Grymma förfest-filmer...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Förfestfilm är filmer som kan stå på lite i bakgrunden och vara allmänt estetiskt tilltalande, eller ha massa goa scener man kan se på lite då och då... "ooh, kolla detta, detta e fett!"-stämpeln.

Ös på med förslag, här kommer mina...

Scarface
Napoleon Dynamite
Plötsligt i Vinslöv
Torsk på Tallin
Terminator 2
Star Wars (gamla filmerna)

hmm... jag är sån att när jag ska se på film, då ser jag på film, knappt att en chipspåse får prassla då :3freak :)
antar att det lätt blir så när en av kompisarna är ultra-mega-hemmabio-freak och bjuder in en till sitt cirka 100.000kr-anläggning, knappt man klarar av att kolla på vanlig TV efter det :banana :4skrika

räknar med/antar att det ska vara schyssta scener med ljudet väldigt lågt eller avstängt(?)

Fast and the Furious/2 Fast 2 Furious borde ju fungera klockrent för detta (och inte till så mycket annat hehe)
Resident Evil(?)
Berzerk (FMX-rulle)
Berzerk 2 (FMX-rulle)
Matrix skulle jag kunna tro va lite schysst att ha på i bakgrunden

när jag tänker efter så verkar det fungera med vilken hjärndöd-action film som helst, eller ja/alltså filmer som man inte ska/får eller kan använda hjärnan samtidigt som man ser dom, för då fungerar dom inte :tungan

lättare att komma på såna som inte fungerar... dom man kan ha hjärnan igång samtidigt som man ser dom :Bugar

någon "teenmovie" typ: euro trip, white castle och liknande brukar fungera ganska bra...

annars någon hoj film eller snowboard/skate/skid film som "fast food" eller "voice"

Last edited:
Olld skoolh ooollywoioodu baseball..... jagk gelardi s ten feet tall... laslalalalalalss,lllll

Porr?

Annars funkar allt med Jackass gänget! Eller nån konsert kanske!?

EDIT: Jag kom på att senast jag var på förfest så rullade Monster Jam på tv:n, det funkade kanon :)

nån schysst hojstuntfilm, diverse driftingfilmer, som nån skrev, smokey and the bandit eller jackass är oxå klockrent!!

Rallyfilm eller typ "too fast drivers" är klara favoriter oxå! Risken är bara att man blir fast på förfesten o inte kommer ut fören det stänger =)

Diverse FMX, kan rekommendera Crustyfilmerna eller Travis and the Nitro Circus. Stunts Gone Wild och Smashes, Crashes and Bashes med Urban Street Bike Warriors.

Annars är väl Dum Dummare, Torsk på Tallin etc. kul att ha i bakgrunden. Här rullar det jämt hojfilmer...

Alla girls gone wild-filmerna är ju klockrena förfest-filmer... Annars funkar ju vilken hojfilm som helst med lite galenskap i, tex gåstrajder mfl :)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8