Ok, har en äldre hoj, en GSX 550E som gör följande:
Startar bra, tomgång - OK. Vrid typ 10% på gasen och den dör.
Den gick bra tidigare förutom att den knackade (det är fixat). Men så var vi där och pulade lite med förgasarna.. Och nu går den inte bra.
Bytt:
Luftfilter
Tändstift
Oljefilter
Olja
Jag har 22Gb bara MC manualer.. Men utav alla modeller så har jag inte just denna. Vet inte om det är något jag gjort fel, finns 2 skruvar för förgasarna:
1.Under med en skruv man kan ställa själv utan verktyg.
2.Den andra ligger ovanpå, sitter med en liten mutter (typ 8:ans nyckel) samt vanlig spår mejsel.
Kanske jag borde ta isär förgasarna och kika på membran etc? Blåsa rent med lite tryckluft??
Jag kan fixa både hur den låter samt en mindre "video" på hur den beter sig om det skulle underlätta. Men det låter som att den får antingen för lite bensin eller för mycket luft.
OM den får för mycket luft - vart skruvar jag då? Finns 2 skruvar på toppen på varje förgasare som ställer in något (närmast insuget), luft mängd?
Den går helt ok upp i varv med choken (börjar låta som förgasar fel, va?).
Men jag fattar inte vad jag har missat.. Den GICK bra innan...
Och ja, ventilerna är korrekt inställda.
Börjar bli smått galen på att den inte vill det jag vill.. Men tänkte fråga expertpanelen innan jag skruvar på fel ställe.
Tack på förhand, trevlig sommar samt ha en trevlig måndag kväll!
Startar bra, tomgång - OK. Vrid typ 10% på gasen och den dör.
Den gick bra tidigare förutom att den knackade (det är fixat). Men så var vi där och pulade lite med förgasarna.. Och nu går den inte bra.
Bytt:
Luftfilter
Tändstift
Oljefilter
Olja
Jag har 22Gb bara MC manualer.. Men utav alla modeller så har jag inte just denna. Vet inte om det är något jag gjort fel, finns 2 skruvar för förgasarna:
1.Under med en skruv man kan ställa själv utan verktyg.
2.Den andra ligger ovanpå, sitter med en liten mutter (typ 8:ans nyckel) samt vanlig spår mejsel.
Kanske jag borde ta isär förgasarna och kika på membran etc? Blåsa rent med lite tryckluft??
Jag kan fixa både hur den låter samt en mindre "video" på hur den beter sig om det skulle underlätta. Men det låter som att den får antingen för lite bensin eller för mycket luft.
OM den får för mycket luft - vart skruvar jag då? Finns 2 skruvar på toppen på varje förgasare som ställer in något (närmast insuget), luft mängd?
Den går helt ok upp i varv med choken (börjar låta som förgasar fel, va?).
Men jag fattar inte vad jag har missat.. Den GICK bra innan...
Och ja, ventilerna är korrekt inställda.
Börjar bli smått galen på att den inte vill det jag vill.. Men tänkte fråga expertpanelen innan jag skruvar på fel ställe.
Tack på förhand, trevlig sommar samt ha en trevlig måndag kväll!