GSX-R 1000 K7-tråden

Tjenna!

Skall iväg och kolla på en K7 i helgen som gått ca 800 mil.
Något speciellt man bör vara vaksam/kolla på?
Tacksam för tips,
/
T
har den "bara" gått 800 mil på 3 säsonger så bör ju nästan originaldäcken sitta på, det låter väldigt lite, kolla allmänskicket på den, är den skabbig så kan man ju dra slutsatsen att den förmodligen gått nååågot längre, annars det vanliga, drivpkt, spårning, lager, viktigt att veta; den cykeln e helfordonsgodkänd så du måste ha med katen o burkarna från original vid besiktning.

ta med nån som kan hojar är mitt bästa tips!
 
har den "bara" gått 800 mil på 3 säsonger så bör ju nästan originaldäcken sitta på, det låter väldigt lite, kolla allmänskicket på den, är den skabbig så kan man ju dra slutsatsen att den förmodligen gått nååågot längre, annars det vanliga, drivpkt, spårning, lager, viktigt att veta; den cykeln e helfordonsgodkänd så du måste ha med katen o burkarna från original vid besiktning.

ta med nån som kan hojar är mitt bästa tips!

Haha min K7 har "bara" gått 600 mil den, man hinner ju aldrig åka tycker jag så de blir inga mil på den:) Men nu är det fint väder o tid har jag så nu får det bli en sväng.
 
Haha min K7 har "bara" gått 600 mil den, man hinner ju aldrig åka tycker jag så de blir inga mil på den:) Men nu är det fint väder o tid har jag så nu får det bli en sväng.

haha, men du bor ju i dansbandsskogarna o där e det mest bara grusvägar; ););) ta dej söder om Karlstad så blir det åkbart igen *S*
 
Någon gång mellan varven får jag upp att det blinkar en röd lampa och så står det F1.

Vad jag förstår så är det indikation på att det är något fel reggat. Men hur kan jag se vad det är för fel?

Ska jag trycka på någon speciell knapp för att få upp den riktiga koden?
Kan jag se någon historik på vad det har varit för fel? För nästa gång så kan det vara borta.
 
Någon gång mellan varven får jag upp att det blinkar en röd lampa och så står det F1.

Vad jag förstår så är det indikation på att det är något fel reggat. Men hur kan jag se vad det är för fel?

Ska jag trycka på någon speciell knapp för att få upp den riktiga koden?
Kan jag se någon historik på vad det har varit för fel? För nästa gång så kan det vara borta.

Du behöver gå in i "Dealer Mode", kolla in den här länken. http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=174828&highlight=dealer+switch Den är för 750'n men borde funka för 1000 också.
 
Funderar på att dreva om hojen för att få bättre acceleration och mindre toppfart. Vad ska man gå på för grejor? storlek på drev, vilken kedja? Någon som har de som kan berätta om de blir stor skillnad?
 
Funderar på att dreva om hojen för att få bättre acceleration och mindre toppfart. Vad ska man gå på för grejor? storlek på drev, vilken kedja? Någon som har de som kan berätta om de blir stor skillnad?

Har testat både -1 kugg på framdrevet...samt -1 fram och +2 bak på min K7:a

Måste faktiskt säga att jag märkte ingen större skillnad på -1 fram. Hojen är så pass stark iallafall.
O med -1 fram o +2 bak så toppade man hojen jävligt fort..den gjorde inte mer än ca 260km/h eller nått o ändå märkte man inte större skillnad i acc. Dock så kunde man koppla upp den på 4:ans växel.

Jag tycker att den är perfekt drevad som den är. Min nuvarande R1 kan nog behöva -1 fram eftersom den inte är lika rapp i botten. Behåll den som den är tycker jag o köp hamburgare för pengarna istället ;)
 
Last edited:
Funderar på att dreva om hojen för att få bättre acceleration och mindre toppfart. Vad ska man gå på för grejor? storlek på drev, vilken kedja? Någon som har de som kan berätta om de blir stor skillnad?
provade också -1 fram, visst den blev lite rappare i lägre farter men alldeles för höga varv om man skulle transportera sig nånstans
 
Jag körde med ett 190*55 bakdäck och då blev utväxlingen ännu högre. För att kompensera för bakdäckets större diameter körde jag +2 bak, men drevade också ner 1 fram så man fick prova växellådan lite. Passade bra för bana och bus på småvägar och så lyfte framhjulet lite enklare i 3án. Toppfarten var helt ointressant för mig och någon pendlingsmaskin har det ju aldrig varit. :D

Bara att prova, börja med -1 fram, enkelt och billigt.
 
Tack för svaren:) ska testa mig för med -1 fram.. Kommer inte riktigt ihåg hur man räknar.. -1 fram om man jämför med +2 bak är någont liknande?? Min hoj har rullat 370mil Behöver man byta kedja??
 
Last edited:
1 fram = circus 3 bak.
 
Tack för svaren:) ska testa mig för med -1 fram.. Kommer inte riktigt ihåg hur man räknar.. -1 fram om man jämför med +2 bak är någont liknande?? Min hoj har rullat 370mil Behöver man byta kedja??
tror jag läste tidigare i denna tråd att -1 fram gjorde 6% skillnad
 
tror jag läste tidigare i denna tråd att -1 fram gjorde 6% skillnad
Tror det var jag som skrev det - ganska enkelt egentligen; Räkna antalet kugg och dela det med det tänkta nya antalet, bak tvärtom.
Fram: 17/16=1,0625 mer på mätaren eller 0,94 i utväxling (alltså starkare men långsammare)... bak skall man alltså ha fler kugg än ursprunligen för en lägre utväxling. Varför göra det på en Gixx som ändå klättrar upp på bakan, även på 3:an har jag aldrig förstått.
 
Mappa imorgon

imorgon bär det av till Hudiksvall och Bikeport för att mappa in hojen, kul o se om de kan kräma ur den lite extra, hoppas på de iallafall
 
Ber om ursäkt grabbar, jag la ut min till försäljning :( får se om det blir en motard istället.
 
Passar fram o bak skärmarna från 05-06 till 07-08?
Samma sak med kopplingskåpa och generatorkåpa från 05-06 till 08?
 
Last edited:
Blev det nåt Handlande :fyllisar

.....................................................................

Idag var jag och handlade mig en K7 1000.
Blev en svart/koppar färgad historia.
Åkte igenom ett jävla regnväder på hemvägen men trots det
kunde man le lite bakom visiret...:)
Men sen klarna det upp och man fick gasat lite..
Mycket trevlig hoj och relativt bekväm tycker jag...
Hoppas på bra väder imorgon så att man kan hojen till jobbet!
:banana
 
.....................................................................

Idag var jag och handlade mig en K7 1000.
Blev en svart/koppar färgad historia.
Åkte igenom ett jävla regnväder på hemvägen men trots det
kunde man le lite bakom visiret...:)
Men sen klarna det upp och man fick gasat lite..
Mycket trevlig hoj och relativt bekväm tycker jag...
Hoppas på bra väder imorgon så att man kan hojen till jobbet!
:banana
grattis till hojen, den färgsättningen är jävligt fin tycker jag
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top