Gsx 1100 Rw 93:a Problem!!!!!

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
:confused: :confused: :confused:

Hallå alla glada mekaniker!
Jag har en GSX 1100 RW som blödrar vid låga varv under 4000rpm.
Detta fenomen har kommit på senare tid de sista 20 milen!
Jag har bytt tändstift, olia, oliefilter tidigare!
Kan jag ha monterat felaktiga tändstift eller är det nålarna i förgasarna som blivit slitna?
Om det är nån som haft samma problem så är jag tacksam att få höra hur ni löste erat så sliper jag riva hele hojen!!

Mvh: Jimmy F :huvet

Låter precis som min gsxr 750 92a den gick sämre o sämre nu har jag rivit ner förgasarna o nålarna är helt slut längst ner ca 1cm är slitet. har beställt nålar från suzuki men dom hade visst bara 2 hemma så jag väntar på delar hoppas dom kommer nu i veckan så jag kan inte ge svar nu om det är nålarna men jag tippar på de efter ha sett hur mina såg ut.

Mvh
Martin

martin_642 skrev:
Låter precis som min gsxr 750 92a den gick sämre o sämre nu har jag rivit ner förgasarna o nålarna är helt slut längst ner ca 1cm är slitet. har beställt nålar från suzuki men dom hade visst bara 2 hemma så jag väntar på delar hoppas dom kommer nu i veckan så jag kan inte ge svar nu om det är nålarna men jag tippar på de efter ha sett hur mina såg ut.

Mvh
Martin

Men Suzuki byte ju förgasare till 93:an för att få bort problemet med slitna nålar?
Min kusse hade en 1100 från 92 och han flyttade ner sina nålar ett steg och då försvan problemet!
Prova de innan du köper nya!
Mvh Jimmy.F

Jimmy.F skrev:
Men Suzuki byte ju förgasare till 93:an för att få bort problemet med slitna nålar?
Min kusse hade en 1100 från 92 och han flyttade ner sina nålar ett steg och då försvan problemet!
Prova de innan du köper nya!
Mvh Jimmy.F
Jaha ok det visste jag inte. ok då ska jag kolla det innan jag hämtar dom nya
Mvh
Martin

Att de slitna nålarna och slitna emulsionsrören ger sig tillkänna nu är pga av den höga yttertemperaturen som gör att hojen går fetare än normalt.

andersbrink skrev:
Att de slitna nålarna och slitna emulsionsrören ger sig tillkänna nu är pga av den höga yttertemperaturen som gör att hojen går fetare än normalt.

Betyder de att cykeln kommer att gå bra när det blir svalare??
Mvh Jimmy.F

Jimmy.F skrev:
Betyder de att cykeln kommer att gå bra när det blir svalare??
Mvh Jimmy.F

...det betyder att hojen kommer att gå bättre vid en kyligare väderlek. Den kommer dock fortfarande att gå fett och sluka för mycket soppa.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN