GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Om någon i sthlm området har en extra 1100 maskin liggandes som är till salu så pm asap!
 
Hej!

Köpte en Öhlinare till min 1100 -86:a. Den är byggd av stötdämparexperten enligt Öhlins spec. för den modellen.
Jag har inte hunnit montera den än men kollade o mätte lite.

Blev förvånad o lite stressad när jag upptäckte att den var ca: 2cm. kortare än original. :confused:
Jag ska köra race (Bana alltså) med den och ska ha 17"-fälgar på den. Så jag skulle ju snarare vilja ha en längre dämpare för att få upp bakänden o komma upp lite för bättre markfrigång/kvickare styregenskaper.

Nån som vet om anledningen till varför den skulle vara kortare? Vad är brukligt att göra åt det? Bygga nytt fäste?
Eller är det det bästa att ha den som den är?
 
Tjenis...

Har en TLR som jag fortfarande är kär i efter de 7 år jag haft den och kommer säkert ha den kvar för "alltid"... nu har jag tänkt bygga permanent ensits på den och behöver behöver en annan cykel till vardags fram o tillbaka till jobbet (tokholms trafik), fikaturer, skjutsa :tuttar på osv... Har letat efter en gen1 B12'a till detta ändamål men har svårt att hitta rätt hoj. Tanken på att klä av en 1100R som ett vinterprojekt istället om jag inte hinner få tag i en B12'a låter alltmer lockande ;)

Vet dock inte riktigt vilken årsmodell man ska rikta in sig på...

Vill ha luft/oljekyld med så bra chassie som möjligt och relativt "låg" vikt...

89 kom väl den nyare (bättre?) ramen och 92 kom väl den vätskekylda spisen? Så 89-91 verkar vara det jag ska rikta in mig på... vilka förändringar gjordes rent chassie och motormässigt mellan 89 och 91? är intresserad av vad som hände med gaffel, sving, dämpare och motor typ...
(Kåpor, färger osv spelar ingen roll eftersom hojen ska vara naken)

Har massor med original TLR-delar liggande eftersom jag uppgraderat det mesta på den, vore kul om jag kunde använda en del av det till ett gixxerprojekt, 6-kolvsoken ska passa rakt av har jag hört, hjulet också då kanske med 320mm skivorna? :P
Passar kanske även 6" bakhjulet med 190/50 däck? Skulle ge ett rätt fett stuk...
Kanske ska bulta dit hela TLR framänden rakt av?! :D Har ju en GSXR750K4 framände på TLR'en :)

Är ute efter ett old-school naket stuk, typ muskelhoj a la 80-tal (ingen fajter med tyskröv...) men med chassieförbättringar så som t ex USD gaffel och lite vassare chassiegeometri :)
 
Någon som har ett "lock" till GSX-R 1100 W gaffel (är en 93a).
Krökt gaffel man kan råna eller nått?

Ett satt fast som faen när benen skulle packas om och ser nu inge fin ut!
 
ja det låter ju som om dina flottörer inte riktigt tätar till ordentligt.
kan inträffa också om du har ett brutalt lut på den när den är parkad tex pga underlaget lr att stödet är slitet, men troligast är väl flottörerna. och , som dom andra redan sagt, byt oljan igen, den är förstörd i och med bensinen.



Ja det va ca 1 liter bensin i oljan,förgasarna är renoverade nu och det va flottörerna som va slitna bla.Nu ska förgasarna på och ny olja ligger i :) Tack för svaren!

//Andreas
 
Vevaxel fråga...

Passar en 1100 F vevaxel rakt av i ett Gixxer 1127 block ?:va

Är det ngn skillnad på en Gixxer vev och en 1100 F vev i övrigt ?:va
 
Skall byta från 18" till 17" på en 1986 gsxr 1100. Nån som har h-mät drivning från 17"hjul. Samt lösning på framaxlen. Org 15mm 17" hjul 20 eller 17mm. Tror jag kväljer 20mm lager. Ev kan drevhållare bak vara intressant till 17" hjul. Hållaren som satt på 1986 18" var inte samma.
 
Skall byta från 18" till 17" på en 1986 gsxr 1100. Nån som har h-mät drivning från 17"hjul. Samt lösning på framaxlen. Org 15mm 17" hjul 20 eller 17mm. Tror jag kväljer 20mm lager. Ev kan drevhållare bak vara intressant till 17" hjul. Hållaren som satt på 1986 18" var inte samma.

Har drevhållare till 1100E som passar 17" r-fälg.
 
Någon som behöver ny 3ohms Dyna tändspole och tändkablar ? är nya men provmonterade.

Köpte spolarna i början av året till min hoj men tyvärr verkar den ena spolen vara defekt (kommer ingen gnista) men den andra spole levererar ordentlig.

jag kör med mina gamla orginalspolar i stället.
 
Har du nått att sälja? I centrum på insidan är ett hål som skall vara ca 56mm. Skall gå utanför lagerhållaren i hjulet.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar . Hålet för hjulaxeln är 20mm
Har du mailadress så kan jag skicka en bild . Har samma drevhållare på en 1100R -89 fälg och det passar rakt av.
 
En bild på drevhållaren. http://i52.photobucket.com/albums/g17/gsr2wrx/Chip/cush-drive.jpg Måttet jag söker syns på högra delen av bilden. Lite utanför den svarta ringen i centrum. 1986 har 42mm lager 1988 har 47mm i ytter diameter. 1988 har då mer matreal runt lagret. och hålet i 1986 drevhållaren är för litet.
Skall försöka skicka min mejl via PM.

Fast så ser inte drevhållarna ut till 17" fälgarna . 18" fälgarnas drevhållare passar inte på 17" .
 

Bifogat

  • DSCN3023.JPG
    DSCN3023.JPG
    76.8 KB · Visningar: 79
Det fanns både 5 & 6 bultade drevhållare på GSXR hojjarna, beroende på årsmodell.
Om mitt minne är korrekt en afton som denna (midsommar) så var dom fem bultade från början men blev sexbultade på nittiotalet.
Kan ha varit samtidigt som dom blev vattenkokare.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top