Grymmaste hojjen runt 30K

Ruaro skrev:

FZR:en är fin som den är tycker jag. Klassisk racelack. Dessutom ett roligare val över en säsong om du nu ändå ska byta till 2008.
Gillar dem där tidiga 90-talarna, en svunnen era som fallit i glömska alldeles för tidigt. Nackdelen är väl att den kan vara svårare att sälja än valfri något nyare CBR/ZXX/YZ/GSX-XXX.

Edit: Notera att dessa ord kommer från en man som köpt hojar med hjärtat.
Ducati, som jag kör, är aldrig mest "bang för bucken". Dessutom slöa, sköra och vedervärdigt dyra. Snegla inte åt det hållet.
Är du inte som jag kan du helt enkelt bortse från mitt inlägg.

Last edited:
Twinmoters!

Joeni skrev:
2620332 är twinmoto ett seriöst företag?
verkar ha riktigt bra priser, även om importerat

Har ringt en gång till honom och han verkar väl inte ha jätte koll på prylarna.
Hojarna är dessutom inte svenskreggade. Vet inte om dom är i bra skick men låga priser brukar det ju vara. Verkar dessutom ta in lite annorlunda hojar ibland.

igelhammar skrev:
2620020 det är bara killar med liten kuk som inte vet hur man kör motorcykel som måste ha 1000 kubik för att hävda sig.en sur gammal blade kör man 8:or runt med en r6.skiljer på sin höjd 30 meter på a-torps rakan på en r1 och r6..

ääh håll käften körde snabbare än dig på gälleråsen och kom inte med att dina däck var sämmre nu igen!

:pannkyss

Zee skrev:
2619996 Klart man blir besviken om man bara kört litershojar frånn -00 och framåt, men man kan inte få allt för 30 mandariner. Vi pratar om kompromisser.

I valet mellan en halvskabbig, omlackad R1 som är svårsåld vid ett senare skede tar jag hellre en orginal och anständig 600 eller en äldre Blejd. Men blejdarna är förbannat dyra och ska du bara ge 30k så får du nog kliva ner till årgång 92-94 skulle jag gissa.

Inte för att vara sådan men jag låvar dig att en omlackad hoj i de allra flesta fall är färcharen än en med orginallack som rullat 4-5 000 mil

Hojag som rullat under 3000 och är från 90 talet är ju helläskiga. dom har ju lögnare till ägare!

Last edited:
SOM EN BLIXT FRÅN OVAN

Kunde inte komma mer lägligt och vilken tur.. nu ska ni få höra....

Min far som bor i italien har skaffat sig en ny fru.... en släkting till henne köpte 2004 en helt ny hoj.. tror det är en honda vt 750 inte säker... den har inte gått många mil... jag fick just reda på att denna person gick bort för ett par månader sen och denna hojjen ärvdes av hennes bror.. som inte har hoj kort eller är hoj interesserad... jag kan nu få köpa denna hoj av killen genom min far på avbetalning (utan fast månadskostnad;) ). borde kunna få minst en 45-50k för den även om den är import... då är det bara sälja och skaffa en sport.. men hur ska jag gå till väga om och när jag får hit den.. den är köpt i italien och reggad i moldavien... är det värt allt krångel och kostnader för frakt och omreggning säljning m.m (är inte säker på att det är en sån hoj än :D kanske är en annan som inte är värd mer än 30-40 :D)... jag får alla specifikationer imorn.. men av bilden att dömma är det en honda vt 750)

Lawner skrev:
2621259
Inte för att vara sådan men jag låvar dig att en omlackad hoj i de allra flesta fall är färcharen än en med orginallack som rullat 4-5 000 mil

Hojag som rullat under 3000 och är från 90 talet är ju helläskiga. dom har ju lögnare till ägare!

Inte för att vara sån men oavsett hur få mil, hur fint en omlackad eller hur ofta man byter olja på en omlackad hoj som uppenbarligen inte är i orginalskick så _är_ den svårsåld och därmed billigare i inköp. Icke orginal omlackad hoj avskräcker mer än en gammal halvtaskig hoj med orginallack.

Hojar som rullat 3000 mil sedan början på 09-talet får var och en bedöma om de är läskiga eller i prisvärt skick.

Lawner skrev:
2621259 Inte för att vara sådan men jag låvar dig att en omlackad hoj i de allra flesta fall är färcharen än en med orginallack som rullat 4-5 000 mil

Det var en rätt svepande generalisering...beror väl på hur hojen skötts. Och 90-talshojar i originalskick slår alltid en omlackad dito om skicket är i paritet. Tillgång och efterfrågan, svårare är det inte. :fakta

Har ägt ett gäng 90-talare, finns inget läskigt med dom om man vet vad man letar efter.

Jag kör heldre en kosmetiskt skabbig hoj från -02 än ett gungande tungt härke från -92. Hur fin än den gamla hojen är i lacken. Det är ju som nat och dag i skillnad i körupplevelse. Bryr ni er inte om sånt eller?

Zee skrev:
2621928 Inte för att vara sån men oavsett hur få mil, hur fint en omlackad eller hur ofta man byter olja på en omlackad hoj som uppenbarligen inte är i orginalskick så _är_ den svårsåld och därmed billigare i inköp. Icke orginal omlackad hoj avskräcker mer än en gammal halvtaskig hoj med orginallack.

Hojar som rullat 3000 mil sedan början på 09-talet får var och en bedöma om de är läskiga eller i prisvärt skick.

Jag är helt medveten om att en hoj som inte är orginal har ett lägre marknadsvärde. men de flesta tror att en hoj som inte är i orginalskick är totalkvaddad och sedan återuppbyggd av en klåpare och att dom alltid är ramsnea och inte är vatten värda.

Själv tycker jag att det är trevligare med en hoj som är snygg att se på än en som är orginal att den sedan dessutom är billigare tycker jag är ett stort +

Ärligt talat hur snygga är orginalhojarna från 90 talet ganska så fantasilösa tycker jag. man har tröttnat på rött och blått.

Jag sålde min ZX6R -00a för 25.000. Då satt det skabbiga kåpor på (rejsad) men hojen var det inge fel på... Och den hojen är ju till och med bra :)

fazerfun skrev:
2621968 Det var en rätt svepande generalisering...beror väl på hur hojen skötts. Och 90-talshojar i originalskick slår alltid en omlackad dito om skicket är i paritet. Tillgång och efterfrågan, svårare är det inte. :fakta

Har ägt ett gäng 90-talare, finns inget läskigt med dom om man vet vad man letar efter.

Jo så e det men faktum kvarstår en 4000 mil gammal lack är inte snygg.!

Se även inlägg åvan

Victor skrev:
2621979 Jag kör heldre en kosmetiskt skabbig hoj från -02 än ett gungande tungt härke från -92. Hur fin än den gamla hojen är i lacken. Det är ju som nat och dag i skillnad i körupplevelse. Bryr ni er inte om sånt eller?

Jag kan bara tala för mig själv och av min hoj att dömma sätter jag funktionen framför orginallacken.

Men det verkar som att mångar är så rädda för en omlackad hoj och då är det bättre att köpa en äldre som är orginal för dom är ju garanterat aldrig vurpade eller bankörda eller bakhjulskörda :va

Last edited:
Nu har jag hittat något som faller mig i smaken..hoppas bara importen på hondan funkar så jag kan sälja den och köpa en ny inom snar framtid...

jag kollade på twinmoto och hittade aprilia rvs mille -01 ... jag har ju bara kört v-twin och älskar det.. har ju aldrig kört rak 4 så jag ska väl inte säga för mycket.. men diggar twinnen
http://www.blocket.se/vi/9996806.htm?ca=13_s
34 000 för en 01a mille är ju som hittat

Lawner skrev:
2621984 Jo så e det men faktum kvarstår en 4000 mil gammal lack är inte snygg.!

Kika i mitt garage, den hojen har rullat närmre 4.000 mil.
Beror helt och hållet på hur man sköter den.
Tror inte du skulle uppleva den som skabbig.

/ Johan

Victor skrev:
2621979 Jag kör heldre en kosmetiskt skabbig hoj från -02 än ett gungande tungt härke från -92. Hur fin än den gamla hojen är i lacken. Det är ju som nat och dag i skillnad i körupplevelse. Bryr ni er inte om sånt eller?

Allt är ju en fråga om tycke och smak. Är man för klen alt kör för dåligt för att orka baxa runt 260 pannor lok på Boge så ska man ju definitivt låta bli. :D :D

Lawner skrev:
2621982 Jag är helt medveten om att en hoj som inte är orginal har ett lägre marknadsvärde. men de flesta tror att en hoj som inte är i orginalskick är totalkvaddad och sedan återuppbyggd av en klåpare och att dom alltid är ramsnea och inte är vatten värda.

Själv tycker jag att det är trevligare med en hoj som är snygg att se på än en som är orginal att den sedan dessutom är billigare tycker jag är ett stort +

Ärligt talat hur snygga är orginalhojarna från 90 talet ganska så fantasilösa tycker jag. man har tröttnat på rött och blått.

Du tycker det är läskigt med gamla karamellfärgade hojar som gått 4000 mil. Helt ok. Jag tycker det är läskigare med fyra år gamla R1or med 6 ägare som är inne på sin tredje uppsättning backspeglar och andra omlackning.

Last edited:
fazerfun skrev:
2622023
Du tycker det är läskigt med gamla karamellfärgade hojar som gått 4000 mil. Helt ok. Jag tycker det är läskigare med fyra år gamla R1or med 6 ägare som är inne på sin tredje uppsättning backspeglar och andra omlackning.

Ajj verri match agrii! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...