Suomalainen
Gudomlig sporthojare
Gruslagningarna måste bort nu... MÖRKLÄGGNING???
Idag skadades, möjligtvis dog några pga dessa gruslagningar... och detta i en bil o inte hoj!! inte bara farligt för "oss"..
Storyn:
Jag o regeringen satt o mumsa glass på donkan och posa lite sådär härligt i kvällsvärmen när det helt plötsligt ur ingenstans började åka ambulanser i skytteltrafik förbi..
tänkte vi o posade vidare lite... Eftersom posande är så j-vla tråkigt så var vi snart ute på vägarna igen och naturligtvis råkade vi hamna på just den väg ambulanserna kommit ifrån, ingen vacker syn!
En saab (tror jag, den var mosad och isärklippt) låg i diket och bärgningsbilen hade ett jävla jobb o få upp det som var kvar...
Började fundera hur fan dom kunde åkt av just där, kurvan var ganska svag över en mindre bro (litet vattendrag). Bilen hade sladdat av före bron och flugit/voltat över vattendraget och upp på en åker. När bärgarna väl släppte förbi oss så börja det rassla som faaan av grus som fastnade på däcken och släppte mot skärmarna precis i början av kurvan...
Vägen var nylagad med KLISTERGRUS, det var dessutom en sån där bra väg som har exakt samma färg som gruset så man såg det inte som man oftast brukar!! Då började tankarna vandra vad som hade hänt om vi kommit där med lite lagom fart!!! De i saaben kan ha räddat våra liv...hoppas bara ingen av dem dog.
UPPDATERAT 30/6
Citerat ur den lokala tidningen: Bilen förmodas haft hög fart på den krokiga vägen. Den 18-årige föraren förlorade troligen kontrollen när hjulen körde ner i gruset vid vägkanten . Det fick till följd att bilen körde av vägen.
Fordonet, med de fem ungdomarna, for rakt mot en slänt och slog runt.
Vilket jävla skitsnack, gruset var över hela vägen!! Antagligen har tidningen fått uppgifterna från polisen och då kan man börja undra hur kompetenta de egentligen är...!!? Massa rullgrus på asfalterad väg, det är ju för h-lvete 432ggr halare än om man kommer ut i det "riktiga" gruset på sidan av vägen!! Jag tror de är korrumperade, staten vill fortsätta sina billiga livsfarliga skitlagningar...
Idag skadades, möjligtvis dog några pga dessa gruslagningar... och detta i en bil o inte hoj!! inte bara farligt för "oss"..
Storyn:
Jag o regeringen satt o mumsa glass på donkan och posa lite sådär härligt i kvällsvärmen när det helt plötsligt ur ingenstans började åka ambulanser i skytteltrafik förbi..

En saab (tror jag, den var mosad och isärklippt) låg i diket och bärgningsbilen hade ett jävla jobb o få upp det som var kvar...

UPPDATERAT 30/6
Citerat ur den lokala tidningen: Bilen förmodas haft hög fart på den krokiga vägen. Den 18-årige föraren förlorade troligen kontrollen när hjulen körde ner i gruset vid vägkanten . Det fick till följd att bilen körde av vägen.
Fordonet, med de fem ungdomarna, for rakt mot en slänt och slog runt.
Vilket jävla skitsnack, gruset var över hela vägen!! Antagligen har tidningen fått uppgifterna från polisen och då kan man börja undra hur kompetenta de egentligen är...!!? Massa rullgrus på asfalterad väg, det är ju för h-lvete 432ggr halare än om man kommer ut i det "riktiga" gruset på sidan av vägen!! Jag tror de är korrumperade, staten vill fortsätta sina billiga livsfarliga skitlagningar...

Last edited: