Grusbus i Skåne?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Är nybliven motardpilot och vill ut och köra grus! Var finns bra, fina ställen/vägar ? Gruppkörningar? Nåt sånt?

Vi kan ju använda den här tråden till allt sånt som har med gruskörning i Skåne att göra. Jag vill i alla fall ha tips! :banana

Sök lite och du skall finna en tråd från sommarens aktiviteter runt sandtaget i flyinge. Hoppas det blir mer sådant snart igen då jag har massor av tid över nuförtiden! Grattis till köpet och keep it going :yoparty

Är nybliven motardpilot och vill ut och köra grus! Var finns bra, fina ställen/vägar ? Gruppkörningar? Nåt sånt?

Vi kan ju använda den här tråden till allt sånt som har med gruskörning i Skåne att göra. Jag vill i alla fall ha tips! :banana

Du kan höra med Kent Bjuvegård i Landskrona du hittar honom ute på motorsport oftast. Han kan en hel del roliga vägar o brukar köra grusvägsturer.
Är själv oxå sugen på lite grusåka:D

Kan tipsa om gamla militärövningsfältet Hovdala vid Hässleholm. Många som kör där. Mycket grus och väg är där.:)

Kan tipsa om gamla militärövningsfältet Hovdala vid Hässleholm. Många som kör där. Mycket grus och väg är där.:)

Det där låter vettigt. Hittade en övergiven grus-/jordplan i Landskrona idag stor som en fotbollsplan där jag busade lite och mycket, mycket lite provade mig på att sladda. Fy fan va roligt det är! :yoparty
Kan du kartlänka till det där övningsfältet?

Det känner man ju till :D Gjorde lumpen där :gnissla
Helt klart värt att testa:tummenupp
Tack för påminnelsen

Såg att du gett dig in på den 'smala' vägen också, grattis! (Säger den andre helt nya motardägaren) :hihi
Går DRZ:n bra? Tycker 400 cc verkar lite lite men det kanske räcker?

Last edited:
Det där låter vettigt. Hittade en övergiven grus-/jordplan i Landskrona idag stor som en fotbollsplan där jag busade lite och mycket, mycket lite provade mig på att sladda. Fy fan va roligt det är! :yoparty
Kan du kartlänka till det där övningsfältet?

Såg att du gett dig in på den 'smala' vägen också, grattis! (Säger den andre helt nya motardägaren) :hihi
Går DRZ:n bra? Tycker 400 cc verkar lite lite men det kanske räcker?
Skall försöka med en länk
http://www.hitta.se/SearchCombi.asp...llan&UCSB%3AButtonSearch=%A0%A0hitta%21%A0%A0
Japp skall försöka mig på det här med motard får se hur det går :D
Det lilla jag provat på hojen så räcker den iaf ett tag.:rolleyes:

Last edited:
Det där stället verkar kanon! Ska nog ta en sväng upp där och kolla läget på söndag om vädret tillåter. Handuppräckning alla som vill hänga på! :hihi

Inte för tidigt men gärna så man hinner med att kolla upp området nån timme eller så...

Kollade mackar runt om och det verkar som att mackarna inne i Hässleholm är närmst, knappt en mil bort och det verkar ju rätt ok.

Det där stället verkar kanon! Ska nog ta en sväng upp där och kolla läget på söndag om vädret tillåter. Handuppräckning alla som vill hänga på! :hihi

Annars kan du svänga in om åstorp på vägen dit så ska jag guida dig i
kvidinge grustagen där e svinkul och riktigt stort men igentligen får man inte köra där..men ingen jobbar där på helgerna...bara jag:yoparty

Last edited:
Annars kan du svänga in om åstorp på vägen dit så ska jag guida dig i kvidinge grustagen där e svinkul och riktigt stort men igentligen får man inte köra där..men ingen jobbar där på helgerna...bara jag:yoparty

Det där låter kalas! Vi kan absolut ta det en dag. Som vädret ser ut nu så ser det dock... konstigt... ut. Idag blir nog inte så mycket åka men imorron kanske?

Vilka skulle vara intresserade av en tur till Hässleholmsområdet imorron om vädret tillåter? Allvarligt talat nu... :tungan

För min del tillåter vädret om det inte regnar. Blött på gatan eller kallt och blåsigt gör mig inte så mycket jag är inte klen som en skåning när det kommer till kyla men regn går rätt igenom mitt skinnställ. Kanske man skulle investera i ett Gore-Tex-ställ? :va

Det där låter kalas! Vi kan absolut ta det en dag. Som vädret ser ut nu så ser det dock... konstigt... ut. Idag blir nog inte så mycket åka men imorron kanske?

Vilka skulle vara intresserade av en tur till Hässleholmsområdet imorron om vädret tillåter? Allvarligt talat nu... :tungan

För min del tillåter vädret om det inte regnar. Blött på gatan eller kallt och blåsigt gör mig inte så mycket jag är inte klen som en skåning när det kommer till kyla men regn går rätt igenom mitt skinnställ. Kanske man skulle investera i ett Gore-Tex-ställ? :va
kul grustag i ekeby ,, ett stort grustag i röstånga

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...