"Grusgrop" vid Jennylund Ale/Bohus

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory -15 & KTM SD 1290 GT -17
Var i Ale bandyhall i helgen o hitta ett ställe där jag skulle vilja vädra XRen. Verkade vara ett gammalt grustag, låg i en bit in i skogen från bandyarenan. Nån som vet om det är legio att köra där eller vad området är avsett för, låg ju ett stall rättså nära.

Har varit där och kört cross för något år sen, inga problem då iaf :)

Tippar på att det är stället där kommunen vill bygga gokartbana med gnälliga grannar...

Skall ta ett grusvägssafari dit o braka runt där nån dag..

OT: bandyhallen utgjorde annars en fin arena att köra gocart eller motard i.. Skulle gärna haft en mini moto att fördriva tiden med, och då hade jag ju aldrig behövt gå på nåra mer kattutställningar i resten av mitt liv heller..

Det är helt rätt att det är det omtalade grustaget som är på tapeten för gokartbanan... det är dock inte särskilt populärt att gasa runt där, p.g.a. ovan nämda grannar!!
Vi var rätt många som körde där för många år sedan och dom har väl gjort vad dom har kunnat för att man skall förstå att det inte är så uppskattat!!
Men där har iaf funnits en del banor och olika slingor att köra i, men det är nog inte särskilt många som har kört där på ett tag!!

Men hur skall jag som är från Hedared förstå det? Det får bli en grustur dit vad det lider. Alltid bra att ha nån form av mål.

Men hur skall jag som är från Hedared förstå det? Det får bli en grustur dit vad det lider. Alltid bra att ha nån form av mål.

nä, det är ju inte lätt att veta!! Det är ju därför man försöker informera efter bästa förmåga, när man bor i hålan!!:tummenupp
Det är ju inge kul att köra en bit och sen upptäcka att det inte funkar!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien