GSX-R 1000 K7-tråden

har han tagit ut en ny hoj och kört den 10 mil på bana... det är ett märkligt sätt att köra in en hoj på enl mig...

Det är ju inte omöjligt om det är någon av toppförarna i Pro superbike. Extrahojen kanske? Inte så svårt att ta reda på.

Har den gått 10mil på bana borde mer eller mindre det finnas gjut noppor kvar på däcken. Det syns om en hoj rullat 10mil.
 
Ha. Varje gång jag går in på YouTube nu så får jag upp följande under "Rekommenderas för dig":

"Suzuki SV1000S vs Swedish Police. 14 255 visningar. Eftersom du tittade på Robz_100227.avi"

Något du vill berätta, Robz? :D
 
Ha. Varje gång jag går in på YouTube nu så får jag upp följande under "Rekommenderas för dig":

"Suzuki SV1000S vs Swedish Police. 14 255 visningar. Eftersom du tittade på Robz_100227.avi"

Något du vill berätta, Robz? :D


Hahahahahaha inte Robz inte..han har för mycket moral för att utföra sånna dåd.....:D:arsele
 
Vad har ni betalat för 600 mils servicen?

Har för mig att min 100 mila gick på ca 1500 spänn.
och åtgärdsmässigt skiljer sig det inte så mycket mellan 100 - 600 så man tycker att priset vore vara hyffsat lika? eller är jag helt ute å cyklar?
 
Ha. Varje gång jag går in på YouTube nu så får jag upp följande under "Rekommenderas för dig":
"Suzuki SV1000S vs Swedish Police. 14 255 visningar. Eftersom du tittade på Robz_100227.avi"
Något du vill berätta, Robz? :D

Aaaa. vad f-n...?!!?
Har nå'n gubbe fulklickat fram och tillbaka - tänk, nu tror säkert folk att jag gillar SV1000-moppar. Vanärande! :mad::huvet
 
Vad har ni betalat för 600 mils servicen?

Har för mig att min 100 mila gick på ca 1500 spänn.
och åtgärdsmässigt skiljer sig det inte så mycket mellan 100 - 600 så man tycker att priset vore vara hyffsat lika? eller är jag helt ute å cyklar?

Jag betalade 1140 spänn plus olja och filter hos våran återförsäljare här i Ö-vik,de sa att det var vad suzuki begärde att de skulle ta.
 
Jag betalade 1140 spänn plus olja och filter hos våran återförsäljare här i Ö-vik,de sa att det var vad suzuki begärde att de skulle ta.


firman jag pratade med tog 2300..... tyckte det verkade lite märkligt med tanke på att det inte skiljer sig så mycket mot 100 mila....

kanske ska ta å höra med några fler firmor helt enkelt...
 
Antingen gör man Servicen själv (garantier skall fortfarande gälla om man vet vad man gör), eller så lämnar man in till ett kunnigt ställe och skiter i vad det kostar!
Att leta efter billigaste servicen slutar med beggad Honda-olja i tråget och lös bakhjulsbult - Velly tjiip, ånly får jo...
 
Antingen gör man Servicen själv (garantier skall fortfarande gälla om man vet vad man gör), eller så lämnar man in till ett kunnigt ställe och skiter i vad det kostar!
Att leta efter billigaste servicen slutar med beggad Honda-olja i tråget och lös bakhjulsbult - Velly tjiip, ånly får jo...

:rofl :rofl
 
Hej jag tänkte plocka bort backspeglarna men tänkte montera blinkers i hålen för backisarna.Jag har sett blinkers som passar i hålen men kommer inte på var .Nån som vet?
 
Hej!
Har lite funderingar om hur K7:an är att köra lite längre sträckor med, måste man gå av var 5:e mil och sträcka på sig, eller funkar den helt ok? Och jag undrar även om hur den är att skjutsa på?
Har haft Hayabusa innan och jag förstår att det är en hyfsad skillnad mellan de två, de har väl bara ett otroligt vrid gemensamt:)
Har länge trånat efter en gixxer 1000, men det har stupat b.l.a på extremt dyr försäkring, busan ligger ju betydligt bättre till försäkringsmässigt. Nu har det ju kommit en märkesförsäkring som verkar vara klart överkomlig. Och är man som mig, 34 år gammal och bor i obygden så blir det ju en riktigt bra premie:)
 
Hej!
Har lite funderingar om hur K7:an är att köra lite längre sträckor med, måste man gå av var 5:e mil och sträcka på sig, eller funkar den helt ok? Och jag undrar även om hur den är att skjutsa på?
Har haft Hayabusa innan och jag förstår att det är en hyfsad skillnad mellan de två, de har väl bara ett otroligt vrid gemensamt:)
Har länge trånat efter en gixxer 1000, men det har stupat b.l.a på extremt dyr försäkring, busan ligger ju betydligt bättre till försäkringsmässigt. Nu har det ju kommit en märkesförsäkring som verkar vara klart överkomlig. Och är man som mig, 34 år gammal och bor i obygden så blir det ju en riktigt bra premie:)

inga problem, det räcker att kliva av när du ska tanka, däremot om du skjutsar så blir 5 milspausen alldeles lagom (för passageraren)

har du bara tänkt köra med skjuts så är busan betydligt bättre på det!!
 
inga problem, det räcker att kliva av när du ska tanka, däremot om du skjutsar så blir 5 milspausen alldeles lagom (för passageraren)

har du bara tänkt köra med skjuts så är busan betydligt bättre på det!!

Ok, tack för svar:-) Som jag misstänkte då. Men men, min sambo har ju åkt sporthoj förr i sitt liv, så då får hon lov att härda ut:D
 
Antingen gör man Servicen själv (garantier skall fortfarande gälla om man vet vad man gör), eller så lämnar man in till ett kunnigt ställe och skiter i vad det kostar!

Tyckte Lelle på Din MC sa att även vanliga små oljeservicear måste utföras av auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla? Står det någonstans att "fackmannamässigt service" utförd av icke-autk verkstad duger?

Står i valet och kvalet själv.. "Man får vad man betalar för" känns inte som det stämmer när det kommer till en oljeservice för 2 papp :huvet
 
Last edited:
Tyckte Lelle på Din MC sa att även vanliga små oljeservicear måste utföras av auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla? Står det någonstans att "fackmannamässigt service" utförd av icke-autk verkstad duger?

Står i valet och kvalet själv.. "Man får vad man betalar för" känns inte som det stämmer när det kommer till en oljeservice för 2 papp :huvet

Tror det va nått uppe i nån domstol om just det där med auktoriserad verkstad.'
Som jag fatta det så behöver det inte va en just auktoriserad verkstad längre utan räcker med att det används original delar och oljor som är rekommenderade så ska garantin finnas kvar. Så som jag fatta det så är alla verkstäder ok. I alla fall i bil värden.
 
Tyckte Lelle på Din MC sa att även vanliga små oljeservicear måste utföras av auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla? Står det någonstans att "fackmannamässigt service" utförd av icke-autk verkstad duger?

Står i valet och kvalet själv.. "Man får vad man betalar för" känns inte som det stämmer när det kommer till en oljeservice för 2 papp :huvet


Mailade runt till lite firmor och jämnförde. Fick följande svar från Bikestop i Linköping : "Ca 1700:- kostar 600 mila, om det skall bytas broms och kylarvätska
tillkommer det med ca 600"

Skall man byta broms och kylarvätska vid 600 mil? isåfall skiljer den sig lite från 100mila.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top