GSX-R 1000 K7-tråden

hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)
 
Hittade ingen k8 tråd men det är ju princip samma hojj som k7an. Tänkte kolla på en k8a imorrn som rullat 600mil. Hur är det med service intervall på en k8a? Vilka intervaller är det? säljaren sa att 600 är en storservice så den kostar lite extra då. Har suzuki samma princip som yamaha att hojjen MÅSTE servas minst 1gång per år eller vid service intervaller för att garantier ska gälla?

btw så letar jag efter k7/k8 i sthlms områden, alla förslag är välkommna förutom dom dåliga :tummenupp
 
Last edited:
Hittade ingen k8 tråd men det är ju princip samma hojj som k7an. Tänkte kolla på en k8a imorrn som rullat 600mil. Hur är det med service intervall på en k8a? Vilka intervaller är det? säljaren sa att 600 är en storservice så den kostar lite extra då. Har suzuki samma princip som yamaha att hojjen MÅSTE servas minst 1gång per år eller vid service intervaller för att garantier ska gälla?

btw så letar jag efter k7/k8 i sthlms områden, alla förslag är välkommna förutom dom dåliga :tummenupp

Tror inte den ska va särskillt dyr, är mest en massa vätskor som ska bytas ut om dom är dåliga.

Hur det är med garantierna har jag ingen aning om.
 

Bifogat

  • Service schema.jpg
    Service schema.jpg
    95 KB · Visningar: 96
hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)

kolla dödarknappen ( den röda)
 
hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)

Du råkar inte ha en växel i och stödet nere? :)
 
hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)

Det var kopplingsspärren (om det nu heter så)...
Jag bytte kopplingshandtaget o hade glömt att sätta in den där runda platta grejen m. ett hål i . Hoppas ni förstår hur jag menar...
Tack för alla svar som ni kom med!:)
 
happ då va man gixxer ägare då
2lvjoms.jpg
 
Ni som kör med Waltermotohållare.. Vad är det för size på skylten?

Har min under tailen nu, har fått ett par påhälsningar från länsman för det. Förvisso inga böter, men jag börjar lessna..
 
Ni som kör med Waltermotohållare.. Vad är det för size på skylten?

Har min under tailen nu, har fått ett par påhälsningar från länsman för det. Förvisso inga böter, men jag börjar lessna..

Jaa kör med Orginal Plåten ???
Å jaa tycker W-m`s hållare e kanon för den kan man ju bara vika upp om det skulle va så, å man kommer åt den när man kör å så:tummenupp
Har nån bild i mitt garage på hur den ser ut tror jag???
 
Jaa kör med Orginal Plåten ???
Å jaa tycker W-m`s hållare e kanon för den kan man ju bara vika upp om det skulle va så, å man kommer åt den när man kör å så:tummenupp
Har nån bild i mitt garage på hur den ser ut tror jag???

Hmm, ska kolla om det funkar. Danke. :tummenupp
 
Yep, funkade med original. Den var inte så stor som jag inbillade mig (that's what she said). Dock har tidigare ägare moddat plåten (läs: borrat helvet) för att få plats med den under, så det blev till att beställa en ny plåt.
 
Tjenna!

Skall iväg och kolla på en K7 i helgen som gått ca 800 mil.
Något speciellt man bör vara vaksam/kolla på?
Tacksam för tips,
/
T
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top