GSX 1100F -91 power

• Thread starter Thread starter Pjotor
  • Start date Start date

Pjotor

Guest
Hej,
Jag är nybliven ägare till en GSX 1100F -91, 72 KW enligt reg beviset men den går taskigt tycker jag, speciellt över 6000 rpm.

Jag har 4-1 system,men i övrigt std (tror jag)

Har fått diverse "expert" utlåtande om att dom är strypta med andra kammar, brickor i insug etc. Vad kan man göra för att få fart på´n utan att det kostar en förmögenhet.

Mvh Pjotor :(

Billiga och enkla prylar att kolla först:
Är soppan hyggligt ny?
Är tändstiften OK?

Gissar på att det är fögasare på den.

Börja med att synka dom och kolla så att alla vaccumslangar funkar som dom skall.

Pjotor skrev:
Hej,
Jag är nybliven ägare till en GSX 1100F -91, 72 KW enligt reg beviset men den går taskigt tycker jag, speciellt över 6000 rpm.

Jag har 4-1 system,men i övrigt std (tror jag)

Har fått diverse "expert" utlåtande om att dom är strypta med andra kammar, brickor i insug etc. Vad kan man göra för att få fart på´n utan att det kostar en förmögenhet.

Mvh Pjotor :(

ta en titt i denna tråd :tummenupp
kanske står nåt grymt där :yoparty
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=909&highlight=KATANA

Tjenare, Senast åkte jag på en gammal 1100E -80:a som jag tyckte gick väl så bra. Före det en Honda CB 900-F. Vet inte hur långt den gått, enl mätaren drygt 4500 men med tanke på oljeförbrukningen så är det nog avsevärt mer. Men den låter bra i motorn & känns fräsch i växellåda osv.

andersbrink skrev:
Vad har du att jämföra med tidigare? Hur långt har F'en gått?

Pjotor skrev:
Tjenare, Senast åkte jag på en gammal 1100E -80:a som jag tyckte gick väl så bra. Före det en Honda CB 900-F. Vet inte hur långt den gått, enl mätaren drygt 4500 men med tanke på oljeförbrukningen så är det nog avsevärt mer. Men den låter bra i motorn & känns fräsch i växellåda osv.
Jag har haft en sån, när jag provkörde den inan köp ville den inte alls gå på högre varv, gick inte att köra mycket mer än 130 km/h. Visade sig vara tyskimport, med strypning till 35 kW. Firman som sålde hojen till mig tog bort strypningarna, tror inte det var kammarna (har för mig att exvis 1100E är "100 hk" strypt med kammar), utan att det var brickor i utblåset? Ostrypt har jag för mig att den ska ha 114 hk eller liknande, så den ska nog gå bra även i jmf med de du kört tidigare. Det kan ju vara något som inte stämmer förutom strypningarna?

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis