Gsx-r 1000 -07 eller R1 -07?

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Ja vilken ska man välja? Jag kommer att använda den till lite allt möjligt men särskillt mycket bankörning blir det nog inte.

Hej, R1 sägs vara den med bäst detaljkvalitet och rymligast körställning..

Last edited:
Om den är så bra, varför ska du då sälja den? :tungan

Nu handlar inte denna tråd om mina val men jag kan ju säg som så att det finns fler skäl till att man vill sälja en hoj än att den är dålig och man vill ersätta den med en annan..

R1:an är rena drömmen till hoj enligt min mening. Det är säkerligen K7:an också så ta vilken du tycker bäst om.

/D.

man kan ha riktigt kul med en R hoj på gata också..:D
Jo visst är det så, alla japsarna är helt gudomliga hojar MEN de är så fulländade att den fartupplevelse man får med en nakenhoj typ Speedtripple i 100 får man inte förens i 200 med R-hojen, på gatan är inte det så bra i längden...

Lyssna inte på vad någon säger. Om jag säger att min gixxer är bäst. Va säger du då när andra sagt att deras yamaha, ducati, honda, kawa osv är bäst?
Alla modeller är bäst enligt alla. Enl test hit & test dit. Vem fan bryr sig om tester om hur andra gubbar tycker om någon hoj?

Ta den hojen du känner mest för, efter du provkört båda två.

Jo visst är det så, alla japsarna är helt gudomliga hojar MEN de är så fulländade att den fartupplevelse man får med en nakenhoj typ Speedtripple i 100 får man inte förens i 200 med R-hojen, på gatan är inte det så bra i längden...

: corn

Last edited:
Köpte precis en R1 07 efter att ha haft en 05:a

Prestandamässigt på gata ät R1 och GSXR-1000 så lika att väldigt få märker skillnad. Ofta kan det vara svårt att jämföra hojjarna eftersom handlarna har sällan båda för provkörning så välj den du tycker är snyggast. Provsitt båda för att se ifall det inte känns konstigt är dock svårt att få någon känsla av att bara sitta på hojjen. Själv tycker jag att R1:an är snyggare men det finns väl lika många som tycker att GSXR-1000 är snyggast så gå och titta på hojjarna, kolla annonser och pruta riktigt hårt.

Många 07:or som ligger ute är rätt högt prissatta.

K7 orna har ju fått kraftig kritik mot dess gungiga bakfjädring vid mer seriös bankörning.

K7 orna har ju fått kraftig kritik mot dess gungiga bakfjädring vid mer seriös bankörning.
Blev förevisad på Backlunds hoj i höstas vad det beror på. Det är länkaget som är omvänt progressivt! Fjädringen blir mjukare när man använder hela fjädringsvägen. Finns andra länkar att köpa annars så kör man så hård setup att man undviker att komma ned på den "felaktiga" nivån. Har tydligen även att göra med ändrad viktfördelning när man plockar bort kat och annat bråte under hojen.

Välj den som du tycker är snyggast helt enkelt...tror inte det är så många på denna sidan som kan utnyttja resurserna i dessa jävla monster ändå, oavsett gung i bakdämparen eller inte:arsele . Är själv 190 lång å sitter som en gud på min -07, plus att den ser fan snabb ut även när den står still...å det är ju så...kan man inte vara snabbast ute på gatan/banan så får man ju vara det vid cafét/ i depån:D

Jag är 186cm och det var Rettan o Gixxern jag satt bäst på. Lite närmare styret och snällare för armarna på suckan. Båda har spis o chassie som 99,9% av oss här inte kan utnyttja till fullo. Underbara leksaker:yoparty

Välj den som du tycker är snyggast helt enkelt...tror inte det är så många på denna sidan som kan utnyttja resurserna i dessa jävla monster ändå, oavsett gung i bakdämparen eller inte:arsele .

Oavsett tycker jag det skulle kännas ytterst otillfredställande att ha en produkt som inte håller måttet när den pressas.
Personligen och flera andra såg susukiz K7 or på bana 2007 som hade stora problem med cykeln, visserligen på prosbk nivå.
Ytterst bra och sann konsument upplysning :tummenupp

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...