GSX-R 1100 går på 3 efter ventilsjustering

Nu har jag klurat lite och det verkar vara 2nd air, jag trodde att det bara fanns på calefornia modellen... men tydligen inte.

Så det är där den har sugit i sig de svarta gobitarna

kommer inte ihåg dendär men det sitter något som kallas sekundär luftrenare och det kan ju vara den som du har på bild det finns en bra bild här http://www.mn12racing.com/mc/pdf/gsx-r1100(91-92).pdf
på just 2dn air cleaner. Kommer däremot ihåg hur pilligt det var att få membranfuggarna att funka med separat filter blir knas med vaacum kapaciteten men orkar man laborera så...har minnen av tester i gamla tidningar där vissa hojar tappat bortåt 20-30 hk med småfilter !

Jo, den är bänkad med 130 hk på bakhjulet med den här setupen, den blöddrar lite på lågvarv. Men jag tror att det till viss del beror på ett invärtes haveri i ljuddämparen, allt hängde löst, vilket är renoverat nu. Förgasarna ska rengöras och sen när det här med 2nd air blir fixat så får vi se vad det kan ge...

Jag har lite planer på att eventuellt återställa till original luftburk och så, men vill se vad det blir av med det jag har på först.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back