Grymt verktygskit

Jag vet inte varför jag gick in i den här tråden, men jag ångrar det inte!

Mannen måste ha varit ett geni alternativt fullkomligt galen!

Tack för att du skapade denna tråden. Det var det vackraste skåp jag någonsin sett.

Fan va coolt, han måste han funderat på hur han skulle få plats med alla sina verktyg i ett så litet skåp mer än en fikarast... :)

Oerhört !!! Tänk vad vi tappat i hantverkstradition sedan masstillverkningen slog igenom.

Jag tänker tex på min morfar som tyvärr dog -88 hans hobby var bla att med stor möda göra exakta kopior av kända väggklockor som han gav till släktingar, göra träarbeten till gamla vapen osv. Jag minns en gång när han lagt 4-5 timmar på att svarva en spira till en klocka. När han var klar märkte han till sin fasa att en "midja" på spiran slog på 0,5mm. Ej synbart på något vis. Han kastade den och började om igen.

Sånt hade drivit de flesta till vansinne numera, för att inte tala om ruin i affärssammanhang.

*ståpäls* Rent konstverk! Själv har man en Raaco verktygsväska som det var ordning i för 10 år sedan, sen började man använda den. :D

Någon som tar sig an utmaningen o bygga ett sådant skåp för dagens "bil/mc" verktyg ?

Det skåpet är för fint för att hängas i ett garage. Det skulle utan tveka få pryda mitt vardagsrum.

Back