GSX-R 1000 K7-tråden

Tja!

Tänkte höra med er vart ni köper era reservdelar till era hojar. Är det Ebay som gäller eller finns det nåt bra ställe här i Sverige?
 
Är det någon som är intresserad av att byta avgassystem med mig?
Det är ett Leo Vince 4-1 halvsystem i titan. Låter riktigt trevligt, men sveriges banägare är inte riktigt överens med mig på den punkten. Finns db-killer, men känns inte riktigt som att den andas lika friskt då men klarar ljudkraven och besiktning. Kan tänka mig att byta mot både 4-1 och 4-2 system, bara dom är "tysta" och med bra flöde.

leovince.jpg
 
Hej allihop. Är nybliven k7 ägare och behöver lite tips på vart man kan köpa stompgrips o kraschpuckar för en rimlig peng. Eller om någon har ett annat alternativ till stompsen då dom kan vara lite stygga mot skinnstället.
 
Någon som är intresserad över att byta yoshimura slipon med mig.
Naturligtvis någon slant imellan från min sida

Jag har:
4078.jpg

Är intresserad av:
3604.jpg
 
Last edited:
Någon K7/K8-ägare som kör bana som har testat och jämfört med K9 och senare (även på bana)?

Har hört att den ska kännas lite mindre, och i princip helt "perfekt". Själv har jag inte vågat prova än, vill inte sätta igång byta hoj-processen med allt vad det innebär :näsblod

Motorkaraktär eller "pulver" är inte lika intressant då jag hävdar att det dels är en vanesak som dessutom går att modifiera, dels sällan begränsar körningen för merparten av medlemmarna på det här forumet inkl mig själv :)
 
Last edited:
Någon K7/K8-ägare som kör bana som har testat och jämfört med K9 och senare (även på bana)?

Har hört att den ska kännas lite mindre, och i princip helt "perfekt". Själv har jag inte vågat prova än, vill inte sätta igång byta hoj-processen med allt vad det innebär :näsblod

Motorkaraktär eller "pulver" är inte lika intressant då jag hävdar att det dels är en vanesak som dessutom går att modifiera, dels sällan begränsar körningen för merparten av medlemmarna på det här forumet inkl mig själv :)

Jag har en K7 och min farsa har en K10. Den största skillanden i mitt tycke är att fjädringskomponenterna är bättre på K10an samt att K10an har en "snällare" motorkaraktär. I övrigt känns det ungefär som samma hoj när man sitter där.

Nu har jag bara provkört K10an några få gånger. Men nån större skillnad skulle jag inte säga att det är. Inte alls som skillanden mellan K5/K6 till K7/K8.
 
Jag har en K7 och min farsa har en K10. Den största skillanden i mitt tycke är att fjädringskomponenterna är bättre på K10an samt att K10an har en "snällare" motorkaraktär. I övrigt känns det ungefär som samma hoj när man sitter där.

Nu har jag bara provkört K10an några få gånger. Men nån större skillnad skulle jag inte säga att det är. Inte alls som skillanden mellan K5/K6 till K7/K8.

Det var som fan. Trodde den skulle kännas kortare och mer lätthanterlig. Ska nog ta och testa den då :)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top