Gsr600/fz6/er6n?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hej folk, sitter här och drägglar över internet.

Första hoj, gpz500s, andra hoj min nuvarande gs500f (2004) men nu är jag ute efter lite mer kraft. Har sett att GSR600 (med 98 hästar precis so FZ6) finns i italien för cirka 25,000:- Blir ju en kul resa och man sparar in en del pengar då den finns här i Sverige för runt 40k.

However, ER6N av nyare modell är också lite fin, men den har ju mindre hästar. Han en känsla att man aldrig for nog med kraft varje gång man byter upp sig och ta det lugnt med att dissa min lilla hoj är ni snälla :(

Vilken hade ni tagit? Jag tänkte också ang. försäkringar, vill ju ha så mycket bang for the buck så att säga. Men GSR 600 2006, tycker jag är fin :)

jag har en gsr 600 k6 och är mycket nöjd med den :) det finns inget överhuvudtaget att klaga på! den är bara så jä#@a bra. Går riktigt bra för att vara 600 och den är billig att försäkra :) min kostar 4,500 på svedea tror jag de är :)
lycka till med köpet

Gsr är nog den mest påkostade hojen av de du nämner. Men man måste vara beredd att att använda växellådan ordentligt för att få nåt drag...(gäller dock alla 4 cyl 600:or)

Att åka till italien för att plocka hem en verkar tämligen onödigt då man får en 06 med under 1000 mil på mätaren för strax över 30 i sverige...

Sitter också och dreglar över en ny hoj. Vill mest ha en fz1n men pengarna räcker i nuläget inte så långt så därför går funderingarna till fz6,cb 600, gsr 600. Har inte kört nån av dem än men känslan säger gsr 600. Nån som kan komma med fler åsikter till varför man ska köpa en sån. Misstänker att det är lite för lite mos dem när man ska skjutsa eller? Hur går det att skjutsa på dem föresten?

Back