Gsx-r 1000 -02 el. 954 -02

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Tänkte byta båge här framöver och har kollat på dessa två.
Någon som har några åsikter, gärna både för och nackdelar med båda typ komfort, kvalite, försäkring osv...

Vad ska du ha den till? Suzukin känns väldigt stor i jämförelse med Hondan men motorn är underbar och drar iväg redan från tomgång. En varvvillig traktor skulle man kunna säga. Hondan känns och är mkt smidigare men har inte alls samma kraft. Dock är bromsarna på Hondan väldigt bra och Suzukins bromsar är kanska kass.

Äger en 954:a som det vart 1000mil på denna sommar, kanon nöjd med hojen:tummenupp . Jämn och fint drag från botten till rött, kanske en aning tråkig karaktär :confused: Funkar att trök åka landsväg till kurviga vägar vilket jag föredrar :D . Passar mig som är gubbe "40+":rolleyes: Personligen tycker jag GSXR 1000 02:a ser stor och klumpig ut jämfört mot 954:an, fast båda är snygga :tummenupp . Det bästa med 954:an är att den verkar stå sig i pris på beg marknaden :D

Lite OT. GSX R 1000 fick en rejäl uppdatering till 2003.

Precis! 954RR framför GSXR1000 -02 tycker jag absolut, men om du istället jämför med GSXR1000 -03 tycker jag att loppet är mer jämnt. Då snackar vi ändå hojar som är hyfsat jämna teknikmässigt. 954 kom ju -02, och i jämförelse med den känns gixxer -02 gammal och fläskig. Sen verkar många gilla gixxer -03 dessutom med motiveringen att den har kvar gamla gixxerns bra egenskaper men är mer slipad när det kommer till de dåliga. Fortfarande rå måtor men med bättre bromsar och chassie.

954 alla dagar i veckan och två gånger på söndagar.

Okej, vartå kollat lite idag, och fastnade lite oväntat för en Ducati 748 -00.
Va nästan helt inne på hondan men började nu fundera lite på duccen.

Vet ju att det är mindre kräm i den, men skulle vilja ha lite åsikter om den.

Okej, vartå kollat lite idag, och fastnade lite oväntat för en Ducati 748 -00.
Va nästan helt inne på hondan men började nu fundera lite på duccen.

Vet ju att det är mindre kräm i den, men skulle vilja ha lite åsikter om den.

Tyvärr inga åsikter om 748:an...
Klart du ska köpa en Gixxer,jag sålde bort min cbr1000rr som va grymt kittad med allt extra= rolig hoj med bra bromsar till förmån för en ZX10r och det va en grym hoj med DÅLIGA bromsar så den såldes också.
Råkade springa över en Gsxr 1000r och det ångrar jag inte.....både snabb samt även grymma bromsar,det är väldigt viktigt att ha bromsar som man kommer överens med.:yoparty

Jag väger just nu mellan 929 / 954 / GSXR 1000 K3 (03)

Suzukin verkar vara en kanonhoj överallt man läser, dessutom har den ju radialbromsar, inte många sporthojar som hade det 2003, helsystem i titan, shiftlight etc....

Jag är inbiten Honda fanatiker, men lutar mer & mer åt den läckra Gixxern. :)

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    44 KB · Visningar: 58
  • 2.jpg
    2.jpg
    45 KB · Visningar: 51
Har haft en 954:a, va grymt nöjd med den hojen. Suveräna bromsar och inte lika vanlig som R1, Ninja osv. Väldigt bra kvalité på grejerna dessutom...

Suzukin går dock värre :)

Tycker 929.an är snyggare än 954....det hade inte Honda tänkt sig va!
Sukkan måste väl ha bättre bromsar med sina 4 kolvs radialbromsar?

Själv har man en Gsxr 1000 2003 k3 och hann bara köra 20mil innan jag ställde av den för vintern. Men av det lilla jag har upplevt med den är bara positivt, är supernöjd än så länge och av det jag sökt på nätet verkar de flesta vara jävligt nöjda med sina och inga minus poäng!!!

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage