Grusbus och skogsflumm

Fleshcutter

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Hoj
Damcykel
Tjena, letar efter en leksak att ha roligt på grusvägar och flumma lite i skogen med. Finns så jäkla många modeller att välja på man blir lite lost.
Hade tänkt runt 30k eller så. Landsvägsreggad måste den ju också kunna vara så man slipper el poliso på sig.

Har sett massor med liknande trådar här men dom har alla varit motard. Inget intresse alls för det, ska jag köra på asfalt tar jag min road warrior till det.

Tat lungt! :tuttar

Tippar på att en 450 av valfri modell är lämplig. Yamha WR426 sägs vara ganska hållbar maskin, dvs lite skruva. Honda är säkerligen samma med. KTM&Husa är lite mer skruva... Upplever min 450 Husa som ganska overkill på riktigt små skogsstigar, men så är det min första riktigt skogshoj oxo ;)

Skulle köpt en ktm 450-525 exc :) Dom flesta är landsvägreggade och går att få från ca 20k och uppåt. Inte alls krångla att serva även fast det är täta oljebyten

Tackar för tipsen. Kolla lite på dom och de ser ju verkligen roliga ut :tummenupp

Oljebyte är ingen stor grej, hur ofta bör man göra det på såna här leksaker?

XR600 är klassiskt.
TT600 är ett utmärkt alternativ.
Lite tunga i skogen, tillräckliga på grus.
Oerhört pålitliga med ganska lågt servicebehov.
Kan dock vara sönderskruvade.

Ja XR600 verkar vara en bra hoj också, synd att det finns så få till salu kvar av dom. Hur är XR650? Lite för tung kanske?

Ja XR600 verkar vara en bra hoj också, synd att det finns så få till salu kvar av dom. Hur är XR650? Lite för tung kanske?

650 är betydligt modernare med högre effekt och vattenkylning.
Jag har inte intresserat mig för dem eftersom motorcyklar skall vara luftkylda.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park