GSX-R 1000 K7-tråden

Har precis köpt min en K7 tänkte bara kolla vad ni har för försäkringbolag på era hojar???
 
Men...
Jag har läst en del tester och inlägg och samtliga verkar va överrens om att k5-k6 var en bättre hoj med starkare mellanregister. Men sen har jag hört att det e katalystorn på k7an som tar bort en del effekt i mellanregistret. Så jag undrar nu! Kruvar man bort katalysatorn och sätter på slipon och mappar om, kan den nya k7an verkligen vara "slöare" då?

Som såååå många fler...
LÄS HELA TRÅDEN!! :7peta

Här finns info längre bak:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3492950#post3492950

K7/K8 är bäst! Speciellt de Svarta!

Kat ersättare - i tråden finns all info, 10-12hk mer i mitten.... Motorsport i Landskrona har fortfarande några kvar för 1500:-

HANDLA!
 
Last edited:
hejsan..

Är det någon som har haft problem med kopplingen på en 08?

Den har bara rullat ca400 mil. Det är inget motstånd i kopplings handtaget.
Går inte att starta längre med växel i och startar man den i friläget och försöker att lägga i en växel dör den.

Körde den rätt så hårt på M-väg i ca 20min och när jag skulle svänga av så märkte jag det. fick liksom cross växla ner den. Men den är väl byggd för att kunna köras hårt eller?
hojrn är ny hämta ut det för 2mån sen så det borde väl gå på garantin.
 
Hallå är de någon som har provar airblades dubbel-bubbel glas?funkar de bra eller?
 
Hej!

Tänkte jag ska dela med mig av lite info jag testat ut på R1000 K7-K8

EffektLäge / PowerMode
Här är en 2008a med Yoshi slip-on, utan kat. körd på A, B och C med 100% Trottel
gsxr1000k76867390.jpg



Closed-Loop, lambda, o2 sensor
Hojen jobbar i sk. closed-loop läge från 2-20% Trottelposition och mellan 2000-6000rpm.
När motorn arbetar i detta område så kompenserar ECU:n automatiskt bränsleblandningen till ett A/F värde på ca: 14,7-15,0:1
Tänk dock på att systemet är "dumt" det glömmer alltså bort justeringarna det gör tills nästa gång du passerar genom aktuellt område.

Genom att plugga ur o2-sensorn och ersätta den med DynoJets eliminator som ingår i PowerCommander satsen så låses closed-loop området och A/F hamnar på runt 13,7:1 i detta fallet.
Därav blir det inte så stora värden i PC3 mappen på nämda område, då eliminatorns värde gör att ECU:n utsignaler hamnar rätt OK direkt.

Vad som händer med dessa värden om man tar ur kabeln för o2-sensorn ur ECU:n som föreskrivs av flera avgassystemstillverkare vågar jag inte säga då jag inte testat. än...



Övrigt
Ska försöka hålla denna post uppdaterad med det jag vet och får reda på om denna modell.


F.A.Q
A/F = Air/Fuel, Bränsle kontra luft blandning.
PC, PC3 = Dynojet PowerCommander 3
o2-sensor = Lambda sond, syresensor etc...

//Christian Klarkner
 
Last edited:
Hej!

Tänkte jag ska dela med mig av lite info jag testat ut på R1000 K7-K8

EffektLäge / PowerMode
Här är en 2008a med Yoshi slip-on körd på A, B och C
gsxr1000k76867390.jpg



Closed-Loop, lambda, o2 sensor
Hojen jobbar i sk. closed-loop läge från 2-20% Trottelposition och mellan 2000-6000rpm.
När motorn arbetar i detta område så kompenserar ECU:n automatiskt bränsleblandningen till ett A/F värde på ca: 14,7-15,0:1
Tänk dock på att systemet är "dumt" det glömmer alltså bort justeringarna det gör tills nästa gång du passerar genom aktuellt område.

Genom att plugga ur o2-sensorn och ersätta den med DynoJets eliminator som ingår i PowerCommander satsen så låses closed-loop området och A/F hamnar på runt 13,7:1 i detta fallet.
Därav blir det inte så stora värden i PC3 mappen på nämda område, då eliminatorns värde gör att ECU:n utsignaler hamnar rätt OK direkt.

Vad som händer med dessa värden om man tar ur kabeln för o2-sensorn ur ECU:n som föreskrivs av flera avgassystemstillverkare vågar jag inte säga då jag inte testat.



Övrigt
Ska försöka hålla denna post uppdaterad med det jag vet och får reda på om denna modell.


F.A.Q
A/F = Air/Fuel, Bränsle kontra luft blandning.
PC, PC3 = Dynojet PowerCommander 3
o2-sensor = Lambda sond, syresensor etc...
finfin kurva där, luft/bränslelinjen är ju nästan linjalrak:tummenupp
 
Hej!

Tänkte jag ska dela med mig av lite info jag testat ut på R1000 K7-K8

EffektLäge / PowerMode
Här är en 2008a med Yoshi slip-on körd på A, B och C

Closed-Loop, lambda, o2 sensor
Hojen jobbar i sk. closed-loop läge från 2-20% Trottelposition och mellan 2000-6000rpm.
När motorn arbetar i detta område så kompenserar ECU:n automatiskt bränsleblandningen till ett A/F värde på ca: 14,7-15,0:1
Tänk dock på att systemet är "dumt" det glömmer alltså bort justeringarna det gör tills nästa gång du passerar genom aktuellt område.

Genom att plugga ur o2-sensorn och ersätta den med DynoJets eliminator som ingår i PowerCommander satsen så låses closed-loop området och A/F hamnar på runt 13,7:1 i detta fallet.
Därav blir det inte så stora värden i PC3 mappen på nämda område, då eliminatorns värde gör att ECU:n utsignaler hamnar rätt OK direkt.

Vad som händer med dessa värden om man tar ur kabeln för o2-sensorn ur ECU:n som föreskrivs av flera avgassystemstillverkare vågar jag inte säga då jag inte testat.



Övrigt
Ska försöka hålla denna post uppdaterad med det jag vet och får reda på om denna modell.


F.A.Q
A/F = Air/Fuel, Bränsle kontra luft blandning.
PC, PC3 = Dynojet PowerCommander 3
o2-sensor = Lambda sond, syresensor etc...

//Christian Klarkner

Fan Christian.Det är ju 6hk och 3nm mer än du plockade ur min 07:a med gpr rör och kat ers.Får nog göra ett besök till i din bänk då jag inte är riktigt nöjd med en grej vid påslag efter att man legat på motorbroms.Den går lite orent innan man gett på den lite igen.Mina kurvor.
 

Bifogat

  • Liten.jpg
    Liten.jpg
    79.2 KB · Visningar: 76
  • Liten 2.jpg
    Liten 2.jpg
    163.4 KB · Visningar: 67
Last edited:
Fan Christian.Det är ju 6hk och 3nm mer än du plockade ur min 07:a med gpr rör och kat ers.Får nog göra ett besök till i din bänk då jag inte är riktigt nöjd med en grej vid påslag efter att man legat på motorbroms.Den går lite orent innan man gett på den lite igen.Mina kurvor.

Man måste ta allt i beräkning när man jämför siffror!
De som jag postade upp för mode exemplet är Okorrigerad effekt.
Samma hoj i SAE korrektion som du har på dina papper gav 170,68hk och 109,55nm :) Och de lilla får man se som en acceptabel skillnad mellan 2 olika hojar!

Ang. det med att den inte svara efter avslag så är detta troligen relaterat till kalibreringen av IAC ventilen som styr tomgången, hade inne ett sånt problembarn idag och bråkade med, kan inte säga att jag har 100% koll på det problemet men jag har börjat forska lite i det. Det har dock inget med mappning/powercommander att göra.

//Christian
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top