GSX 1400 - Några tankar?

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hej alla sporthojare :)

Kommer troligtvis att köpa mig en väldigt fin GSX 1400 -04 på Fredag. Har inte provkört än, men ska självklart göra det innan jag köper. Tycker den ser fräsch ut, och med en söt underspoile och hugger kommer den ju se hyffsat sportig ut.

Någon som har/har haft en sån hoj och har lite synpunkter och tankar kring den här hojen? Har förstått att den ska vara riktigt köttig i bottenvridet, men liten tung att smiska runt kurvor. Är den lätt att köra? Jag har bara haft kortet i snart två månader. Tanken var att jag skulle köpa en ZX12R istället, men det var för mycket som inte stämde med just den hojen jag ville ha, :huvet så det fick bli den här istället. Billigare att försäkra och serva iaf ;)

jag tycker att det är en mycket trevlig å lättkörd hoj, & den svänger nästan av sig själv.

Hade du tänkt köpa en ZX12R så kommer du bli ruskigt besviken på GSX1400.

Jo, jag är väl medveten om att det är stor skillnad på körstil osv... :)

en snubbe här på SH verkade ha problem å sälja sin GSX 1400 nu i sommras, kan va nått å tänka på till den dagen du kanske vill eller måste sälja.

Är inne på min fjärde och den har just slagit över 4000 mil. Tycker det är en fantastiskt trevlig allroundhoj. Håller inte med om att den går bäst rakt fram. Har bl a varit i Österrike och bränt på *riktigt* på vägar som inte finns närheten av i Sverige. :tummenupp

Men provkör! Försök hitta en handlare som lånar ut hojen en bra stund. Bor du i söder, så försök med Claessons i Bromölla.

Citat:
Inskickat av JT

Jo, jag är väl medveten om att det är stor skillnad på körstil osv... :)

Du kan ju köpa min, så slipper du oroa dig för ZX12R och liknande förrän det går RIKTIGT fort...:D

Citat:
Inskickat av JT

Du kan ju köpa min, så slipper du oroa dig för ZX12R och liknande förrän det går RIKTIGT fort...:D

Haha, det kan jag tänka mig.
Köpte min igår, körde den från Varberg till Blekinge. Lagom kallt. När det droppade under nollan så blev det riktigt jobbigt :(

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard