Gsx 750 Tråden

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Jag kommer troligast att köpa en GSX750 -02 idag.

Skulle uppskatta om någon har dokumenterat kapningen av bakskärmen och lägger upp bilder på hur just du har gjört.
Antar att alla har gjort på sitt eget sätt...?
 

JAxx

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR900RR -97
Jag kommer troligast att köpa en GSX750 -02 idag.

Skulle uppskatta om någon har dokumenterat kapningen av bakskärmen och lägger upp bilder på hur just du har gjört.
Antar att alla har gjort på sitt eget sätt...?

Ska montera mina höjningsatser imorrn, kan ta lite bilder på hur jag kapat skärmen och hur jag byggde nya fästret för blinkers och nummerplåt,
Lägger upp dom imorgon kväll om jag hinner.
 

JAxx

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR900RR -97
I mitt garage finns nu lite bilder på hur jag byggt mitt nya nummerplåtfäste.

Jag kapade plasten med en vanlig bågfil.

Lycka till.
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Vad roligt att det börjar bli lite action i denna tråd som jag öppnade. Trodde för ett tag att den hade dött ut helt. hoppas att vi syns ute på vägarna.... så här ser ialla fall min hoj ut i dag. Det som är gjort är följande, 1. Moddad bakdel med TL 1000 lyse 2. motorbågar 3. gaffel skydd 4. Puig kåpglas 5.Ny nummerskylts hållare.. kommer mer update när jag har tid att vara i garaget och skruva igen.
 

Bifogat

  • Bild002.jpg
    Bild002.jpg
    131.2 KB · Visningar: 419
  • Bild000.jpg
    Bild000.jpg
    141.3 KB · Visningar: 433
  • Bild001.jpg
    Bild001.jpg
    118.8 KB · Visningar: 293
  • Bild006.jpg
    Bild006.jpg
    137.4 KB · Visningar: 337
  • Bild007.jpg
    Bild007.jpg
    216.5 KB · Visningar: 305
  • Bild018.jpg
    Bild018.jpg
    187.3 KB · Visningar: 326

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag har en oanvänd kraschbåge modell körskola till GSX750 om någon vill skydda hojen vid övningskörning.
Det är en billig försäkring :mattias

:)
 
Last edited:

kexofil

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
1998, Suzuki GSX750 "Inazuma"
Har kört runt på min GSX750 under en säsong nu, oerhört trygg och trevlig cykel, men den låter rätt så tråkigt.

Har hittat ett slip-on jag vill sätta på, hur besvärligt är det? Är det kap och svets som gäller eller går det att lossa någonstans under cykeln? Har inte kunnat kika på det det senaste då cykeln står i ett garage långt bort ...

Hade varit skönt att enkelt kunna sätta dit orginaldämparen när man ska besiktiga.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
På tjejens 750 är det bara ett par bultar att lossa för att byta mellan dämparna.
 

Bandit 1200s

Ny medlem
Gick med
29 May 2003
Ort
Ed
Hoj
YAMAHA R1, Suzuki GSX750 -98 , *Suzuki Bandit 1200s -02 såld*
Har kört runt på min GSX750 under en säsong nu, oerhört trygg och trevlig cykel, men den låter rätt så tråkigt.

Har hittat ett slip-on jag vill sätta på, hur besvärligt är det? Är det kap och svets som gäller eller går det att lossa någonstans under cykeln? Har inte kunnat kika på det det senaste då cykeln står i ett garage långt bort ...

Hade varit skönt att enkelt kunna sätta dit orginaldämparen när man ska besiktiga.

Satte på ett scorpion slipon på min i höstas, blev supernöjd med både ljud och utseende. Monteringen är enkel systemet är skarvat under motorn (se bild) med en klämma. Köpte med dB-killer till min och besiktigade i måndags med den i utan problem. Lycka till !!
 

Bifogat

  • gsx_avgas.JPG
    gsx_avgas.JPG
    70.1 KB · Visningar: 658

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Hej. Tänkte bara kolla ifall någon vet om framskärm från GSX-R 750 från 2004 eller 2005 passar på en 2001 års modell.

Har nämligen en sådan och behöver byta ut den.

Tacksam för svar!
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Tjo!

Kanske väcker en zombie här, tråden verkar inte vara så aktiv. :)

Köpte en GSX750 -03'a för någon vecka sedan. Det är en gammal körskole hoj så den har lite bucklor här och var, t ex på avgaset, så man funderar på att slänga på nån slipon under vintern för ökat utseende och ljud. :)

Men jag undrar var 17 man hittar slipons till den här modellen? Jag hittar väldigt få ställen som överhuvudtaget säljer, och då oftast till GSX-R eller liknande. Har ni några tips på butiker?
 

Bandit 1200s

Ny medlem
Gick med
29 May 2003
Ort
Ed
Hoj
YAMAHA R1, Suzuki GSX750 -98 , *Suzuki Bandit 1200s -02 såld*
Tjo!

Kanske väcker en zombie här, tråden verkar inte vara så aktiv. :)

Köpte en GSX750 -03'a för någon vecka sedan. Det är en gammal körskole hoj så den har lite bucklor här och var, t ex på avgaset, så man funderar på att slänga på nån slipon under vintern för ökat utseende och ljud. :)

Men jag undrar var 17 man hittar slipons till den här modellen? Jag hittar väldigt få ställen som överhuvudtaget säljer, och då oftast till GSX-R eller liknande. Har ni några tips på butiker?

Ja köpte mitt slip-on från www.bikersneed.se , om du inte redan hittat något annat ställe.
 

Stevie89

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
Umeå
Hoj
1999 Suzuki Gsx 750
Väcker ytterligare denna tråden.

Jag är i behov att antingen fixa min tank eller byta den mot en ny då rost verkar ha kommit fram på den. Luktar lite om man har fingret där. Så antingen använda tanksealer och och ev lacka om den eller köpa en bättre begagnad eller ny.

Jag har otroligt svårt att hitta en tank att köpa online till min 99. Via Suzuki så skulle dom endast ha kring 10 tusen för en ny vilket kändes inte så roligt. Vet någon vart man kan tänkas hitta en ny till ett rimligt pris?

Och en sista fråga; vad är det som skiljer en GSX 750 mot en GSX 750 F?
 

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX 750
Hej! Hittade den här tråden idag! Klart man kör GSX 750, har själv en -99a. Har också haft svårt att hitta delar till den... Men idag fick jag reda på att våran hoj också kallas Suzuki GSX 750 Inazuma. Någon som vet varför!? Kanske för andra delar av världen. Stevie89, jag TROR att F är modellen med kåpor... Kanske någon annan som har bättre koll kan svara på det.
 

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Bumpar den här ordentligt, men hittade du någon tank någonstans? Eller fick du reda på om en tank till en GSX 750F passar?

Väcker ytterligare denna tråden.

Jag är i behov att antingen fixa min tank eller byta den mot en ny då rost verkar ha kommit fram på den. Luktar lite om man har fingret där. Så antingen använda tanksealer och och ev lacka om den eller köpa en bättre begagnad eller ny.

Jag har otroligt svårt att hitta en tank att köpa online till min 99. Via Suzuki så skulle dom endast ha kring 10 tusen för en ny vilket kändes inte så roligt. Vet någon vart man kan tänkas hitta en ny till ett rimligt pris?

Och en sista fråga; vad är det som skiljer en GSX 750 mot en GSX 750 F?
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top