Grus på bulten!

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Slingerbulten är för tillfället fylld med lösgrus i flertalet kurvor... :död

..till exempel i kalhyggeskurvan. :näsblod

Särskilt i idealspår enligt utsago.. :gnissla

Hoppas att det inte är folk som bor i området som har hällt ut grus där. De har nyligen hotat med att göra så men jag har försökt efter bästa förmåga att tala folkt till rätta.
/m

moog skrev:
Hoppas att det inte är folk som bor i området som har hällt ut grus där. De har nyligen hotat med att göra så men jag har försökt efter bästa förmåga att tala folkt till rätta.
/m

hembesöka dom? :mad: :kocko

Minimorran skrev:
Slingerbulten är för tillfället fylld med lösgrus i flertalet kurvor... :död

..till exempel i kalhyggeskurvan. :näsblod

Särskilt i idealspår enligt utsago.. :gnissla

Gjorde missategt idag att köra bulten i gott tempo utan att ha kört en vända och kolla efter grus. Fick ett släpp som flyttade hojen uppåt en meter i sidled innan det greppade igen. På vägen tillbaka såg jag mycket grus på flera ställen som jag hade missat första vändan. På ett ställe låg det långa strängar med sand, annars var det mest kross som har kastats upp från bilar som kör snävt i innerspår.

Jag och en polare åkte bulten i mycket makligt tempo...
Hade ingen lust att gasa då det var en sån här dag då inget stämmer... Man hittar inte något flyt alls i sin körning..

Kommer in i Kalhyggeskurvan (kör i riktning mot tungelsta) och i högern ur kurvan får jag släpp på båda hjulen... inte kul alls..
Lyckligtvis så var farten låg och det var inte ens nära en klotning..
Kör vidare.. men ännu försiktigare.. och får små släpp i var och varannan kurva pga grus. Bara glad att jag hade en dålig dag och bara finåkte....

Gruset var från bilar som inte kan hålla sig på vägen...

Ta en provtur innan ni börjar gasa där..

moog skrev:
/m
De tänker alltså döda någon bara för att det är lite mera surrande än myggorna på kvällarna? :brinnerup

Esquire skrev:
De tänker alltså döda någon bara för att det är lite mera surrande än myggorna på kvällarna? :brinnerup

Ja, eller så är dom konstigt nog sura över att det drar förbi 10 motorcyklar om dagen som om djävulen var efter dom.. på vägen deras barn cyklar.

Eller nån som brukar ta den vägen hem och alltid möter en hoj som genar i nån kurva..

Nu får jag väl ta en smäll för det här men ingen är väl så dum så han/hon blir förvånad över att folk irriterar sig, med tanke på att det hänt tragiska olyckor på den vägen och folk drar av varje vecka där.
:(

Last edited:
Va konstigt att dom boende där är irriterande :va
Varför bosätta sej vid en motorbana om man inte gillar motorsport? :rolleyes:

Agent Apelsin skrev:
Ja, eller så är dom konstigt nog sura över att det drar förbi 10 motorcyklar om dagen som om djävulen var efter dom.. på vägen deras barn cyklar.

Eller nån som brukar ta den vägen hem och alltid möter en hoj som genar i nån kurva..

Nu får jag väl ta en smäll för det här men ingen är väl så dum så han/hon blir förvånad över att folk irriterar sig, med tanke på att det hänt tragiska olyckor på den vägen och folk drar av varje vecka där.
:(

10 hojar om dagen är en GROV underskattning. Kvällstid är det minst 20 hojar i timmen.
Jag har stannat och tittat och lyssnat och det är en gåta att nån vill bo där alls. Det brölar av radfyror, krompråmar och råmande trist-twinnar oavbrutet.

moog skrev:
/m

Tror dessvärre det lutar åt det, inte fan drar bilar som kör i vägrenen upp de mängderna. De som inte gillar hojar därute mean business enligt de uppgifter jag har...ämnet avhandlades nyligen på en midsommarfest som en kompis band lirade på och stämningen var rätt hätsk....riktigt obehagligt. Vad blir nästa steg? Spillolja? Nylonlina i hjälmhöjd?

fazerfun skrev:
Tror dessvärre det lutar åt det, inte fan drar bilar som kör i vägrenen upp de mängderna. De som inte gillar hojar därute mean business enligt de uppgifter jag har...ämnet avhandlades nyligen på en midsommarfest som en kompis band lirade på och stämningen var rätt hätsk....riktigt obehagligt. Vad blir nästa steg? Spillolja? Nylonlina i hjälmhöjd?

Dom kanske övertalar vv att sätta vajerräcken i kurvorna, dom gillar ju att sätta upp dom lite här och där :4skrika

Mattias skrev:
10 hojar om dagen är en GROV underskattning. Kvällstid är det minst 20 hojar i timmen.
Jag har stannat och tittat och lyssnat och det är en gåta att nån vill bo där alls. Det brölar av radfyror, krompråmar och råmande trist-twinnar oavbrutet.

Öru passa dig innan det smäller :pannkyss bara för att du gör en fjutig 600 så ska du inte försöka såga twin folket :pannkyss

cossin skrev:
Ironi: Undrar varför folk inte åker på bana istället, dem finns ju överallt i Stockholmsområdet. :(
Spelar nog ingen roll om det så fanns 32 stycken, en del gillar helt enkelt "friheten" att köra fort där de behagar :)

sandstream skrev:
Spelar nog ingen roll om det så fanns 32 stycken, en del gillar helt enkelt "friheten" att köra fort där de behagar :)

Dessutom är det gratis och försäkringen gäller! :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...