorer?
Vad skall man tänka på?
Är det mycket moddar eller är det bolt on?

Jag kör med gixxer 1100 -91-fälgar. Bak passade rakt av, och fram behövdes två distanser (en på varje sida) och en rörbit eftersom lagernas innerdiameter är större än hjulaxeln. Eller så byter man hjulaxel mot en grövre och borrar upp hålen i gaffeln. Lätt som en plätt! :)
 
Jo jag har funderat på det... Det är nog inte helt aktuellt nu rent ekonomiskt men...

Vilka hojar passar som donatorer?
Vad skall man tänka på?
Är det mycket moddar eller är det bolt on?

Kommer jag inte ihåg helt fel så har 88án 20mm fram axel, samma som GSXR 89-95, då passar 17tums fälgar rakt av. Fälgarna är en kostnad men utbudet av däck är gigantiskst mycket större och däcken är billigare och modernare. Hjul bytet är värt varenda krona, det är den mest pris värda modd man kan göra på, en gammel gixxer
 
Hur är det med bromsskivorna och drev? Vet ni om det passar från 89-95 eller behöver man byta drev och bromsdetaljer?

Tackar för era snabba svar:Bugar
 
Hur är det med bromsskivorna och drev? Vet ni om det passar från 89-95 eller behöver man byta drev och bromsdetaljer?

Tackar för era snabba svar:Bugar

Du måste ha 17tums fälgarnas frambromsskivor (olika offset och bultcirkel), men bakskivan kan du flytta över (olika storlek men samma offset och bultcirkel)

Det är olika bakdrev oxå 18tum 5bult och 17tum 6bult
 
Nopp inget hjälper, får lägga en tråd på¨Teknik och mekhörnan.


Hej !

Samma problem för mig just nu på min 750-87a. Har provat vacum pump med kompressor och pumpat och hållt inne osv osv.
Pratade med en "expert" och han sa att det är bara att beställa en renoverings sats och se glad ut. Gummina/o-ringarna får krupp om man skiftar från gammal gegga till helt ny vätska. Så sa experten iaf.

Hur har det gått med din ????

Mvh Z
 
Hej !

Samma problem för mig just nu på min 750-87a. Har provat vacum pump med kompressor och pumpat och hållt inne osv osv.
Pratade med en "expert" och han sa att det är bara att beställa en renoverings sats och se glad ut. Gummina/o-ringarna får krupp om man skiftar från gammal gegga till helt ny vätska. Så sa experten iaf.

Hur har det gått med din ????

Mvh Z

Jag övergav vacumpumpen för det gjorde saken enu värre :gnissla. det jag gjorde var att jag låssade drev kåpan 3-4mm sen pumpade jag för hand ett tag,sedan skruvade jag in kåpan pumpade ett tag till. Upprepade den proceduren ett par gånger till jag inte fick ut en enda bubbla och då hade jag kopping igen. Lät också koppen stå öppet ett dygn så den fick skälv lufta det sista. Nu är det kanon :)

Någon som har Marvic magnesium fälgar liggande till en -90 1100
 
KAN någon berätta mig hur en GSXR1100 -90 är att köra i kurvirga förhållanden jämfört med en ZX7R?

Funderar på att byta till en GSXR1100 eftersom den blir så mycket billigare i försäkring, men frågan är om det är värt att ge upp ZX7R:ens stabilitet och lättstyrdhet (har 180 bakdäck och höjd bak, gör under på ZX7R:en). Så mina vänner, är det stor skillnad?

Ja, jag vet att jag måste pröva en GSXR1100... det ger väl bäst svar egentligen. Det är ju inte direkt att man kan tåga in till en handlare och provköra en GSXR1100 :)
 
Jag besiktade precis min med Youshimura (säkert felstavat) 4-1 med en hemmabyggd decibelkiller. (en klump stålull typ) Inga problem :) Fick dock ombesiktning pga bländande lyse å då sket jag i db-killer för att den går för taskigt å det är fyra mil dit. Tänkte att jag inte skulle behöva starta den och tänkte rätt :)

Nu är den ready for action å ska säljas. Satte precis ut den på blocket för 27 men får kanske gå ner lite. Orimligt? Tycker själv det är billigt men det är ju säkert för att jag är kär i den..
View attachment 272681

View attachment 272683

1216cc, dyno. En 86:a med motor från 92 (gsxr såklart):yoparty

......är det originalförgasarna som sitter på?!
 
......är det originalförgasarna som sitter på?!

Japp. Det är gamla vacumförgasare, fick inte plats med original luftburk pga ramen så andra köptes. Svårt att hitta vettiga med den diametern som är på vacumförgasarna. Den går bra som f*n så jag har inte brytt att byta förknasarna. Var planerat att tvångsmata helvetet men superduken kom i mellan. Köp nu gubbar, d e billit! :tummenupp
 
KAN någon berätta mig hur en GSXR1100 -90 är att köra i kurvirga förhållanden jämfört med en ZX7R?

Funderar på att byta till en GSXR1100 eftersom den blir så mycket billigare i försäkring, men frågan är om det är värt att ge upp ZX7R:ens stabilitet och lättstyrdhet (har 180 bakdäck och höjd bak, gör under på ZX7R:en). Så mina vänner, är det stor skillnad?

Ja, jag vet att jag måste pröva en GSXR1100... det ger väl bäst svar egentligen. Det är ju inte direkt att man kan tåga in till en handlare och provköra en GSXR1100 :)

Beror väl på hur fort man kör...:D

Att ställa en 750 från slutet av 90-talet med en 1100 från dess början är en marig jämförelse tycker jag. Suzukin är tyngre och längre, körställningen är mer neutral och jag har svårt att tro att fjärdringkomponenterna håller samma klass som Kawans. 90-92 finns det fortfarande en del sporthojsgener kvar i gsxr 1100 men någon kurvmaskin har den aldrig varit -den har andra kvaliteter.
 
Nu har jag inte läst alla sidorna i tråden så jag kanske är dryg när jag frågar men frågar ändå :näsblod

En kompis behöver microfiches / sprängskiss / användarmanual / verkstadshandbok på sin gamla gsx1100r fr -86.

Någon som kan länka, tipsa eller kanske t o m skicka över något användbart?
PMa gärna om det inte går att lämna info i tråden.

mvh
/El Garto
 
Nu har jag inte läst alla sidorna i tråden så jag kanske är dryg när jag frågar men frågar ändå :näsblod

En kompis behöver microfiches / sprängskiss / användarmanual / verkstadshandbok på sin gamla gsx1100r fr -86.

Någon som kan länka, tipsa eller kanske t o m skicka över något användbart?
PMa gärna om det inte går att lämna info i tråden.

mvh
/El Garto

Testat här:

Start > Program > Tillbehör > Anslutning till fjärrskrivbord

Som adress/dator att ansluta till skriver du:
69.213.66.54

Login/lösenord:
"guest" på båda
(om det behövs)
 
Den går bra som f*n så jag har inte brytt att byta förknasarna. Var planerat att tvångsmata helvetet men superduken kom i mellan. Köp nu gubbar, d e billit! :tummenupp

...och det räcker till:va
Trodde dom var i minsta laget original även utan 1216 borrat.

90-92 finns det fortfarande en del sporthojsgener kvar i gsxr 1100 men någon kurvmaskin har den aldrig varit -den har andra kvaliteter.

ooooooooja :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Last edited:
Back
Top