GSX-R 1100 går ojämt

fazerfun skrev:
Kolla bara vad du har för spole nu? Är det original så är det bara att slänga, de är kassa. Jag har Accel högeffektsspolar på min.

Det är absolut inget fel på originalspolar dom duger gott o väl

ove skrev:
Det är absolut inget fel på originalspolar dom duger gott o väl

Precis exakt! Jag kör min turbo-gixxer med originalspolar och E85, klockrent. Det enda som brukar flunka är anslutningen till tändhattarna. Dvs man ska inte rycka i kabeln utan i gummitätningen så att man drar i hatten och inte kabeln.

Svarta stift = Dynojet kit eller slitna emulsionsrör, dvs samma typ av fettnadsproblem.

PerWe skrev:
:) Ut & åk & känn efter & berätta mer, Om synkningen bättrar på även i det övre registret kan jag nog inte låta bli att synka själv, har annars hört att synkningen endast bättrar gången i det allra lägsta registret & är det så..så känns det inte så viktigt att göra det nu innan vinterdvalan.

Nu har jag åkt lite mer och försökt observera mer noggrant (samt komma ihåg hur den betedde sig innan!). Precis som du säger upplever jag en klar förbättring på de låga varven. Från 1.5 - 4k drar den betydligt jämnare och, framförallt, så svarar den mycket bättre på gaspådrag. Över 5k så känner jag inte så stor skillnad effektmässigt sett, men den går betydligt jämnare än tidigare! Ren fröjd att åka på nu :)

Edit: Drog på ut mot Älvsborgsbron, 2 o slutligen 3:an, den ville fanimej resa på sej på 3:ans växel :yoparty

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år