grus på vägen igen :(

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
åkte med bilen till beviks i linköping har även garaget på samma gata nära o bra :tummenupp.åkte vägen förbi saab
stog inga varningskyltar men det man märkte efter ett tag var att det smatra som fan under bilen då hade de lagt grus i sprickorna i vägen men inga skyltar om vägbygge eller att något var gjort :huvet snyggt om någon kommit på båge iofs så är vägen relativt rak men ändå.många tar ju hojen till beviks just på den vägen. finns det redan en tråd om detta så ber jag om ursäkt för dubbel post och ber swedie ta bort denna tråd.

Detta eviga oljegruslagande på höst o vår, billigt för VV och
kommunerna men livsfarligt för hojåkarna och irriterande
för billister. VV med sin nollvision borde väl varningsskylta
sträckorna dom grusar!? :kocko

VV var ute i Sigtunatraken och grusade/sandade den 11/9.

Resultatet:
"Mc-olyckor i Sigtuna
2005-09-11 11:18
Två stycken mc-olyckor inträffade på kort tid på förlängningen av Stora gatan i Sigtuna på Lördagen. Det var vid kurvan strax väster om Färjestadsbron som en motorcykel åkte av, kort därefter åker ytterligare en motorcykel av på samma ställe. Polisen kom till platsen och konstaterade att det låg grus på vägen efter ett vägarbete. Ingen av mc-förarna skadads allvarligt.
- Det här är ju farligt, man kan undra vem som ansvarar för det här kommenterar en förbipasserande. "

Nollvision....Hur tänkte dom nu...

Någon som har kört kring Upplandsväsby och svängt in mot Kairo på senaste tiden? Det är tamefan det läskigaste jag gjort på länge. Hur mycket lösgrus som helst!

Är det bara att ringa in och be dem att ta bort skiten?

Nirre skrev:
Är det bara att ringa in och be dem att ta bort skiten?

Ska vi sopa upp lite grus och posta i ett varsitt brev till VV? Vi borde väl kunna få iväg nåt tusental brev om alla som skrev på protestbrevet förra året skickar ett. Vilken adress är lämpligast i så fall?

Vi kan bifoga ett brev där det står:

Jag returnerar en del av Ert grus som ni spillde på _______vägen den xx/xx-2005. Jag vill även passa på och påminna om paragraf 10 i Trafikförordningen, som Ni kan läsa nedan.

Mvh Bertil Skrapsår

Trafikförordning (1998:1276)

10 § Sådant som kan medföra fara eller olägenhet för trafiken får inte kastas eller lämnas på en väg.
Den som förorsakat att något som kan medföra fara eller olägenhet för trafiken finns på vägen skall omedelbart avlägsna detta. Om det inte går skall han eller hon uppmärksamma andra på förhållandet genom utmärkning eller dylikt tills han eller hon låtit undanröja faran eller olägenheten.

Last edited:
Mudder.. det där var en jävligt bra idé tycker jag :yoparty
Det måste nog till något sånt för att få dom att fatta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...