GSX-R 1000 L7 202Hk

Ja man börjar bli gammal, de flesta nya hojarna ser bara konstiga ut!
 
Rent utseendemässigt så har lyset och luftintagen bytt plats, tycker jag.
Jag har iofs inte varit förtjust i de där små framlyktorna öht, och det är det jag har svårast för med MVs sporthojar.

Sen k1 har ju Suzuki alltid haft en central stor lampa med luftintag bredvid. Denna front har hämtat mest inspiration från K3-4 tycker jag det ser ut som.

Suzuki GSXR1000 03  3.jpg
 
Såå himla udda tycker jag inte fronten är. Kanske inte snygg, men inte ful heller. Då är väl isf s1000rr betydligt värre

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Sen k1 har ju Suzuki alltid haft en central stor lampa med luftintag bredvid. Denna front har hämtat mest inspiration från K3-4 tycker jag det ser ut som.

View attachment 433703

Jo, personligen föredrar jag bara de suzukis med en större/bredare lampa.
Och allmänt föredrar jag två framför en. Men, meh. :D Är 2017 lika trevlig att köra som 2016, men bättre på typ allt så gillar jag ändå det som är viktigt. :D
 
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.
 
Säg inte det, dom ska visa ytterligare 4 nya modeller på Milanomässan i november...

Aja den som väntar får se, men sällan 1000 och 750/600 släpps samtidigt.

Gillar inte färgerna på den nya 1000 och gillar inte att bakdelen och tanken har en linje från sidan som ser ut som ett s. Gillar inte heller att blinkers fram och bak numer sitter utanpå, det är något jag uppskattar på min att de är integrerade.

Men, som alltid när man ser en ny bil eller hoj så tycker man den är ful. Sen efter några månader tycker man den är jättefin och tycker att den gamla ser väldigt omodern ut helt plötsligt. :)
 
Nu ska jag inte sticka under stolen med att jag gärna hade haft en hoj mec abs, traction control, quick shift och launch controll. Men en sprillans ny 750 som första hoj är ändå okej. Men den kommer antagligen vara dyrare i inköp och ännu dyrare att försäkra nästa år.

Men ändå förvånad över hur långt efter motorcyklar är jämfört med bilar, DSG har ju funnit i mer än 10 år på bilar och tycker det är så jävla underbart att köra en bil med det, älskar avgassmällarna som uppstår när man växlar på en audi eller vw. Även på hojar.. :)
 
När man såg hojen på mcmässan tidigare i år så tyckte man att fronten med den utstående nosen(glaset till lyktan) va rätt udda/ful, samt att deltabox ramen såg äckligt smal å vek ut för en 1000. Trodde först att det va samma ram som i gsx1000(nakenhojen) men det e en helt egen design när man kollade in detaljerna. Så även om det ser udda ut så verkar den nya Gsxren iaf vara en helt ny hoj vilket måste nog ges en eloge till Suzuki för. Vi får hoppas att iaf Yamaha släpper iaf en helt ny R6.

Förutom R1an så e det bara gamla uppdaterade hojar om man ska vara petig så fler nya hojar hade inte varit fel.
 
Last edited:
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.

Menar du att slogan från 2001 "own the racetrack"
skulle kunna vara tillbaka ?
 
Är de crossplane motor som R1 på nya Suzukin? Läste specen på första sidan men blev inte helt klok på de.
 
Snygg säger jag. Måste köpa ny hoj nästa säsong. Ska bli kul att se Hondan också.

Instämmer. Tycker Suzuki alltid haft det hackigt med designen (även på bilfronten) men det här var riktigt nice, speciellt fronten i kombination med de lite retroinspirerade kåporna :kär
 
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.

Eller köra till fiket med. I vackert väder. Eller rulla på universitetsområdet i 30 km/i South Bend med en förare iklädd totalt Jeans & Tshirt & Sneakers. För det var inget hjälmtvång i Indiana 2001. Och jag tippar de flesta sådan här hojar i världsmarknaden används lika hårt som de flesta Ferrari och liknande bilar. De körs inte på bana. Den stora marknaden är "statussymbolmarknaden."

För touring med natt körning går ju att glömma. För när den enda halvljuslampan slocknat så är det nog för de flesta färdigkört på natten. Utan det blir bärgning. Eller vänta tills dagsljus. Eller dra vidare med helljuset.
Välj själv.

Som ägare till två Suzuki SV650S och GSX1300R vet jag att en sån sak som byta en lampa på en Suzuki plastraket är sånt man gör i garaget. Där man har nånstans att lägga det 10-tal plastlåspinnar och plast detaljer som ska bort innan man når en strålkastarlampa på GSXR1300.

Men det är ju likadant med många moderna bilar. Lyckades inte få en halvljuslampa på rätt plats i jobbets Volvo S80 2004. Trots jag hade bilen i dagsljus stående mot en husvägg för att kunna kolla på ljusbilden om lampan kom på rätt plats. Lampan satt fast men i fel läge. :huvet
För det gick inte att se lampsockeln utan spegel, bara att känna sig fram med fingrarna efter hålet i strålkastaren. Där lampan skulle in.
 
Last edited:
För touring med natt körning går ju att glömma. För när den enda halvljuslampan slocknat så är det nog för de flesta färdigkört på natten. Utan det blir bärgning. Eller vänta tills dagsljus. Eller dra vidare med helljuset.
Välj själv.

Som ägare till två Suzuki SV650S och GSX1300R vet jag att en sån sak som byta en lampa på en Suzuki plastraket är sånt man gör i garaget. Där man har nånstans att lägga det 10-tal plastlåspinnar och plast detaljer som ska bort innan man når en strålkastarlampa på GSXR1300.
Fast på min gsxr600 k7 så är det bara att vinkla in handen under kåpstaget och sen vrida till lampan för att byta halvlampan. För helljuslampan är det bara att lossa hastighetsmätaren (1st insex) för att ha gott om plats :tummenupp eller så kan det gå att vara envis och försöka få ut den utan att lyfta på mätaren..

:glömdet
 
Back
Top