GSX 650f

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning.

Jag har hamnat i tankarna på att kanske byta till en GSX 650f, av olika skäl, bl.a man kör inte lika jävla fort på allmän väg, billigare försäkring och sambon kan sitta som folk bak på den.
Tror ni jag kommer få riktigt tråkigt med en sådan? Det är ganska raka vägar här uppe så ända gången jag får användning av knäpuckarna är de få gånger jag är på bana och kör.
Dock har jag tänkte att köpa en 600cc banräser till nästa sommar om jag byter till sukkan, för att kunna rasta på bana utan att vara rädd att dratta ikull och inte kunna använda den mer den sommarn.

Så, vad tror ni, om jag ska MC-semestra lite med sambon, kommer jag ångra mig sedan att jag bytte?

// Hinkas

Faktum är att jag har varit lite inne på samma spår som dej. Tänkte nog en vacker dag provköra en och bilda en uppfattning. Jag menar här får man en vettig ny hoj med vettig försökring för noll och ingenting. Pang för pengen borde ligga högt.

Faktum är att jag har varit lite inne på samma spår som dej. Tänkte nog en vacker dag provköra en och bilda en uppfattning. Jag menar här får man en vettig ny hoj med vettig försökring för noll och ingenting. Pang för pengen borde ligga högt.

Jag har provkört och frugan har provsuttit. Jag tycker det är en trevlig maskin och frun tyckte hon satt bra. Den är inte lika rapp när det gäller omkörningar som min cbr 900rr var men fartresurserna räcker för mig i alla fall. Har en reserverad redan och går bara och väntar på besked om man får behålla jobbet.

Låter ju spännande det.
Jag ska iväg och provköra en om en vecka tänkte jag. Se om det är något, det är ju bara hälften med effekt mot r1'an men den passar nog min "gatstil" bättre. Tuffa runt långt. 75mil på r1'an på en dag satte sina spår, kunde ju inte gå på en vecka ;)

Om du är ute efter billigare försäkring hade jag tittat på lite äldre sporthojar. Finns riktigt roliga sporthojar som är äldre :)

håller med föregående inlägg, MEN gamla sporthojar kan vara riktigt obekväma oxå, som min...

Jo, jag tror nog att man åker bekvämt på dom, men frågan är om inte gsx 650f är härligare när det börjar svänga ordentligt då.

Jo, jag tror nog att man åker bekvämt på dom, men frågan är om inte gsx 650f är härligare när det börjar svänga ordentligt då.

Det tror jag verkligen inte... vet att min ZX7R är mycket bättre än min Hornet -08.

ZX9R/CBR 900 vs gsx 650f... tror inte att gsx:en har en suck när det svänger.

Ja, det kanske du har rätt i. Har aldrig provkört någon äldre sporthoj. Ska provköra en zx9 nästa helg kanske.

Tips från coachen: Köp inte en ZX-9R från 1994-1997. De äter topplockspackningar och skevar topplock som om det inte fanns någon morgondag. GSX650F låter lite smågay, men är säkert toppen så länge man inte har några ambitioner att vinna söndagsturen.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...