Gruslagningarna måste bort nu...

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Gruslagningarna måste bort nu... MÖRKLÄGGNING???

Idag skadades, möjligtvis dog några pga dessa gruslagningar... och detta i en bil o inte hoj!! inte bara farligt för "oss"..

Storyn:
Jag o regeringen satt o mumsa glass på donkan och posa lite sådär härligt i kvällsvärmen när det helt plötsligt ur ingenstans började åka ambulanser i skytteltrafik förbi.. :confused: tänkte vi o posade vidare lite... Eftersom posande är så j-vla tråkigt så var vi snart ute på vägarna igen och naturligtvis råkade vi hamna på just den väg ambulanserna kommit ifrån, ingen vacker syn!

En saab (tror jag, den var mosad och isärklippt) låg i diket och bärgningsbilen hade ett jävla jobb o få upp det som var kvar... :( Började fundera hur fan dom kunde åkt av just där, kurvan var ganska svag över en mindre bro (litet vattendrag). Bilen hade sladdat av före bron och flugit/voltat över vattendraget och upp på en åker. När bärgarna väl släppte förbi oss så börja det rassla som faaan av grus som fastnade på däcken och släppte mot skärmarna precis i början av kurvan... :skrämd Vägen var nylagad med KLISTERGRUS, det var dessutom en sån där bra väg som har exakt samma färg som gruset så man såg det inte som man oftast brukar!! Då började tankarna vandra vad som hade hänt om vi kommit där med lite lagom fart!!! De i saaben kan ha räddat våra liv...hoppas bara ingen av dem dog.

UPPDATERAT 30/6
Citerat ur den lokala tidningen: Bilen förmodas haft hög fart på den krokiga vägen. Den 18-årige föraren förlorade troligen kontrollen när hjulen körde ner i gruset vid vägkanten . Det fick till följd att bilen körde av vägen.
Fordonet, med de fem ungdomarna, for rakt mot en slänt och slog runt.

Vilket jävla skitsnack, gruset var över hela vägen!! Antagligen har tidningen fått uppgifterna från polisen och då kan man börja undra hur kompetenta de egentligen är...!!? Massa rullgrus på asfalterad väg, det är ju för h-lvete 432ggr halare än om man kommer ut i det "riktiga" gruset på sidan av vägen!! Jag tror de är korrumperade, staten vill fortsätta sina billiga livsfarliga skitlagningar... :6surkart

Last edited:
skriv på protest listan----^.....

så ska vi skicka den sen,,,kan ju hjälpa!

Fan va tragiskt.... :(
Blir lika förbannad jag tänker på det :mad: ! För någon vecka sedan gjorde jag en Rossi-light bara några hundra meter från mitt eget hus, nån j_vla röding till kommunalpamp har investerat i en näve grus för att "reparera" ett par tjälskott.

Förmodligen ett smått osmakligt tillfälle att påpeka det, men, vi (folket) har röstat fram dom som sitter vid makten och vi vill alltså laga vägarna med grus. Vi har de vägar vi förtjänar, tänk på det nästa gång du skiter i att rösta eller lägger rösten på trädkramare. :mad:

Fenix skrev:
Fan va tragiskt.... :(
Blir lika förbannad jag tänker på det :mad: ! För någon vecka sedan gjorde jag en Rossi-light bara några hundra meter från mitt eget hus, nån j_vla röding till kommunalpamp har investerat i en näve grus för att "reparera" ett par tjälskott.

Förmodligen ett smått osmakligt tillfälle att påpeka det, men, vi (folket) har röstat fram dom som sitter vid makten och vi vill alltså laga vägarna med grus. Vi har de vägar vi förtjänar, tänk på det nästa gång du skiter i att rösta eller lägger rösten på trädkramare. :mad:

:notme

Här i Trollhättan har de precis förstört en kanonväg med att lägga på grus. Det konstiga var att den ej behövdes lagas gick hur bra som helst att köra på den. Ja ja de hade väl några ton grus över :mad:

Marals76 skrev:
Här i Trollhättan har de precis förstört en kanonväg med att lägga på grus. Det konstiga var att den ej behövdes lagas gick hur bra som helst att köra på den. Ja ja de hade väl några ton grus över :mad:

Ut och sopa med dig då :hej

Marals76 skrev:

De (VV) gör sådant för att spara på beläggningen, så att de inte behöver lägga helt ny asfalt inom några år. Ur en ekonomisk synpunkt så är det ju helt förståeligt, men det rimmar väldigt illa med "nollvisionen".

När det gäller Vägverket så känns det lite grann som två händer som inte har en aning om vad den andra håller på med. Den ena handen predikar om nollvisioner, bättre och säkrare vägar, säkrare bilar och hela faderullan, medans den andra handen helt sonika springer ut och slänger rullgrus på fullt funktinsdugliga vägar.

Protestlistan som hålls på att sammanställas här på SH är en utomordentlig idé som säkert kan höja ett par ögonbryn. Men för att den ska tas som seriös så är det mycket viktigt att skrivelsen är författad på myndighetsspråk, vilket mycket få personer klarar av att göra med bibehållet textinnehåll. Om skrivelsen ska lämnas in, posta den då här på forumet först, så att alla får titta igenom den innan den skickas. Jag vill inte att mitt namn ska stå under något som ser ut som en 5-årings skapelse.

McB skrev:
Protestlistan som hålls på att sammanställas här på SH är en utomordentlig idé som säkert kan höja ett par ögonbryn. Men för att den ska tas som seriös så är det mycket viktigt att skrivelsen är författad på myndighetsspråk, vilket mycket få personer klarar av att göra med bibehållet textinnehåll. Om skrivelsen ska lämnas in, posta den då här på forumet först, så att alla får titta igenom den innan den skickas. Jag vill inte att mitt namn ska stå under något som ser ut som en 5-årings skapelse.

:fakta

McB skrev:

När det gäller Vägverket så känns det lite grann som två händer som inte har en aning om vad den andra håller på med. Den ena handen predikar om nollvisioner, bättre och säkrare vägar, säkrare bilar och hela faderullan, medans den andra handen helt sonika springer ut och slänger rullgrus på fullt funktinsdugliga vägar.

Kunde inte sagt det bättre själv! Men tyvärr så är det väl inte så att det är vv som har hand om alla vägar, komunerna själva med gatukontor osv bestämmer säkert en hel del själva som någon sa i en annan tråd. Jag tror på ett totalt förbud mot gruslagningar. Annars kommer folk fortsätta dö, skadas och lemlestas av dessa idiotiska lagningar!

Suomalainen skrev:
Valskog, på väg ut mot gropen. Hoppas de har sopat bort överblivet grus där nu iaf..

Du som åkte runt på en svart tl1000 igårkväll ihop med en blå kawa??
japp var jag....kompisen hade hört på polisradion så vi smög ut för att kika var det var...men hittade inte.

MrTL skrev:
japp var jag....kompisen hade hört på polisradion så vi smög ut för att kika var det var...men hittade inte.

Å fan, såg er vid strömsholm också när vi satt o käka på gula hästen. Mullrar gött med tvin.. :tummenupp
Om man åker mot gropen så var det strax efter att den "vanliga" vägen tar slut, en liten bro som löper över ett vattendrag i en svag höger. De har nog kört fort som fan för o studsa över draget, men hade inte gruset vart där tror jag de hade klarat kurvan...

Har din polare p-radio på hojjen??

Suomalainen skrev:
Å fan, såg er vid strömsholm också när vi satt o käka på gula hästen. Mullrar gött med tvin.. :tummenupp
Om man åker mot gropen så var det strax efter att den "vanliga" vägen tar slut, en liten bro som löper över ett vattendrag i en svag höger. De har nog kört fort som fan för o studsa över draget, men hade inte gruset vart där tror jag de hade klarat kurvan...

Har din polare p-radio på hojjen??
nix,vi satt hemma hos han å fika när vi fick höra det.
va visst fem stycken som satt fast i bilen va???
trist sånt där...annars en mycket fin hojväg innan gruset kom dit.

MrTL skrev:
nix,vi satt hemma hos han å fika när vi fick höra det.
va visst fem stycken som satt fast i bilen va???
trist sånt där...annars en mycket fin hojväg innan gruset kom dit.

Ingen aning hur många för vi kom dit när allt var över och bärgarna höll på som bäst o försöka baxa upp skrotet och plocka delar på åkern. Men som sagt det var inte bara en ambulans... så de var säkert full bil med ungdomar på väg för ett kvällsdopp!

Suomalainen skrev:
Ingen aning hur många för vi kom dit när allt var över och bärgarna höll på som bäst o försöka baxa upp skrotet och plocka delar på åkern. Men som sagt det var inte bara en ambulans... så de var säkert full bil med ungdomar på väg för ett kvällsdopp!
ja helt säkert...var ju så varmt igår.

McB skrev:
De (VV)Protestlistan som hålls på att sammanställas här på SH är en utomordentlig idé som säkert kan höja ett par ögonbryn. Men för att den ska tas som seriös så är det mycket viktigt att skrivelsen är författad på myndighetsspråk, vilket mycket få personer klarar av att göra med bibehållet textinnehåll

Det där är inte riktigt sant, i vart fall inte om du med myndighetsspråk menar svårbegripligt språk. Sedan några år tillbaka har myndigheterna direktiv om att inte använda så byråkratiskt språk. Det gör man enligt min mening inte heller. Inte ens lagstiftaren använder sig av kanslisvenska längre. :(

Ankan skrev:
Det där är inte riktigt sant, i vart fall inte om du med myndighetsspråk menar svårbegripligt språk. Sedan några år tillbaka har myndigheterna direktiv om att inte använda så byråkratiskt språk. Det gör man enligt min mening inte heller. Inte ens lagstiftaren använder sig av kanslisvenska längre. :(

Surt för dig då herr lagvrängare. ;)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...