Gsx-r 1000 k3, dör när växeln ska i.

JackL

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Hoj
2003, Suzuki Gsx-r 1000
Hej!

Har problem med en Gixxer från 2003. har den i ett varmgarage, och brukar vilja starta den lite då och då, under vinterhalvåret. men har inte startat den på 2 månader nu och när jag senast skulle starta den så var allt som vanligt, den gick som den skulle o allt på tomgång, och allt var frid och fröjd, ändå tills jag bestämde mig för att lägga i en växel, då dör den, spelar ingen roll om jag försöker lägga i 1an eller 2an, dör direkt ändå. såklart har hojen fått gått varm först, och enligt instrumentpanelen så är allt okey. nån som har någon aning om vad som kan vara felet till att man inte kan lägga i växel utan att den dör?

vore tacksam för svar innan sommarn :O

Mycke finesser på dessa hojar som kan krångla..." i början"...:tungan
Men kolla stödet du :) sen tycker jag nog du ska låta Besten stå i lugn o ro och starta den när det är dags för säsong istället, finns nog inge att vinna på och hålla på o dra igång en kall motor för att sen bara stänga av igen.

Min gjorde så när jag lät den stå ett tag, men bara vid första försöket. Andra försöket lyckades alltid. I mitt fall hade kopplingen klibbat ihop. Inte för att det spelar någon roll, men också en K3.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!