Går in och småkidnappar din tråd då jag har exakt samma fundering (så kanske ingen kidnappning utan bättre med en än två trådar

)
Har precis sålt en 1000 rr 06a och har alltid velat ha en Gsx-r. Till och med när jag köpte Hondan, men men, blir inte alltid som man vill.
En viktig sak att tänka på, tycker i alla fall jag, är vad du planerar att göra med hojen i form av modning. Ska du köpa race-kåpor. Är du kolfiber-horny (I know I am), ska det på helsystem, power-commander etc etc.
Som tidigare ägare till en Honda så tyckte jag också det var rätt ont om delar, krashpuckar etc. Det var alltid svar som beställningsvara, finns inte till 06 etc. men man kunde på samma sida som visade 5st produkter för Hondan hitta 235st produkter för både R1 och K7 så ska du inte köra original, tycker jag det också spelar roll. Fast å andra sidan, på just delar och tillbehör så är både R1 och K7 väldigt likvärdiga.
Sedan bör du även kolla hur det ser ut med handlare där du bor.
Jag bor i Göteborg och där finns en bra Yamaha handlare (läs service och små mek och hjälp) men det finns ingen bra för Suzuki. Så ska man serva så blir det Borås eller Trollhättan (för gixxen) vilket ju kan spela roll.
Sist så har jag också märkt att efter ha spanat i nästan 5 månader dagligen, så har jag sett en (1!) begagnat K7, men en hel drös med R1

r och det kanske inte betyder något, men får ändå mig att fundera lite om inte K7:ägarna är mycket nöjdare eller om det bara har sålts oändligt många fler R1

r.
Mina 2 cent värda i alla fall.