Grusiga vägar i Norra Skåne

Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Några av dom finaste vägarna i Norra Skåne är numera oljegrusade :mad:
Runt Sösdala ligger det kanonfina vägar men idag va dom grusiga och spåriga, varför gör dom på detta vis...

En rolig runda på 22 mil blev det iaf :tummenupp

tackar för att jag fick gazza med ett par mil ....... sedan blev det ghostrajder-körning till gnarp .........

Stackars Bingo kom 5 minuter för sent, det gäller att passa tiden.

:tungan

Dangerous Dave skrev:
Det var ju bussigt att man fick följa med
Jag kör helst med folk som jag känner väl & litar på (säkerhet) och då endast några stycken förare.

Stora grupper ger rörig körning utan flyt.

Du ser mig nästan aldrig på onsdagsgazz eftersom jag tycker att det är för mycket folk & poliser på onsdagar.

GSXR1100R skrev:
Jag kör helst med folk som jag känner väl & litar på (säkerhet) och då endast några stycken förare.

Stora grupper ger rörig körning utan flyt.

Du ser mig nästan aldrig på onsdagsgazz eftersom jag tycker att det är för mycket folk & poliser på onsdagar.
Jag förstår inte varför du inte startade en egen tråd om din körning då, och hur du när man svarar att man gärna följer med ändå inte låter en haka på. Man skriver upp förslag på körningar i det öppna forumet för att få ihopa folk.
Vill du gå på invigningen av Lidl eller köra en långtur med dina närmsta vänner,
starta då en Lidl tråd eller ring/PM dina vänner och kör så slipper folk kanske lägga ner energi i onödan (ställde in en grillning för att jag TRODDE jag fick följa med :huvet )

Last edited:
Dangerous Dave skrev:
Jag förstår inte varför du inte startade en egen tråd om din körning då, och hur du när man svarar att man gärna följer med ändå inte låter en haka på. Man skriver upp förslag på körningar i det öppna forumet för att få ihopa folk.
Vill du gå på invigningen av Lidl eller köra en långtur med dina närmsta vänner,
starta då en Lidl tråd eller ring/PM dina vänner och kör så slipper folk kanske lägga ner energi i onödan (ställde in en grillning för att jag TRODDE jag fick följa med :huvet )
GSXR1100R vill endast köra med personer han har satt på så jag fick hanka på .... hehe ....
Det är väl upp till var-och-en om de vill köra med 50 okända eller 5 kända förare. Därför lade han inte upp någon tråd inför denna körningen utan bara en tråd efter. Mest för de som följde med.
Sluta gnälla på varandra nu annars stänger jag tråden.

Mr K skrev:
GSXR1100R vill endast köra med personer han har satt på så jag fick hanka på .... hehe ....
Det är väl upp till var-och-en om de vill köra med 50 okända eller 5 kända förare. Därför lade han inte upp någon tråd inför denna körningen utan bara en tråd efter. Mest för de som följde med.
Jepp så är det, jag startade ingen tråd eftersom jag helst kör med mina polare.

Sorry att du missade grillningen DD.

Mr K skrev:
Jag bryr mig inte om vem som kör med vem, men om nån frågar mig om jag vill köra och sen inte låter mig hänga med, då känns det lite ruttet.

Dangerous Dave skrev:
Jag bryr mig inte om vem som kör med vem, men om nån frågar mig om jag vill köra och sen inte låter mig hänga med, då känns det lite ruttet.
Vem frågade dig? Vem har inte hållt vad den lovat?

DD om du läser din egen tråd så står det helt klart här:
Citat:
Inskickat av Dangerous Dave
Jag tycker också att tråden flippet ur totalt, det har du helt rätt i...
Men vad gör man?? Bannar gamlingarna?

Gamlingarna tar en egen tur idag, skönt att slippa bromsklossfjunisar.

Ta inte illa upp vi gamlingar behöver lära oss nya vägar eller nygamla .

gamle skrev:
DD om du läser din egen tråd så står det helt klart här:
Citat:
Inskickat av Dangerous Dave
Jag tycker också att tråden flippet ur totalt, det har du helt rätt i...
Men vad gör man?? Bannar gamlingarna?

Gamlingarna tar en egen tur idag, skönt att slippa bromsklossfjunisar.

Ta inte illa upp vi gamlingar behöver lära oss nya vägar eller nygamla .
Well well, det är skit samma nu ju :)
Case closed :tummenupp

Mr K skrev:
Vem frågade dig? Vem har inte hållt vad den lovat?
GSX-Mike skrev att det ev. blev en längre runda till Österlen och jag skrev att jag gärna hakade på, varvid svaret blev "Bra, då kan jag va reiseleiter"
När det sedan kom till kritan så fick Dangerous Dave snällt stanna hemma för att veteranerna skulle köra själva.
Det är lugnt nu, no harm no foul :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...