Min gamla GSX 550 EF från 1985 går ganska dåligt när den är kall, inte när man väl kör men när man precis startat den måste man gasa en massa för att den inte ska stanna av sig själv. Även vid de första rödljusen måste man gasa en massa för att den inte ska stanna. Det är inga problem när man kör men tomgången är usel. Är det bara jag som inte är van vid motorer utan automatchoke? När hojen väl blivit varm efter nån kilometer går den som den ska.
En annan grej jag märkte när jag övningskörde förr var att när hojen blir för varm så stannar den och går knappt att starta. Dvs, jag körde "konbanan" för länge och motorn fick inte ordentlig kylning. Är detta också symptom på något? Tror jag läste något om tändspolen nångång, kan det vara detta?
En annan grej jag märkte när jag övningskörde förr var att när hojen blir för varm så stannar den och går knappt att starta. Dvs, jag körde "konbanan" för länge och motorn fick inte ordentlig kylning. Är detta också symptom på något? Tror jag läste något om tändspolen nångång, kan det vara detta?