GS-311 (Mini-kina)

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Någon här på forumet som köpt sig en GS-311 (mini-crossen) och haft några "problem"...?
Fick min idag och vid ihop-monteringen så märkte jag att styrhållarna är sneda som f*n, växelföraren(spaken) måste antingen bytas ut eller så måste ett det till ett nytt gängat hål för lås-skruven, gummiremmen till batteriet(som håller den på plats) var sönder...

Well, vad säger man - man får vad man pyntar för.
:rolleyes:

Har inte hunnit starta den, ska försöka lösa ovanstående problem först.

Fler som köpt den modellen o råkat ut för samma sak?
Eller vad det bara JAG som fick ett "måndags-ex"....?

Några bra lösningar tages tacksamt emot om ngn haft samma defekter o hunnit fixa dem!
 
Jag köpte också en och hade inga som helst problem med den.

Skruvade ihop, blåste ren tanken samt sköljde den med bensin, kopplade ihop sladdarna till batteriet sedan så tryckte jag på starten och for efter 5 sekunders gnuggande på starten.
 
Varför inte ta alla minimoto grejer i OT?
De käns ganska ointressant för oss andra.

Vill inte bråka men med de hojar ni köpte så tror jag många såna här trådar kan komma upp.
 
Superhawk skrev:
Jag köpte också en och hade inga som helst problem med den.

Skruvade ihop, blåste ren tanken samt sköljde den med bensin, kopplade ihop sladdarna till batteriet sedan så tryckte jag på starten och for efter 5 sekunders gnuggande på starten.

Kunde man ju ge sig fan på......
Min vanliga "tur" mao.
:(

Då du ändå har testat den - trycker du bara i växlarna eller slår du av på gasen innan du växlar??
Har ju som sagt inte haft igång min än...
 
El Presidente skrev:
Kunde man ju ge sig fan på......
Min vanliga "tur" mao.
:(

Kan du inte göra ett genomgående hål i växelspaken, och sätta dit en bult och låsmutter?
Annars kan du ju borra upp till nästa dimension och göra nya gängor. Förmodligen inte något superstål i spaken.
 
DOT4 skrev:
Kan du inte göra ett genomgående hål i växelspaken, och sätta dit en bult och låsmutter?
Annars kan du ju borra upp till nästa dimension och göra nya gängor. Förmodligen inte något superstål i spaken.

Jo, så får det bli med bult o låsmutter.
Vetefan bara hur jag ska få styret rakt, då fästena som själva styret sitter på(och som i sin tur sitter på gaffelkronan) är sneda o vinda så styret pekar snett när man ska köra rakt fram.

Surt att behöva meka det första man gör, men men....
 
El Presidente skrev:
Jo, så får det bli med bult o låsmutter.
Vetefan bara hur jag ska få styret rakt, då fästena som själva styret sitter på(och som i sin tur sitter på gaffelkronan) är sneda o vinda så styret pekar snett när man ska köra rakt fram.

Surt att behöva meka det första man gör, men men....

Vet inte riktigt hur det ser ut, men om det är två konsoller som sitter i kronan så kanske du kan vända den ena ett halvt varv för att kompensera krokigheten?
 
El Presidente skrev:
Jo, så får det bli med bult o låsmutter.
Vetefan bara hur jag ska få styret rakt, då fästena som själva styret sitter på(och som i sin tur sitter på gaffelkronan) är sneda o vinda så styret pekar snett när man ska köra rakt fram.

Surt att behöva meka det första man gör, men men....

Har samma problem på min 311.
Dock är det så lite så man lägger inte märke till det när man kör.
Sen pajade elstarten efter ca 30 min körande, så ja håller på att sliter ut all el nu, så man slipper eländet.
Lite mer att göra än på dem andra minisarna, men det gör inte så mycket.

Annars är den helt grym.
Skitkul!


Vänligen Niklas.
 
hur tycker du den funkar... bra drag i den? hur är dem med fjärdringen? är det någon bakfjädring? har hört att framska vara lite för vek för att hoppa lite med iaf?
 
KoRvAr skrev:
hur tycker du den funkar... bra drag i den? hur är dem med fjärdringen? är det någon bakfjädring? har hört att framska vara lite för vek för att hoppa lite med iaf?

Det är bakfjädring på den.

Berätta mer om hojarna. Ljudet då? Behöver man rensa burken för att få det rätta ljudet?

Får min om 1.5 månad :banana

3111.jpg


3112.JPG


3113.JPG


3114.JPG


3115.JPG


3116.JPG


3117.JPG


3118.JPG


3119.JPG


86835.jpg


868301.jpg


868302.jpg


868303.jpg


868304.jpg


868305.jpg


868306.jpg


868307.jpg
 
Last edited:
Sam skrev:
Skruvade ihop min i går. Lite meck, mycke åka. Funkar bra i skogen. Den är så lätt att om man kör fast, så lyfter man på mojängen och fortsätter. Festligt.

Jag med mina 120 pannor fick den resa sig några gånger. Fjädringen har bottenkänning om jag gasar in i gropar, så man får köra med insidan, men den skall ju egentligen inte belastas med 120kg+utrustning. Lättstartad så in i norden. Kör igång motorn innan kicken är nere. Hoppas det håller i sig.

Jag lade vaselin i vissa elkopplingar, för de var vända upp och ner med vattensamling som resultat. Oxidering innan man hinner blinka om man inte stämmer i bäcken.

Definitivt värt dollars vi betalade. :D

SLUTA jag håller ju på att längta ihjäl mig i väntan på min :banana
 
WestW skrev:
Funkar hojarna än?
Märkt något man behöver förstärka eller bygga om?


Finns rätt mycket. Gaffel,bakdämpare och ett redigt styre. Ska beställa från five-o. Verkar passa rätt av.
 
Denna GS-311 kommer nog bli bra. Jag hade nog köpt en riktigt hoj direkt men tycker man om att mecka så.

http://www.pocketbike.nu/forum/viewtopic.php?t=597

följande skall fixxas:

1: extra bromshandtag skall monteras på styret - detta handtaget skall
vara kopplat till bakbromsen & kommer sitta snett under
kopplingshandtaget på vänster sida. Fotbromsen kommer fortfarande
att fungera dock.

2: svingen skall förstärkas med 1mm plåt runt hela utsidan för att på så
sätt förstärka den.

3: kedjeskydd på både ovan & undersidan skall monteras.

4: fjäderupphängd kedjesträckare (Honda MT-5) kommer monteras
på undersidan av svingen

5: 4,5" BMX fotpinnar skall monteras fram & bak direkt på axlarna.

6: högre BMX styre skall monteras för att slippa sitta med krökt rygg.

7: ett sk: 12-o-clock bars skall monteras med en rostfri stålplatta för att
det skall kunna slås rejäla gnistor med 12-o-clock upplägget.
12-o-clock-bars´n skall även ha en tunn plåtplatta böjd 180grader för
att passa med foten i så att man kan köra på bakhjulet med ena foten
baktill & andra på fotbromsen.

8: framskärmen kommer troligen att sänkas eller så monteras det en
avsmalnad kolfiberskärm från en Suzuki GSX-R 750.

9: motor kommer blue-printas av www.ACCRACING.se - detta innebär
vassare kamaxel, portad topp & mirafrästa ventilsäten/ventiler,
höjd/ändrad tändning - samt som grädden på moset - en 32mm
förgasare från Keihin (TROLIGEN EN FLATSLIDE) med öppet
avskärmad sportfilter.

10: en innerbakskärm skal monteras för att hindra grus/vatten/smutsa
att komma in i förgasaren.

11: gat-moppedäck skall monteras i 1st bredare dimension än orginal.

12: startmotor & batteri kommer monteras av direkt för försäljning.

13: framgaffeln´s byts direkt till Öhlins crossfjädrar. Med Öhlins
gaffelolja.

14: bakstötdämparen´s fjäder byts till en från en DT-50 eller så byts
hela dämparen till en lämplig från en MC
 
Va skilljer Gs-311 mot Jh110x. Tänkte beställa nån cross modell till nästa beställning.
Men vill juh kunna hoppa o lite sånt med den.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top