Grus/sandvarning Karlstad!!

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Vet inte om jag lagt detta rätt! Mod får gärna flytta annars!! (säkerhet tänkte jag)

På väg 62 i höjd med Lorensberg/Stockfallet är hela vägen täckt av en blandning av fin sand och större grus. FRUKTANSVÄRT halt så kör försiktigt på denna sträcka!

Om det nu fortfarande är någon mer än jag som fortfarande kör i området :brynad

Vet inte om jag lagt detta rätt! Mod får gärna flytta annars!! (säkerhet tänkte jag)

På väg 62 i höjd med Lorensberg/Stockfallet är hela vägen täckt av en blandning av fin sand och större grus. FRUKTANSVÄRT halt så kör försiktigt på denna sträcka!

Om det nu fortfarande är någon mer än jag som fortfarande kör i området :brynad

Körde förbi där förut (i bil) och tänkte att jag skulle skriva en varning här, men glömde bort det :(

Åkte också nyss där åt bägge hållen då jag åkte bil till Filipstad och tillbaks. Är grusigt så inåt helvete. Mötte en stackars motorcyklist och det kan inte vart kul för den. Sprutar ju sten av bilar och lastbilar när dom kör och väldigt dammigt.

Hoppsan, 63 skall det självklart vara!

Ja, jag låg bakom en lastbil med farsans gsx1100 och det smattrade fint i hjälmen kan jag säga!

Lite läskigt att hamna i som ny förare!

Är det någon som kört denna sträcka i helgen??

Tänkte ta hojen till skolan imorgon och funderar vilken väg jag skall ta!

Tack på förhand.

c

Jag kan bara säga, se upp för grus på vägen. Det verkar som att det förekommer i hela "mellansverige"!! Vem bär ansvaret och hur ser arbetsbeskrivningarna för dem som utför arbetet?? Är det rimligt att spilla grus över vägbanan om arbetsordern säger att kanterna ska grusas??
Är det rimligt att förvänta sig att bakom nästa krön är det grepp noll.....

Helt otroligt. I detta fallet kändes det nästan som sandlådesand... Otroligt halkigt och obehagligt, som tur var så var det på en raksträcka. I en kurva hade det kunnat blivit ännu mer otäckt. Kan inte heller se att det fanns någon som helst anledning att det sandats på denna sträcka!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna