Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den är ju lite udda direkt framifrån tycker jag....
View attachment 433698
Rent utseendemässigt så har lyset och luftintagen bytt plats, tycker jag.
Jag har iofs inte varit förtjust i de där små framlyktorna öht, och det är det jag har svårast för med MVs sporthojar.
Sen k1 har ju Suzuki alltid haft en central stor lampa med luftintag bredvid. Denna front har hämtat mest inspiration från K3-4 tycker jag det ser ut som.
View attachment 433703
Japp, Suzukis design kulminerade med SRAD 750, allt efter det har varit utförsbackeJo, personligen föredrar jag bara de suzukis med en större/bredare lampa.
Och allmänt föredrar jag två framför en. Men, meh.Är 2017 lika trevlig att köra som 2016, men bättre på typ allt så gillar jag ändå det som är viktigt.
![]()
Säg inte det, dom ska visa ytterligare 4 nya modeller på Milanomässan i november...
K3:an är snygg, men den nya.....tja....ser lite ut som en R6:a som vänt på luftintag->lysenaSen k1 har ju Suzuki alltid haft en central stor lampa med luftintag bredvid. Denna front har hämtat mest inspiration från K3-4 tycker jag det ser ut som.
View attachment 433703
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.
Snygg säger jag. Måste köpa ny hoj nästa säsong. Ska bli kul att se Hondan också.
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.
Fast på min gsxr600 k7 så är det bara att vinkla in handen under kåpstaget och sen vrida till lampan för att byta halvlampan. För helljuslampan är det bara att lossa hastighetsmätaren (1st insex) för att ha gott om platsFör touring med natt körning går ju att glömma. För när den enda halvljuslampan slocknat så är det nog för de flesta färdigkört på natten. Utan det blir bärgning. Eller vänta tills dagsljus. Eller dra vidare med helljuset.
Välj själv.
Som ägare till två Suzuki SV650S och GSX1300R vet jag att en sån sak som byta en lampa på en Suzuki plastraket är sånt man gör i garaget. Där man har nånstans att lägga det 10-tal plastlåspinnar och plast detaljer som ska bort innan man når en strålkastarlampa på GSXR1300.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |