GSF 1200 går dåligt och lägger av

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date
Primärt 2-4 ohm, sekundärt (tändstiftssidan) 30-40ohm. Dom ligger så att ena tändspolen ligger på cylinder 1 och 4, och den andra på cylinder 2-3. Kolla också att ingen dålig anslutning finns mellan tändkabel och tändhatt. Kabeln kan ärga och få dålig förbindning. Köpte själv nya till min 97:a på Ebay för några enstaka hundralappar.

Primärt 2-4 ohm, sekundärt (tändstiftssidan) 30-40ohm. Dom ligger så att ena tändspolen ligger på cylinder 1 och 4, och den andra på cylinder 2-3. Kolla också att ingen dålig anslutning finns mellan tändkabel och tändhatt. Kabeln kan ärga och få dålig förbindning. Köpte själv nya till min 97:a på Ebay för några enstaka hundralappar.

Tack för ditt svar!

Hur exakt mäter du? Jag kan använda en multimeter men jag har aldrig mätt upp tändspolar tidigare.
Ska det gå att ta loss tändkabeln från tändspolen förresten?
Jag bytte ut några tändhattar som var lite trötta och jag har redan kollat anslutningen på alla och den är fin tändhatt->kabel

hade liknande problem på min bandit, också värmerelaterat letade massor av gånger innan jag hittade problemet.
en tändhatt hade en spricka som bara syntes om man drog upp den när den var varm. inte kul o gräva där när motorn är varm.
hatten kostade guld original, köpte kompletta spolar från en gsx 1100 för en hundring tog en hatt därifrån.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!