GSX 750 ES '84 - makeover?

JKay skrev:
Ta och xenonljuskonvertera den sen! Snacka med Japps här på forumet så kan han säkert göra en bra affär.
Har själv en 750 ES -83a som jag ev. ska göra lite saker på.

- Ny lackning
- Andra kåpor
- Annan instrumentering
- Annat framlyse

Sen hade det varit helfett och sätta highpipes på den med...men fotpinnarna bak sitter ivägen.... :(

Xenon hade vart kul, men det verkar ju tokdyrt!?, men vackert...
Bytte förresten till ett fatbar-styre igår, blev mkt bra och mkt skönt å köra.
Kalaset gick bara på 500:-, styrhållare(rejäla) 299:- på Ema motor, 200 :- för ett begagnat men fint styre nere hos Roland Nilsson´s.
En lätt operation, det enda är att kablar och vajrar är lite kort a just vid montering av dessa på styret, man får tänka till. Sen inte att förglömma, justera vinklarna på allt så att hojen inte rusar iväg när man ex svänger höger, eller dör när man svänger vänster..

Monteringen tillåter att sätta tillbaka orginalstyre.

S.

JKay skrev:
Ta och xenonljuskonvertera den sen! Snacka med Japps här på forumet så kan han säkert göra en bra affär.
Har själv en 750 ES -83a som jag ev. ska göra lite saker på.

- Ny lackning
- Andra kåpor
- Annan instrumentering
- Annat framlyse

Sen hade det varit helfett och sätta highpipes på den med...men fotpinnarna bak sitter ivägen.... :(

Nu e nya lampan på, som synes behövs nya instrument, den e hiskeligt stor, plus att lampan blev liten, men som sagt, blir nog bättre balans med mindre instr.

Efter och förebilder.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    113.8 KB · Visningar: 226
  • Gsx 002.jpg
    Gsx 002.jpg
    139.1 KB · Visningar: 163
Last edited:
xc303 skrev:
Nu e nya lampan på, som synes behövs nya instrument, den e hiskeligt stor, plus att lampan blev liten, men som sagt, blir nog bättre balans med mindre instr.

vart har du köpt lampan då ? ser intressant ut för egen del.

min e grotesk ju

xc303 skrev:

Efter och förebilder.

måste flytta ner lyset lite :7peta

ozeo skrev:
måste flytta ner lyset lite :7peta

Sant, gaffeln ser ju väldigt lång ut nu, om det va d du syftade på? Hojen får nog "en lägre profil" med mindre instrument och lampan lite lägre.
Det blir nog en del ädringar och studerande på avstånd innan man e nöjd.

Nice helg på dig!

H Svensson skrev:
Spann vidare på din idé, vet inte hur man skulle kunna göra den grymmare?

Hittade ingen framlykta som passade snyggt in dock..

suzukicaferacer.jpg

Last edited:
Hur går det för H Svensson med hojen, blev det nån ny lampa? Bilder?

suzuki.jpg

Bara sådär 10+ år senare men sprang precis på denna tråden. Har själv en gammal GSX 750 från -83 som jag b.la. lackade om i sommras :yoparty Är också rätt sugen på att få bort framskärmen, lampan och panelen. Även inne på att byta styre men där har jag haft lite svårt att hitta något som går att montera. Kanske är helt ute och cyklar men den har ju inte direkt vanliga styrfästen.

Sitter själv med en GSX750ES/-84...som jag köpte utan kåpor med singlelykta. Just nu kör jag med "upp-å-ner-vända" originalstyren, blir riktigt låga och slår i tanken. Min plan är att antingen i) köpa clip-ons 37mm (frågan är om det ska vara lite drop eller raka med 22mm "pinne", eller ii) borra upp de befintliga hålen i kronan, strax innanför där gaffelbenen sticker upp, för att i dessa hålen montera styrhållare/raisers (ca 40mm höga för att passa över gaffeluppsticket) och montera ett 22mm crosstyre! :va

Man kan köpa en Gs750, den har rund lampa och ingen kåpa.

Har haft en 84 och där åkte kåpan bort ganska snabbt och såhär ser den ut med bara en rund lampa
01.jpg02.jpg03.jpg

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...