Grymma funktionärer på Falkenberg 16-17maj

M.Rossi

#67 dbK Racing
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
r6
Vill tacka alla funktionärer på falkenberg för en toppen insats, alla vurpade hojar var bort plockade otroligt snabbt. Många gånger märkte jag aldrig av att det varit en vurpa för ni var grymt snabba.
Hela tävlingen sköttes bra!!:tummenupp:Bugar

Kan inte mer än hålla med att det gick snabbt att "städa". Jag var en i publiken som såg hur dom jobbade så svetten lackade.......Min bror var en av dom många funktionärer som var på plats denna helg, skall framföra hälsningen.....

Första riktiga racet jag var och kollade på, riktigt underhållande. Och med effektiva/proffsiga funkisar som tråden handlade om.

Tack från Chickanen

Ja jävlar vad vi fick springa i chickanen på lördagen...men söndagen var lugnare tack och lov.

En kanske lite för enkel förklaring till snabba bärgningar, men ett stort skäl, är att 2 av oss som var i chickanen kör själva, en racare och jag som ännu bara licens kör, vilket gjorde att när någon vurpade sprang vi fram direkt utan att vänta på luckor etc.
Det går fort även vid gul flagg men jag har stor tilltro till att ni som racar respekterar oss som jobbar att ni håller en kontrollerbar hastighet. Så länge man inte behöver se sig om över ryggen hela tiden tar det max ett varv som gulflaggan är uppe vilket hela tiden var målet. Var bara en vurpa på yttern som blev lite segare då det blev lite tvekan om att gå ut...alla är inte vana vid farterna folk kommer emot en.

Men tycker själv att det funkade bra och allt under helgen flöt på kanon även om tidsshemat sprack en aning efter SST600 krashen på baksidan (högst upp på Nyhem direkt innan esset) den ene hade riktigt ont...dom verkade ha krokat i så ingen av dom kunde ta esset utan det gick rakt fram, men ska ha det osagt...

Tack även till publiken, kul med uppmuntran och spontana applåder när vi fick springa på det viset....men hade en till smällt efter de 7 som gick av då hade det nog gått långsamt, kändes som jag höll på att dö ju! :)

Benny på skamkärran, gud en sån träningsvärk....

Stort beröm till funkisarna i helgen. Ni va grymma.

Satan vad ni jobbbade i chikanen på rookie-Racen. :D

Vill även ge beröm till alla andra funkisar på hela tävlingshelgen.

Funkade bra med besiktning, tider, information mm.
Förutom infon om förarmöte. Hur svårt kan det vara att skriva tid och plats på tidsshemat för helgen :va :va :va

Även ett stort tack till tävlingsledningen som fixade så NSB fick köra lite senare för sina kval. Det var så kallt ute så hela startfältet körde tokslut på sina däck efter bara 8 - 10 varv på första träningen. Och då körde nog alla med det hårdaste däck som gick att uppbringa för pengar. När kvalet flyttades till 10.10 i stället för 09.00 så räddades det mycket pengar till oss förare.

Tack för en bra helg.

Ps. Surtanten som stod i infarten till banan och bråkade om vilken som va fel eller rätt infart. Du kan ju köpa dig ett leende och bättre attityd så ska du se att folk lyssnar på vad du säger. Ds

Kan bara stämma in i kören av hyllningar, mycket proffsigt jobbigt av funktionärer i depån och runt banan :Bugar

Kul också att ni blir så glada när ni får tummen upp eller en applåd från oss förare efter racen :)

Lite ris till en del i Superstock 600 som körde på tok för aggressivt förbi de funktionärer som jobbade med kraschen på baksidan under lördagens kval. Slå av, ni kan ändå inte sätta något snabbt varv under gulflagg :fakta

@Eskil: Förstår om ni hade problem med däcken men håller inte riktigt med om att tidsschemat borde ändras bara för det. Tänk om Rookie 600 förarna sagt samma sak på Anderstorp när de fick köra ut 8:00....

Riktigt imponerad också över hur snabbt och smidigt allting flöt under helgen. Trots strul med många krascher, omstarter m.m. så flöt allting på bra.

Funktionärerna jobbade bra som fan vid krascherna, men en del förare lämnade mycket att önska. Förstår om man är skadad och går undan, men känner man sig hel så tycker jag allt att man ska hjälpa till att få undan sin hoj. Så går det ännu fortare och smidigare för de som är kvar.

Petter Jansson skötte sig ypperligt efter sin krasch i chikanen i gårdagens Nordic Superbike race, han fick undan sin cykel inom 10-15 sekunder efter att han ramlat färdigt. Mycket bra då det var tät fight mellan Lundh och Filip och en del andra förare, det blir ju tråkigt med gulflagg annars på banans bästa omkörningsställe.

Mycket bra race och mycket rolig helg:tummenupp Ser fram emot nästa SO:)

Superstock brukar vara de som visar minst respekt för gulflagg och funktionärer enligt min personliga erfarenhet. På Sviestad förra året så rödflaggades deras kval eftersom de inte slog av vid gulflagg i Sviestad böjen. Däremot så stoppade man INTE deras tid för kval.

Ja du den flytten han gjorde av hojen var hårig. Jag har ALDRIG sett en förare dels kommit upp själv så fort men han kastade upp hojen till stående som om den vägde 1 kilo...snacka om adrenalinpump...sparkade i växeln och vi undrade oxå vad han sysslade med först..frågade varandra om inte down is out gällde... :)

Vi i chickanen var väldigt tacksamma, slapp ju springa! Vissa förare var faktiskt väldigt hjälpsamma oxå, stort tack.

@Eskil: Förstår om ni hade problem med däcken men håller inte riktigt med om att tidsschemat borde ändras bara för det. Tänk om Rookie 600 förarna sagt samma sak på Anderstorp när de fick köra ut 8:00....

Om man ska diskutera en kitt-bakram eller inte för att spara 500kr för att serien ska vara billigare. Så är blir det lite fel att lägga dom effektstarkaste hojjarna tidigt på morgonen när det är kallt ute. 38 förare som går ut och gör totalslut av sprillans däck på kvalet på 7-8 varv.

Men självklart ska ingen annan klass heller med effektstarka hojjer, köra så tidigt på morgonen, i början och slutet av sommaren när det är kallt. Om man nu bryr sig om ekonomin för serierna.

Dock har vi 3st klasser med effektsvagare hojjar som desutom går bättre när det är lite svalare ute.

Ja du den flytten han gjorde av hojen var hårig. Jag har ALDRIG sett en förare dels kommit upp själv så fort men han kastade upp hojen till stående som om den vägde 1 kilo...snacka om adrenalinpump...sparkade i växeln och vi undrade oxå vad han sysslade med först..frågade varandra om inte down is out gällde... :)

Vi i chickanen var väldigt tacksamma, slapp ju springa! Vissa förare var faktiskt väldigt hjälpsamma oxå, stort tack.

När jag stod i publiken på lördagen och såg Rookieklasserna köra och krascha och vissa förare låta hojarna ligga kvar i väldigt dåliga och farliga lägen och lomma därifrån tillsynes helt oskadade tyckte jag det var dålig stil både mot sina medtävlande som fick köra med gulflagg i onödan och mot funktionärer som utan skydd fick bärga hojar och släpa skrot genom sandfållorna.

Med skinnställ, ryggskydd, hjälm mm är man klart mer rustad för att stå i det där utsatta läget än funkisarna är. Dessutom är det ju jag själv som ställt till det (om man inte blivit påkörd dvs)

Att det sen gick så fort för mig att få upp hojen beror nog även på att jag helt ofrivilligt har tränat alldeles för mycket på att lyfta upp min hoj ur sandfållor på sistone och tydligen utvecklat en rätt bra teknik för det. :rolleyes:

Att det sen gick så fort för mig att få upp hojen beror nog även på att jag helt ofrivilligt har tränat alldeles för mycket på att lyfta upp min hoj ur sandfållor på sistone och tydligen utvecklat en rätt bra teknik för det. :rolleyes:

Haha men helgens snabbaste bärning var det :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...