GSX-R 1000 K7-tråden

En till ny k7 ägare här.Sålde k6:an i höstas och tänkte att motard verkar roligt och det var det,så länge man inte skulle åka nån längre sträcka!Så det blev en snabb försäljning och en blå vit K7 istället
 
Någon som vet var man kan få tag i en db killer till ett Yoshimura Japan Single Tri Oval Carbon?
 
det står 512 ml i mekboken per ben, ljuset får någon me koll svara på!

Ljusinställningen verkade svara ganska bra på justering ändå. Jag hade bara en halvmeter till väggen så jag har ingen aning om hur det blev men det känns som det ska gå att få till. Får ta med mig en 8mm nyckel nästa gång jag ska ut på kvällen.
 
Ljusinställningen verkade svara ganska bra på justering ändå. Jag hade bara en halvmeter till väggen så jag har ingen aning om hur det blev men det känns som det ska gå att få till. Får ta med mig en 8mm nyckel nästa gång jag ska ut på kvällen.

ljusinsatserna sitter nog lite hursom helst på hojarna, mitt halvljus var alldeles för lågt sa besiktningsmannen, måste åtgärda tills nästa bes,
föresten... är det den högra eller vänstra justerskruven som justeras i höjdled??
 
Titax koppling-/bromshandtag...finns original för ca 900:-/st hos handlarna.
Runt tusenlappen för 2st på ebay och några hundralappar för 2st kopior.
Vad har Ni? Vad bör man köpa? Kvalitet på kopiorna?
 
Titax koppling-/bromshandtag...finns original för ca 900:-/st hos handlarna.
Runt tusenlappen för 2st på ebay och några hundralappar för 2st kopior.
Vad har Ni? Vad bör man köpa? Kvalitet på kopiorna?

Jag har Titax på min, lite konstig form tycker jag. Man får pekfingret på delen som börjar vika utåt.
 
Har kikat lite på slipon/helsystem, Vad ska man satsa på? Vad är det som är bäst?

Jag har fastnat lite för Taylormade, är tok snyggt tycker jag, men är det bra eller anus?

Ha det gött

//Thommy
 
Taylormade har jag hört lite si o så om, snygga men lite halvtaskig kvalite.

Enligt mig så ska man inte ha ngt annan än ett Japanskt Yoshimura på en Suzuki. Kvalitet, effekt o ljud i ett :)

Har kikat lite på slipon/helsystem, Vad ska man satsa på? Vad är det som är bäst?

Jag har fastnat lite för Taylormade, är tok snyggt tycker jag, men är det bra eller anus?

Ha det gött

//Thommy
 
:D:D
Taylormade har jag hört lite si o så om, snygga men lite halvtaskig kvalite.

Enligt mig så ska man inte ha ngt annan än ett Japanskt Yoshimura på en Suzuki. Kvalitet, effekt o ljud i ett :)

nu var du elak jag har ju yoshi usa,:duger bra :D hoppas vi syns på nån bana i år:krama
 
Apropå avgassystem. Jag har Leo Vince och den låter för högt tycker jag. Men en annan sak är att den avgassmäller och spottar eld som en galning. Fler som har det problemet? Känns inte så rätt.
 
Har du tagit bort PAIR systemet? Är hojen mappad?

Om inte så plugga PAIR systemet för det skickar in luft i avgassystemet som låter oförbränt bränsle antända.

O en hoj som har bättre avgassystem går oftast för snålt om den inte är korrekt mappad, o det resulterar också i avgasknallar.

Apropå avgassystem. Jag har Leo Vince och den låter för högt tycker jag. Men en annan sak är att den avgassmäller och spottar eld som en galning. Fler som har det problemet? Känns inte så rätt.
 
Jag har inte rört den. Går det att mappa originalsprutet? PAIR, vad är det?


Har du tagit bort PAIR systemet? Är hojen mappad?

Om inte så plugga PAIR systemet för det skickar in luft i avgassystemet som låter oförbränt bränsle antända.

O en hoj som har bättre avgassystem går oftast för snålt om den inte är korrekt mappad, o det resulterar också i avgasknallar.
 
Jag har inte rört den. Går det att mappa originalsprutet? PAIR, vad är det?

På original ecu går det att göra en väldigt grov mappning med en liten box från yoshimura, suzukihandlarn här i stan har en ialf. Går ju o kolla om du har nån lokal handlare.

PAIR skiten har o göra med utsläppsreglerna så den är bara o plugga igen om man vill. I luftboxen på höger sida är ett ca 1cm stort hål med en slang fastsatt på undersidan, sätt igen det hålet i luftboxen så är PAIR ur spel.

Det va enkla metoden, sen går det ju att ta bort hela systemet helt o hållet o spara några gram.
 
På original ecu går det att göra en väldigt grov mappning med en liten box från yoshimura, suzukihandlarn här i stan har en ialf. Går ju o kolla om du har nån lokal handlare.

PAIR skiten har o göra med utsläppsreglerna så den är bara o plugga igen om man vill. I luftboxen på höger sida är ett ca 1cm stort hål med en slang fastsatt på undersidan, sätt igen det hålet i luftboxen så är PAIR ur spel.

Det va enkla metoden, sen går det ju att ta bort hela systemet helt o hållet o spara några gram.

Aha, lyfta tanken så kommer man åt eller? Ska testa att plugga. Tänker inte ta bort något mer, känns inte nödvändigt.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top