Gsx 750 -98

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Ska kolla på en sådan imorn, är det något speciellt man bör kolla på dem eller är det som vanligt att kolla lager osv osv osv?

Vad kan strypningar gå på?

Vad kan helsystem gå på? Är det förgasare eller är det sprut?

Det kommer bli mellanhoj så den som klagar på att effekten är för låg för vikten kan rikta klagomålen mot den vägg han/hon sitter närmast.

Gött mos med en sån hoj Solid. Det e insprut from -98. Kolla om kamkedjesträckaren e bytt, den auto org skall inte riktigt hålla måttet, bör sitta en manuell på. Annars verkar det vara en bra hoj, har ju en själv. OStrypningen sitter bla på en klippy kabel till cdi-boxen. Vete fan hur man stryper en sån hoj. Kolla annars det vanliga, e den drevad kanske/miltalen osv. Hm, kommer inte på ngt annat.

Okej, hur ser jag att det är manuell kamkedjesträckare då? :D

Edit: @ PG

Solid snake skrev:
2156929 Okej, hur ser jag att det är manuell kamkedjesträckare då? :D

Edit: @ PG

Ser ut som en "vanlig" bult med en extra låsmutter med på, har för mig att den är blåeloxerad eller vad man säger. Sitter på högra sidan av hojen, om du sitter på den. Sen kan du ju alltid fråga säljaren ;-) Vet han inte så kan han ej sin hoj=prut. Helsystem vet jag ej vad det kostar, tror mycket iaf. Jag har bolt on + kn-filter. Hade tänkt bänka den sen i år. 98 är känd för att ha lite orolig gång när man kör lugnt eller släpper av lite på gasen, det blev bättre till 99:an, sägs det. Pris, mil, färg? Lite nyf e man ju.

Okej jag ska checka det imorgon, du har fått länken på msn nu iaf. ;)
Pruta ska jag göra för så mycket ger jag icke för den hehe.

Den är riktigt jättetrevlig faktiskt, så köööööööööööööööööööööp! :fakta

Jag har en strypsats, som jag garanterat aldrig kommer att använda, den kan bli din om jag får lite pengar av dig :)

Pejo skrev:
2157154 Men för guds skull - han skrev GSX 750, inte GSX-R 750! Är det bara jag som sett det?
Ja jag undrar det faktiskt, tänkte precis skriva att jag menar nakenhojen och inte r hojen. :hihi

Pejo skrev:
2157154 Men för guds skull - han skrev GSX 750, inte GSX-R 750! Är det bara jag som sett det?
Vi trodde ju bara han hade skrivit fel, sluntit osv :7peta :hihi

Nakenhojen, som påminner en hel del om min 750F är en kanonhoj att köra, upprätt körställning ger riktigt bra balans och bra vrid i motorn redan på lägre varv! :tummenupp

Hoztic skrev:
2157354 Vi trodde ju bara han hade skrivit fel, sluntit osv :7peta :hihi

Nakenhojen, som påminner en hel del om min 750F är en kanonhoj att köra, upprätt körställning ger riktigt bra balans och bra vrid i motorn redan på lägre varv! :tummenupp

Önsketänkande, jag vet, jag vet. Men tro ska man nog inte göra när man börjar be folk byta kamkedjesträckare och avgöra vilket år insprut kom etc... Det kan bli så fel.

GSX-750 körde jag i körskolan. Det räckte för mig. GSX-R750 är en helt annan hoj.

Varit och kollat på den nu och såg en KTM 640 SM och 2 olika ducce 900ss, de var alla inom min prisklass så nu har jag beslutsångest, sugen som fan på duccarna för de är ju sjukt fina men de kanske pajar för ofta.

KTM är ju het och så, men köra över 10 mil på en sån är ju sunkigt som fan, men låter gött gör den också, duccen har ju gött ljud också och man kan ju köra lite längre på en sån.

Ena duccen var med helkåpa -98 och den andra var med halvkåpa -99 vilken ska man ta? Man är inte så sugen på GSX 750'n nu längre, fast den lär antagligen hålla bäst, fan vad detta suger.

Såg en DR 400 SM också, den blev jag också sugen på som fan, kostade 60 lök dock, sen kanske man tröttnar fort på den jäkeln.

Hmm, jag får nog sova på saken. :hihi

Pejo skrev:

Ja ja, förlåt mig att mina ögon och min hjärna är sjukskrivna då :) Nämns det gsx så tar jag fö rgivet att det är en R-hoj som menas, sorry.

PGH skrev:
2158609 Ja ja, förlåt mig att mina ögon och min hjärna är sjukskrivna då :) Nämns det gsx så tar jag fö rgivet att det är en R-hoj som menas, sorry.

Hähä. Du är förlåten, mycket tack vare din avatar :-) Ja, man läser ut R:et så fort det står GSX... det gör jag med.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back