GS500 läcker bensin efter körning

Stahl1

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Suzuki gs500
Köpte en suzuki gs500e nu till sommaren som första hoj och den gick perfekt de första veckorna, startade alltid direkt och märkte inga problem. När det sen blev lite sämre väder så stog den still i en vecka ungefär och sen började den bli svår att starta och efter nån dag så var batteriet helt dött.

Har bytat batteri och tändstift och nu startar den även om det krävs att man chokar och ger lite gas vilket man inte behövde innan. Annars går den rent och bra. Det som är problemet nu är att ofta när jag kört så droppar det ut bensin från en slang som kommer från förgasaren i olika mängder, ibland kommer det inget men ibland kommer det rätt mkt som brukar lämna en rätt ful fläck efter sig. Koim åt slangen med skon häromdagen också och fick rätt mkt klagomål när jag gick runt på köpcentret och spred en go bensinlukt omkring mig :)

Någon som har någon idé om varför den gör så?

Slangarna är till för att släppa ut bensin som flödar över. Detta sker om flottören inte stänger tillförseln.
Förgasaren flödar över, för flottören har hängt sig pga skit i flottörhuset typ.
Kolla bensinlinan, skit i soppan slinker ibland igenom filtret och geggar ner fuggarna.
Gör rent förgasarna. passa på o kolla att soppakranen håller tätt -och kolla så d inte står och sipprar ner i cyllarna. Då surar den till sig o smörjningen blir dålig.
Om hojen står på sidostöd, kolla den "nedersta" förgasaren...
... kolla också tanken efter rost/skit+bensinfilter...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg