GSX-R 1000 K7-tråden

Det verkar inte funka alls. Håller inne knappen länge utan resultat. Har även testat å hålla den inne å vrida på tändningen. Dock utan framgång.


EDIT: Hittatde lite på gixxer.com. Verkar som man ska hålla nere select istället. å sen trycka på adjust.

Håll sel. knappen intryckt när du slår på tändningen.Sen trycker du sel tills du kommer till varvtal.Där använder du adj. knappen för o justera varvtal.Sen avslutar du med sel. knappen.Annars kan du gå hos en Suzuki handlare o beställa en instr.bok för 179:-Det gjorde jag då jag inte fick nån på svenska när jag köpte min hoj..:tummenupp
 
Mappa idag från Powercommander.com...
Det blev ju faktiskt bättre:va Nu går han lite mjukare å finare på låga varv...
Men man kliade sej i huvet 1 litet tag innan man fatta vad man skulle klicka på, börjar nog bli gammal:hihi
Så nu kan man köra tills man känner att man har tid å bänka den:tummenupp
Åså e han ju spegel fri oxå, blev trevligt det oxå...
 
Mappa idag från Powercommander.com...
Det blev ju faktiskt bättre:va Nu går han lite mjukare å finare på låga varv...
Men man kliade sej i huvet 1 litet tag innan man fatta vad man skulle klicka på, börjar nog bli gammal:hihi
Så nu kan man köra tills man känner att man har tid å bänka den:tummenupp
Åså e han ju spegel fri oxå, blev trevligt det oxå...

Intressant nog kom min powercommander med den mappen i sig. Köpte du pcIIIan löst eller i kit från taylormade?
 
Intressant nog kom min powercommander med den mappen i sig. Köpte du pcIIIan löst eller i kit från taylormade?

Löst från Bikeshop, å ett kn filter, Det blev en Stor skillnad på låga varv.
Men i Bänken ska han, fast nu e det ju inte så bråttom
 
Tryck in knappen ADJ o håll den intryckt så ändras varvtalet kontinuerligt dit du vill, tryck SEL knappen för att fastställa valt varvtal.

Hej om man ändrar på shiftlighten ändras varvstoppen då också, för jag
jag grejade lite med shiftlighten idag med fick den inte att blinka ändå men
skit samma i det, men jag tyckte den varvade mycke mer sen efter det innan varvstoppen gick i men jag kanske bara lurar mig själv. Eller ändras varvstoppen när man moterar PC3.
 
Hej om man ändrar på shiftlighten ändras varvstoppen då också, för jag
jag grejade lite med shiftlighten idag med fick den inte att blinka ändå men
skit samma i det, men jag tyckte den varvade mycke mer sen efter det innan varvstoppen gick i men jag kanske bara lurar mig själv. Eller ändras varvstoppen när man moterar PC3.

Hur menar du? Varstoppet är ju ändast till för att skydda motorn, inget annat vad jag vet. Menar du att du annars inte kan varva till rött, eller menar du att du nu kan varva förbi rött??
 
Hur menar du? Varstoppet är ju ändast till för att skydda motorn, inget annat vad jag vet. Menar du att du annars inte kan varva till rött, eller menar du att du nu kan varva förbi rött??

Jo jag vet att det är till för att skydda motorn men jag hade för mig att den bröt runt 12-13 tusen varv men idag när jag var ute så bröt den inte fören
14500 varv, men de är ju ett halvår sen man körde sist så jag kanske bara lurar mig sj o inte kommer ihåg hur den gick förra året:)
 
Hehe, kan det vara så att det va ett tag sen du satt på hojen och nu känns den rappare?

Haha ja visst är dom rappa men jag hade bara för mig att varvstoppen
var tidigare än 14500:) O med Taylormade röret på så låter de ju en
hel del vid dom varven så man tycker de går mycke värre. Men visst går
den mycke bättre med det röret o nytt filter o PC med ful mapp just nu än när
de var orginal allt.
 
Hehe, kan det vara så att det va ett tag sen du satt på hojen och nu känns den rappare?

Den är inte helt ovanlig.
Hojen låter lite mer och djävlar vad mycket värre den går :)
Åkte med slipon hela säsongen men på en bankörning åkte jag originalpipa. Känndes hur slö som helst men några sekunder snabbare per varv. Tror jag vart lite avskräckt av ljudet och känslan att det går så in i helvete som en 1000 gör.
 
Någon som har provat lite olika bromsbelägg fram, tycker bromsen är lite seg jämfört med SP1an jag hade tidigare.Jag vill ha lite mer bett i skiten.
 
Jämför jag med min r1'00 så tycker jag inte att denna är sämre. Dock så har jag inte kört bana än, men kan väl tänka mig att stålspunnet ger bättre avmattnings u ttålighet.
 
Nån som har en powercommandermap för vilket-som-helst slipon med kat-borttagare och kan lägga upp här som screenshot eller vanlig ascii-fil?
Är bara intresserad av att veta ungefär hur mycket extra bränsle man lägger på i olika trottel/rpm områden.

Har ingen commander själv så jag kan inte läsa deras format.

Kolla in min helcrazy a/f-kurva jag fick ut från en bänkning på YamahaCenter i Gbg, dom måste ha missat något t.ex. att blocka PAIR....
Röd kurva: Akra slipon utan db-killer, blå kurva: d:o med db-killer
 

Bifogat

  • od_dyno.JPG
    od_dyno.JPG
    89.9 KB · Visningar: 102
Last edited:
Nån som har en powercommandermap för vilket-som-helst slipon med kat-borttagare och kan lägga upp här som screenshot eller vanlig ascii-fil?
Är bara intresserad av att veta ungefär hur mycket extra bränsle man lägger på i olika trottel/rpm områden.

Har ingen commander själv så jag kan inte läsa deras format.

Kolla in min helcrazy a/f-kurva jag fick ut från en bänkning på YamahaCenter i Gbg, dom måste ha missat något t.ex. att blocka PAIR....
Röd kurva: Akra slipon utan db-killer, blå kurva: d:o med db-killer

Är det en originalhoj utan kat och med slipon? Annat filter också?
 
Back
Top