Gsx-r 1000 -07 eller R1 -07?

K7 orna har ju fått kraftig kritik mot dess gungiga bakfjädring vid mer seriös bankörning.

jag vet inte och jag är ingen expert MEN jag undrar om det där lite grann..
hur kommer det sig att vissa svenska förare har klagat på fjädringen
och enligt tidningar som engelska fast bike och superbike hyllt den till skyarna och utnämner den till den bästa sporthojen 07?
dels pga sitt fina chassie som aldrig varit bättre?

men jag är ingen raceförare och kommer troligtvis aldrig märka att den svajar..
vi får väl se :va

men,fick backlund ordning på grejerna då?
hur åtgärdades det?.. nån som har pejl?

Motormässigt tycker jag Suzukin är MKT roligare, men R1:an är faktiskt snyggare. Jag hade valt Suzukin.

jag vet inte och jag är ingen expert MEN jag undrar om det där lite grann..
hur kommer det sig att vissa svenska förare har klagat på fjädringen
och enligt tidningar som engelska fast bike och superbike hyllt den till skyarna och utnämner den till den bästa sporthojen 07?
dels pga sitt fina chassie som aldrig varit bättre?

men jag är ingen raceförare och kommer troligtvis aldrig märka att den svajar..
vi får väl se :va

men,fick backlund ordning på grejerna då?
hur åtgärdades det?.. nån som har pejl?

Vi har en kille på jobb som är chefsmekaniker i ett Enduranceteam som kör med Suzuki hojar som bas. De har kört med Suzuki i ett antal år och varit mycket nöjda med det. MEN just K7:an var de mycket missnöjda med, de fick aldrig ordning på den och ansåg att K6:an var betydligt bättre.

Masterbike placerade också K7:an dåligt, 5:e plats tror jag. För oss vanliga dödliga lär det kvitta men visst ingen rök utan eld. Motorn får de alltid bra betyg för.

/D.

Är det bara jag som tycker att nyare R1 ser bara plastigare och plastigare ut med åren
GSX är ju klart snyggare

Ingen av dem är ju en dålig hoj, R1:an har väl fått lite bättre betyg i testerna men jag hade valt Suzukin för att jag gillar den bäst.

Ta den du gillar bäst helt enkelt:tummenupp ( eller får bäst pris på)

Klart du ska ha Sucka. Sucka är bäst. stärnstopp och spegel :D
Yamaha är sämst. Kolla Pro Superbike. Och motoGP
Jimmy vinner för att han är bästa och mest rutinerade föraren. Men i dom partier där det är motorn som avgör (långa rakan på Anderstorp tex) så åker han på stryk av båda Sucka och Kawa.
Samma med Rossi. Bästa föraren men sämsta hojjen.

*Ironi off*

Köp den du har känslor för så kommer du bli nöjd.
Har du inte känslor för någon av dom så ta den du får bäst pris på.

Har nyligen köpt en gsxr 1000 k7 och suckar nu efter att få komma ut och köra! man har ju hört en del om fjädringen ska vara svårinställd, och många säger att den har tendens att gunga. vilka nakdelar kan de ha i sin följd? om man märker av de vad kan man åtgärda de med? den auktiriserade verkstaden lär väl veta om detta problem om de är fler som haft problem?

Går in och småkidnappar din tråd då jag har exakt samma fundering (så kanske ingen kidnappning utan bättre med en än två trådar :tungan )

Har precis sålt en 1000 rr 06a och har alltid velat ha en Gsx-r. Till och med när jag köpte Hondan, men men, blir inte alltid som man vill.

En viktig sak att tänka på, tycker i alla fall jag, är vad du planerar att göra med hojen i form av modning. Ska du köpa race-kåpor. Är du kolfiber-horny (I know I am), ska det på helsystem, power-commander etc etc.

Som tidigare ägare till en Honda så tyckte jag också det var rätt ont om delar, krashpuckar etc. Det var alltid svar som beställningsvara, finns inte till 06 etc. men man kunde på samma sida som visade 5st produkter för Hondan hitta 235st produkter för både R1 och K7 så ska du inte köra original, tycker jag det också spelar roll. Fast å andra sidan, på just delar och tillbehör så är både R1 och K7 väldigt likvärdiga.

Sedan bör du även kolla hur det ser ut med handlare där du bor.

Jag bor i Göteborg och där finns en bra Yamaha handlare (läs service och små mek och hjälp) men det finns ingen bra för Suzuki. Så ska man serva så blir det Borås eller Trollhättan (för gixxen) vilket ju kan spela roll.

Sist så har jag också märkt att efter ha spanat i nästan 5 månader dagligen, så har jag sett en (1!) begagnat K7, men en hel drös med R1:or och det kanske inte betyder något, men får ändå mig att fundera lite om inte K7:ägarna är mycket nöjdare eller om det bara har sålts oändligt många fler R1:or.

Mina 2 cent värda i alla fall.

Last edited:
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman