Grymt irriterande searchbar..

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Har fått nåt skit installerat samtidigt som jag installerade nåt program.. (vet inte vilket dock)
Varje gång jag öppnar Internet Explorer kommer det upp en searchbar precis under adressfältet. Vill man ha bort den får man högerklicka i vektygsfältet och bocka av, TrustBibBows som den heter, men så fort man byter sida eller klickar på en länk kommer skiten tillbaka. :mad: När man sen har stängt skiten ett antal gånger så kommer det inte tillbaka igen.... På ett tag.. Men vips så kommer helvetet tillbaka igen.. :finger
Har kört AdAware och SpyBot S&D, men det hjälpte inte.. :(
Nån som har/haft samma problem och kanske vet hur man åtgärdar?

/S.Knutte

SuperKnutte skrev:
Har fått nåt skit installerat samtidigt som jag installerade nåt program.. (vet inte vilket dock)
Varje gång jag öppnar Internet Explorer kommer det upp en searchbar precis under adressfältet. Vill man ha bort den får man högerklicka i vektygsfältet och bocka av, TrustBibBows som den heter, men så fort man byter sida eller klickar på en länk kommer skiten tillbaka. :mad: När man sen har stängt skiten ett antal gånger så kommer det inte tillbaka igen.... På ett tag.. Men vips så kommer helvetet tillbaka igen.. :finger

/S.Knutte

start-> kör-> skriv "msconfig"

där går du in i Autostart och letar upp programmet där å tar bort bocken.

abstruse skrev:
Så går det när man surfar porrsidor... :rofl :rolleyes:
A fan, är det därför...

Edit: därför polaren jämt har såna grejer på sin dator, menar jag :rolleyes: :D

abstruse skrev:
Så går det när man surfar porrsidor... :rofl :rolleyes:
Tsss.. :hihi

Fluxir skrev:
start-> kör-> skriv "msconfig"

där går du in i Autostart och letar upp programmet där å tar bort bocken.
Hittar den inte där.. Problemet är ju att programmet inte heter TrustBibBow.. hade skiten för några måndaer sen oxå, då lyckades jag få bort det.. Men jag kommer fan inte ihåg vad det hette. :huvet

SuperKnutte skrev:

Hittar den inte där.. Problemet är ju att programmet inte heter TrustBibBow.. hade skiten för några måndaer sen oxå, då lyckades jag få bort det.. Men jag kommer fan inte ihåg vad det hette. :huvet

det heter säkert nåt annat, men om du kollar på sökvägen så borde det finnas nån anknytning till nåt sånt. eller så kollar du efter de saker du vet att du iten behöver å tar bort alla.. som du inte använder asså, dom andra e ju bara onödiga.

SuperKnutte skrev:

Har du kollat "lägg till/ta bort program"? Det är sällan de är så snälla att de lägger upp sig där, men det har hänt, bl a mig själv.

Edit: Om du kan ge oss namnet på programmet så kan vi garanterat hjälpa dig.

SuperKnutte skrev:

/S.Knutte

Ladda hem hijackthis, kör den, samt pejsta loggen här, så kan vi säkert hjälpa dig.

Skalman skrev:
Ladda hem hijackthis, kör den, samt pejsta loggen här, så kan vi säkert hjälpa dig.
Så, nu har jag kört hijackthis. Vart en skaplig log.. :gnissla
Här e den:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:09:39, on 2004-05-04
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
C:\WINDOWS\system32\Smartscaps.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Program\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Program\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Program\Delade filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
C:\Program\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Program\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\Program\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Program\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\Program\FOURSK~1\Sixth tool.exe
C:\Program\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
C:\WINDOWS\system32\tbctray.exe
C:\Program\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Program Files\LF Connection Keeper\LFConnectionKeeper.exe
C:\Program\SmartTrust\SmartTrust Personal\Csp\SmartCertmover.exe
C:\Program\ICQ\ICQ.exe
C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\-=-Appz-=-\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.enduromx.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer erhållet av SuperKnutte
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.enduromx.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {926E2F26-2EAE-00E7-1628-A5029A34F208} - C:\Program\GREYPL~1\Amenway.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: TrustBibBows - {21E4D002-252F-608E-F48D-778527534CD9} - C:\Program\GREYPL~1\Amenway.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\Program\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Program\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] "C:\Program\Delade filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Program\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Program\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\Program\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] "C:\Program\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [CORNSAVE] C:\Program\FOURSK~1\Sixth tool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Program\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TraySantaCruz] C:\WINDOWS\system32\tbctray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LF Connection Keeper] "C:\Program Files\LF Connection Keeper\LFConnectionKeeper.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Certificate Mover.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {1D6711C8-7154-40BB-8380-3DEA45B69CBF} (Web P2P Installer) -
O16 - DPF: {230C3D02-DA27-11D2-8612-00A0C93EEA3C} (SAXFile FileUpload ActiveX Control) - http://195.43.195.153/SAXFile/saxfile.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.6246412037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{35E4DFCE-3955-4F2C-A4AC-44A2B0DC3CA7}: NameServer = 10.0.0.1,10.0.0.2

:confused:

Börja med att stäng IE.
Starta HiJackThis och kör Scan.

Bocka för denna raden och klicka sedan på Fix Checked:

O3 - Toolbar: TrustBibBows - {21E4D002-252F-608E-F48D-778527534CD9} - C:\Program\GREYPL~1\Amenway.dll

Öppna utforskaren och ta bort mappen:
C:\Program\GREYPL~1\

(ser tyvärr inte hela sökvägen men det borde inte vara så svårt att hitat den mappen).

Stäng allt och starta om datorn.
Det är en del saker till som jag är lite osäker på men börja där och kolla om det räcker med det.

MT skrev:
Börja med att stäng IE.
Starta HiJackThis och kör Scan.

Bocka för denna raden och klicka sedan på Fix Checked:

Öppna utforskaren och ta bort mappen:
C:\Program\GREYPL~1\

(ser tyvärr inte hela sökvägen men det borde inte vara så svårt att hitat den mappen).

Stäng allt och starta om datorn.
Det är en del saker till som jag är lite osäker på men börja där och kolla om det räcker med det.

:banana :banana :banana :banana :banana
Borta!!! :tummenupp
Tack för hjälpen!!
Fan va skönt å slippa skiten.. :)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back