Grym MC-musik

Crusty!!!

DE bästa låtarna kommer ju ifrån alla crusty filmer tycker jag!!!!

TYP...
Ifrån crusty demons 2000 metal millenium...

1 METALLICA - WHIPLASH
2 UNDERMIND - JAKE N COKE
3 MINISTRY - JUST ONE FIX
4 GUANO APES - OPEN YOUR EYES
5 AGENT ORANGE - THE TRUTH SHOULD NEVER BE CONCEALED
6 ROB ZOMBIE - DRAGULA
7 T.A.S.C - MISERY TRAIN
8 AGENT ORANGE - THIS IS ALL I NEED
9 GRINSPOON - CHAMPION
10 ORPHEUM - VELVET FUNGUS
11 ONE MINUTE SILENCE - NEW DOGS NEW TRICKS
12 AGENT ORANGE - UNSAFE AT ANY SPEED

Grymt sköna låtar... Helst 2,4,6,och 8:an

///Micke

Buttman skrev:
Jo...!

Är det någon som har lite bra tips på vad jag skulle vilja kalla bra MC musik? Då tänker jag på alla dessa rocklåtar etc. som finns på MC filmer. Tex Manowar - Warrior of the world, är vad jag skulle klassa som grym.

Skriv på... :rock

Magnus uggla eller ABBA så åkningen räddad :banana :banana :banana

Black Label Society - Graveyard Disciples <--- funkar bra den med :)

tobbeviking skrev:
Tja hur många här inne kör med bilstereon avstängd när ni kör?
Nu finns det ju en väsentligt skillnad. Det är att i en bil sitter du inte med hjälm och hörlurar som garanterat väsentligt tar ner din förmåga att höra andra fordon. Det gör du på en mc som enligt de flesta kräver mera uppm ärksamhet i trafiken än i en bil. (Detta betyder INTE att du kan skita i det när du kör bil utan att det krävs mera koncentration på en mc) Jag håller med om att lyssna på musik när man kör långa vägar är väldigt trevligt men det undanröjer inte det faktum att det minskar koncentrationsförmågan. Risken är väsentligt mindre ute på vischan om man jämför att köra i staden men den finns där ändå. Hoppas ni förstår vad jag försöker framföra här nu. Vill jag lyssna på musik sätter jag mig på ett ställe där jag kan lyssna och njuta av musiken. Kör jag hoj och vill njuta av hojkörandet så gör jag det. Lite som att ha en vattentät mp3-spelare på sig när man dyker, det hör liksom inte till. Nå nu är det här min åsikt och min rätt att yttra den precis som ni har att whina på att jag har en annan åsikt. Demokrati.

Paroxyst skrev:
Nu finns det ju en väsentligt skillnad. Det är att i en bil sitter du inte med hjälm och hörlurar som garanterat väsentligt tar ner din förmåga att höra andra fordon. Det gör du på en mc som enligt de flesta kräver mera uppm ärksamhet i trafiken än i en bil. (Detta betyder INTE att du kan skita i det när du kör bil utan att det krävs mera koncentration på en mc) Jag håller med om att lyssna på musik när man kör långa vägar är väldigt trevligt men det undanröjer inte det faktum att det minskar koncentrationsförmågan. Risken är väsentligt mindre ute på vischan om man jämför att köra i staden men den finns där ändå. Hoppas ni förstår vad jag försöker framföra här nu. Vill jag lyssna på musik sätter jag mig på ett ställe där jag kan lyssna och njuta av musiken. Kör jag hoj och vill njuta av hojkörandet så gör jag det. Lite som att ha en vattentät mp3-spelare på sig när man dyker, det hör liksom inte till. Nå nu är det här min åsikt och min rätt att yttra den precis som ni har att whina på att jag har en annan åsikt. Demokrati.
Japp vi ska i sann demokratisk anda fortsätta låta dig kalla oss pucko :tummenupp
Grejen är ju den att musik på hoj kan precis som gasrullen användas med förnuft, men det hävdar du å det bestämdaste inte går.
Jag säger att det gör det och vet av egen erfarenhet att det faktiskt gör det.
Hur mkt har du själv kört hoj med musik på lagom nivå?
//Tobbe

Tack alla för de bra tipsen. :Bugar
Sitter med penna å papper som ett tok... :drool

Paroxyst skrev:
Nu finns det ju en väsentligt skillnad. Det är att i en bil sitter du inte med hjälm och hörlurar som garanterat väsentligt tar ner din förmåga att höra andra fordon. Det gör du på en mc som enligt de flesta kräver mera uppm ärksamhet i trafiken än i en bil. (Detta betyder INTE att du kan skita i det när du kör bil utan att det krävs mera koncentration på en mc) :) Vill jag lyssna på musik sätter jag mig på ett ställe där jag kan lyssna och njuta av musiken. Kör jag hoj och vill njuta av hojkörandet så gör jag det. Lite som att ha en vattentät mp3-spelare på sig när man dyker, det hör liksom inte till. Nå nu är det här min åsikt och min rätt att yttra den precis som ni har att whina på att jag har en annan åsikt. Demokrati.
Hallå???

Jag tycker twinens två musikrör spelar så bra musik för mig, så jag behöver
ingen mp3spelare på under färd :)

I bilen däremot blir det In Flames och Tristania mest numera...
:yoparty

Lurch skrev:
Mötley Crue - Kickstart my heart

Den handlar ju om nikkis överdos, duh!

Tycker annars att rage against the machine har några riktiga gobitar som passar vid mc körning som bullet in the head, bulls on parade och know your enemy.

GrusDan skrev:
Jag tycker twinens två musikrör spelar så bra musik för mig, så jag behöver
ingen mp3spelare på under färd :)

I bilen däremot blir det In Flames och Tristania mest numera...
:yoparty
:yoparty ..............håller me............... :yoparty

lowrider
DMX - ruff riders anthem
Big tymers- get your roll on
Ludacris - roll out
Ludacris - move bitch
Big tymers - bling bling

Olof.B skrev:
Inte motörhead då? (tänkte på din avatar) :)
Naturligtvis är Motörhead ett givet val för åkning.Men ska det gå riktigt fort : SLAYER :yoparty Glömde våra svenska metalhjältar:ENTOMBED :yoparty

Last edited:
Egentligen är det meningslöst att föreslå vad man ska lyssna på då musiksmaken i högsta grad är individuell. Om man däremot är inne på Metal rekommenderar jag starkt något powermetal-band i lurarna (typ Edguy, Helloween eller varför inte våra finska vänner Sonata Arctica m.m.). Powermetal funkar mycket bra under en mc-tur. Kör själv med Koss-lurar ("öronpropparna") och får fantastiskt bra ljud ihop med Ipoden. Längre turer kör jag aldrig utan musik, blir snabbt less på runtomkringljudet.

Back