Grymmast V-twin??

Svess skrev:
Problemet vid snabb start med tex. en gsx-r 1000 är att det finns ju inte det bottendraget som i en v-twin, samt svårt att håla ner hojen :)

En v-twin maskin börjar ladda vid ca 2000/2500 rpm
Fast så lågt varv håller du väl knappast om du ska starta snabbt?
 
Svess skrev:
Problemet vid snabb start med tex. en gsx-r 1000 är att det finns ju inte det bottendraget som i en v-twin, samt svårt att håla ner hojen :)
En v-twin maskin börjar ladda vid ca 2000/2500 rpm [/IMG]

Jämför gärna vrid/effekt mellan RSV-Mille R och ZX10. Dom grå strecken är ZX10'an, dom lite mer lila är RSV-Mille'n.
Fram till 5000 varv så går vrid-kurvorna lite om varandra, efter detta har ZX10an mer vrid hela registret ut, som för RSVn innebär upp till 10500 varv, och ZX10an till 12500 (?).
 

Bifogat

  • zx10vsRSVmilleR.jpg
    zx10vsRSVmilleR.jpg
    101 KB · Visningar: 395
Last edited:
Pejo skrev:
Jämför gärna vrid/effekt mellan RSV-Mille R och ZX10. Dom grå strecken är ZX10'an, dom lite mer lila är RSV-Mille'n.
Fram till 5000 varv så går vrid-kurvorna lite om varandra, efter detta har ZX10an mer vrid hela registret ut, som för RSVn innebär upp till 10500 varv, och ZX10an till 12500 (?).

Grymmast twin är väl en Ducce, 998 kanske ?


Ducce maskinerna är ju så himla dyra. samt lite konstig design :confused: :fyllisar :banana :lol
 
Last edited:
Snyggaste V-twinen någonsin... :tummenupp
img439c4ab12bf74.jpg
 
Fredr28 skrev:
Måste nog påstå att Yamaha MT-01 låter "göttast" MT-01 Soundclip :yoparty .

(OBS!, klicka på länken och välj sedan "save" då det är en html download)

Synd att aset väger 240kg.


MT-01 är riktigt tråkig maskin inget drag väger ton, samt dålig topp hastighet.
 
grymaste v-twin ljudet har moto-guzzi 1100 sport helt klart. så jävla gött :yoparty. men det är va jag tycket
 
Back
Top