Grus på bulten!

Är det inte dax att inrätta en speciel forumdel för den här vägen?
Finns ju så mycket att säga om den tycks det.

Föresten det var grus Tunavägen här ute med, äh........jaha kanske brydde sig ingen:lol

Halvdan skrev:
Dessutom är det gratis och försäkringen gäller! :rolleyes:

Undrar hur många som skulle åka på en bana om man tar bort avåkningszoner och hälften av dom startande åker åt fel håll, fast man kompenserar genom att göra det gratis och låta försäkringen gälla...

I Stockholm, där ju Bulten ligger, så stannar man och så ringer man 020-290 290 till Trafik Stockholm. Detta gör man om det är något som helst hinder på vägen eller olja, grus och andra trafikfarligheter.

Det har två syften.

1. Man får det inrapporterat med ett klockslag i deras system.
2. Man får det ofta åtgärdat.

Lime skrev:
I Stockholm, där ju Bulten ligger, så stannar man och så ringer man 020-290 290 till Trafik Stockholm. Detta gör man om det är något som helst hinder på vägen eller olja, grus och andra trafikfarligheter.
Det har två syften.
1. Man får det inrapporterat med ett klockslag i deras system.
2. Man får det ofta åtgärdat.
Kanon, kände inte till detta :tummenupp

Agent Apelsin skrev:
Undrar hur många som skulle åka på en bana om man tar bort avåkningszoner och hälften av dom startande åker åt fel håll, fast man kompenserar genom att göra det gratis och låta försäkringen gälla...
Troligtvis bara killar med hår på bröstet :rolleyes:

fazerfun skrev:
Tror dessvärre det lutar åt det, inte fan drar bilar som kör i vägrenen upp de mängderna. QUOTE]

...jag vet inte hur du kör när du kör "aktivt" med bil men nog fan drar man in grus när man genar. PÅ bana ligger man ju alltid på kurbsen i kurvorna, så det är ju lätt hänt att att motorcyklisten man precis hängt av sig hamnar i gruset efter. Just därför bör man ju reka lite extra när man åker hoj...om man inte heter pungen av sladderbulten förståss :tungan då är man ju oövervinnlig :banana

fazerfun skrev:
Tror dessvärre det lutar åt det, inte fan drar bilar som kör i vägrenen upp de mängderna. De som inte gillar hojar därute mean business enligt de uppgifter jag har...ämnet avhandlades nyligen på en midsommarfest som en kompis band lirade på och stämningen var rätt hätsk....riktigt obehagligt. Vad blir nästa steg? Spillolja? Nylonlina i hjälmhöjd?
Men snälla det är uppkört grus från bilar! Jag körde där jag vet hur det såg ut.
Har du aldrig legat bakom en bil som skär ut i gruset???
Och hur troligt är det att någon åker runt en sträcka på ca 1 mil för att lägga grus i kurvorna???

SENSEI skrev:
Men snälla det är uppkört grus från bilar! Jag körde där jag vet hur det såg ut.
Och hur troligt är det att någon åker runt en sträcka på ca 1 mil för att lägga grus i kurvorna???

Stockholms bästa 1,31mil. (Från Sorunda svängen till stopplinjen) :)

Edit: glömde att hojen e drevad, trippen vissar ca 17% fel. 1.31*0,83 = ca 1.1

Last edited:
cossin skrev:
Stockholms bästa 1,31mil. (Från Sorunda svängen till stopplinjen) :)

Hur vet du att det är exakt 1.31? Jag har fått det till 1.2. Men jag känner mig inte helt 100 på det. Höftade lite med tripmätaren på hojen.

RoLLER skrev:
Hur vet du att det är exakt 1.31? Jag har fått det till 1.2. Men jag känner mig inte helt 100 på det. Höftade lite med tripmätaren på hojen.

Du kanske genar mer i kurvorna än han... :hihi

Agent Apelsin skrev:
Ja, eller så är dom konstigt nog sura över att det drar förbi 10 motorcyklar om dagen som om djävulen var efter dom.. på vägen deras barn cyklar.

Eller nån som brukar ta den vägen hem och alltid möter en hoj som genar i nån kurva..

Nu får jag väl ta en smäll för det här men ingen är väl så dum så han/hon blir förvånad över att folk irriterar sig, med tanke på att det hänt tragiska olyckor på den vägen och folk drar av varje vecka där.
:(

Kan bara hålla med, om jag bodde där, eller på Bogesund, så skulle jag snabbt bli JÄVLIGT less på alla hobby racers som använder en allmän väg som racerbana.... :kocko

No1 skrev:
Har precis varit på bulten och kan GARANTERA att det är grus i från bilar el liknande och inget annat!!

Såattvahettere, säkert någon blå sushi-rääser med för breda däck och labil förare bakom ratten, som ska slå kungen av pungen, som genar i kurvorna :rolleyes:

Men då förstår jag varför du kan "garantera" att det är bilar som drar upp gruset :hihi

/T

.

EDIT: Saknades lite kommatecken -Dooh

Last edited:
No1 skrev:
Var orolig för detta men har bild bevis att så inte är fallet, och tur är väll det... :fyllisar

Ja, för annars hade det blivit grupp-smisk :banana ...fast du kanske tänder på det :hihi

/T

.

No1 skrev:
Ps! Dock raslade det till pga grus vid ett tillfälle på bulten, skall försöka se vilken kurva det var... Ds!

Du får väl driva ut lite i den kurvan och inte ta den så snävt, det känns ju tryggare för oss hojåkare :rolleyes: ... att slippa grussprut dårå.

Förövrigt skulle det vara intressant att se ett filmat "chickenrace" mellan No1 och RoLLer på slingerbulten... Men då krävs det nog att ni använder dina kraschtåliga pennkameror :tungan

/T

.

No1 skrev:
Har sett Roller köra på slinger bulten tillsammans med DanTheMan och helt klart lägger dom sina "spärrar" under sadeln innan dom kör då dom ligger i en klass för sig där... :Bugar

Skulle inte ha en chans i h-vetet mot dem... :3freak

Patrik,

Nej nej nej, nu missförstår du mig... Ett "Chickenrace" innebär att ni kör mot varandra. Alltså en startar bortåt Rosenhill medan den andra startar typ i Tungelsta... Sedan filmar ni allt med kraschsäkra kameror och så får vi se vart ni kraschar :tummenupp ... :tuttar

EDIT: bara för att förtydliga så önskar jag sannerligen inte livet ur vare sig No1 eller RoLLer. Däremot kan man ju hoppas på schyssta plåtskador när ni frontar :hihi Det borde bli en übercool film :tomten

/T

.

Last edited:
Om folk kunde begripa att man måste lätta på gasen när man kör genom bostadsområden så skulle självklart inte dom boende bli skogstokiga. Jag tycker i alla fall att detta funkade bättre för några år sedan.

SENSEI skrev:

Har du kört där?? Nähä??? :rolleyes: om det bara var vägrenskross, ok. Men senast jag åkte bulten var det något som liknade halkbekämpningssand som låg spritt i kalhyggeskurvan. Jag har inga handfasta bevis för att folk springer omkring och viftar med skyfflar om nätterna men någonting är allvarligt fel när det ligger så mycket skit på vägen...och många är jävligt snea på hojåkarna.

No1 skrev:
Har precis varit på bulten och kan GARANTERA att det är grus i från bilar el liknande och inget annat!!

Patrik,
SWT Racing...

Vilken tur.... :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...