WT_Rickard@
Ny medlem
Tjennare, har gjort en massa lösa inlägg här på forumet nu och tänkte istället öppna en tråd där det finns en förklaring på alla tramsiga frågor
Jag har köpt mig en till gsx-r 1100 årm 89 som jag kört lite dragracing med och planerar att bygga om till bigbore ivinter då jag fastnat för sporten stenhårt
.
Planen är att det ska bli en 1403cc eller 1435, har inte kollat möjligheterna med hur driftsäkert det kommer bli.
Det som ska göras i vinter är alltså att renovera lådan och slänga på en större cylle med allt vad det innebär, bygga om toppen och om ja hinner ge mig på kopplingen också.
Så gott folk, vad behöver man göra med topp,vev och oljekylning för att få en fungerande 1403cc eller 1435cc motor?
Mvh//Rickard

Jag har köpt mig en till gsx-r 1100 årm 89 som jag kört lite dragracing med och planerar att bygga om till bigbore ivinter då jag fastnat för sporten stenhårt

Planen är att det ska bli en 1403cc eller 1435, har inte kollat möjligheterna med hur driftsäkert det kommer bli.
Det som ska göras i vinter är alltså att renovera lådan och slänga på en större cylle med allt vad det innebär, bygga om toppen och om ja hinner ge mig på kopplingen också.
Så gott folk, vad behöver man göra med topp,vev och oljekylning för att få en fungerande 1403cc eller 1435cc motor?
Mvh//Rickard

